stuitligging, ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mama86, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi iedereen,

Ik ben morgen 35 weken zwanger. De baby ligt in een stuit. Donderdag nogmaals liggingsecho en als de baby dan nog steeds in een stuit ligt doorverwijzing voor een versie.
    Wie heeft er ervaring met een stuit, versie of stuitbevalling?
    Het is ons derde kindje en de laatste. Ik baal er wel een beetje van, dat de kleine in een stuit ligt...
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

2. Lieve1

Lieve1 Lid

7 okt 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een stuitligger bij ruim 36 weken en morgen naar het ziekenhuis....dus ik lees even mee :)
    En oja...ook ik baal ontzettend en vind het erg spannend!

3. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik heb twee keer een stuitligging gehad. De eerste keer werd dit met 37 weken ontdekt. Draaien lukte niet meer, omdat haar hoofdje vastzat tussen mijn ribben. Ik wilde toen voor een natuurlijke bevalling gaan, maar omdat ze niet indaalde werd bij 39+3 besloten voor een keizersnede.

Deze baby lag vanaf 34 weken in stuit en is bij 36 weken probleemloos gedraaid door de gyn naar hoofdligging. Dit was echt geen hele operatie met ctg, weeenremmers ed zoals je vaak leest. 2 minuten werk en daarna nog even hartje geluisterd en standaard metingen gedaan. Hij ligt nu nog steeds goed (40 weken), maar als ze makkelijk draaien is er ook kans dat de baby makkelijk terugdraait. Je kunt ervoor kiezen dan nogmaals te laten draaien.

Gewoon rustig afwachten tot 36 weken, dus. Je hebt kans dat de baby vanzelf draait. Daarnaast is je buik bij een derde zwangerschap soepel en zou draaien heel makkelijk kunnen gaan.

Als de baby niet gedraaid kan worden, ligt het ligt ook aan de type stuit of je natuurlijk mag bevallen. Succes

4. kimberly84

9 jun 2012
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje lag met 36 weken in een stuit. In het ziekenhuis hebben ze toen een versie gedaan. Dit was best te doen hoor, als je maar goed ontspant. Versie is niet gelukt. Hij is een kwartslag gedraaid dus lag uiteindelijk dwars. Nu, met 38 weken is hij uit zichzelf met zijn hoofdje naar beneden gaan liggen. Nu hopen dat dit zo blijft.

5. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een stuitligging. Met 36 weken en versie gehad die helaas mislukt is.
    morgen hoor ik de datum van de gentle sectio.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bij zwangerschap is ook een actueel topic over stuitligging,

HIer ook stuit, volgende week controle om te kijken hoe hij ligt, eventueel draaipoging overwegen of anders idd KS plannen, een stuitbevalling lijkt mij niks, in het infobuikje over stuitliggingen staan hier ook de meeste (eventuele) complicaties bij baby's bij, KS is natuurlijk ook niet leuk en vervelend, maar liever ik langer herstel dan een risico op botbreuken en andere engen dingen bij een stuitbevalling vind ik persoonlijk.

7. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Hier ook een stuitliggertje, ik heb een versie gedaan maar helaas zonder succes. Kan ik je aanraden hoor! Wel even vervelend, maar als ze je pijn doen kan je altijd zeggen dat ze moeten stoppen. Ik ga nu voor een keizersnede, is toch het veiligst voor mijn baby.

8. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat onze mini in een stuit ligt. En dat terwijl hij de afgelopen weken iedere keer goed lag. Balen... hopelijk draait hij nog terug uit zichzelf en anders gaan we voor een draaipoging. Spannend!!!

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen. 2x een versiepoging gedaan. Beide mislukt. Omdat mijn man negatieve ervaring heeft met stuitbevalling zijn we voor een ks gegaan.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Onze dochter lag de laatste maanden van de zwangerschap in stuit. Met bijna 37 weken hebben we nog een versiepoging geprobeerd, maar dat lukte helaas niet.
    Ik vond het lastig om te kiezen tussen een stuitbevalling en een keizersnede. Maar vanwege de risico's voor de baby heb ik toch voor een keizersnede gekozen.

11. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Zoontje lag in stuit en we hebben een versie gedaan. En met succes :). Ik vond de versie ook reuze meevallen en ben blij dat ik op natuurlijke wijze kon bevallen.

12. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier twee keer stuitligging. Ik zou een versie niet adviseren. Bij mijn eerste zwangerschap hen ik het wel laten doen, heb mij toen toch laten overreden. De versiepoging op zich was niet vervelend. Ik kon mij goed ontspannen. De versie lukte niet. Ze hebben met twee gyn. aan mijn buik lopen trekken! We zouden nog even met zijn tweeen op vakantie gaan en zijn de dag er na op vakantie gegaan. Twee dagen na de versie begonnen dus de weeen en heb ik voor een KZ gekozen. Dit was met 36 wk en 3 dagen. Ik vond de risico's voor een normale bevalling te groot voor mijn kindje.

Mijn tweede kindje lag ook in stuit en heb toen gelijk besloten geen versie meer te doen en te gaan voor de KZ. Ik vond de kz helemaal niet erg. Natuurlijk had ik ook liever een normale bevalling gehad. Ik vond het alleen vervelend dat je 4 dagen in het zkh moet blijven. Dat vond ik vooral vervelend met mijn tweede bevalling omdat ik nog een kleine man thuis had...

Ik herstelde beide keren snel van mijn kz. Na 2 dagen stond ik alweer naast mijn bed om mijn kindje zelf te verzorgen. Het nadeel van een 2 keer een kz is dat ik nu niet meer normaal mag bevallen. Volgens gyn is een derde zwangerschap helemaal geen probleem. Bij een evt. 4e zwangerschap kunnen er wel bezwaren zijn, maar dit bekijken ze bij een evt kz.

Succes met jullie keuze! En laat je niet ompraten als je er zelf geen goed gevoel bij hebt zoals mij overkomen is...

13. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Gister echo gehad en de baby is zelf goed gedraaid! Top!
    Volgende week woensdag nogmaals een liggingsecho en dan hopen dat hij nog steeds goed ligt ;)

14. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh wat fijn! Hopelijk daalt hij nu goed in en blijft hij zo liggen! Fijne zwangerschap!

15. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Dankje!:)

Deel Deze Pagina