kind mee naar gesprek nieuwe school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    we zijn er nog niet uit met de schoolkeuze.. en ik wil het graag achter de rug hebben voor klein broertje geboren wordt. Er zijn 3 scholen in de buurt waar ik graag langs wil gaan voor een kennismakingsgesprek.
    Probleem is alleen dat ik op mn werk al veel vrij moet nemen voor bezoeken aan gyn/verloskundige etc. Ik wil liever niet de afspraken onder werktijd plannen.
    Maar ik heb op dit moment nogal een uitgedund netwerk qua oppasmogelijkheden(vanwege ziekte en andere zwangerschappen) en die wil ik ook graag bewaren voor echte noodgevallen...

Kortom: kan ik het maken denken jullie om zoonlief mee te nemen naar een kennismakingsgesprek op school? Zou het misschien juist een goede test kunnen zijn om te zien of hij er zich thuisvoelt? Of wordt ik uitgelachen door een schooldirecteur als ik zeg dat ik mijn kind mee wil nemen?

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou hem meenemen!

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Mijn zoontje is naar alle scholen mee geweest is toch erg normaal en keek niemand raar van op, vond het zelf ook fijn om te zien hoe hij op de verschillende scholen reageerde, lees dat heeft zwaar mee gewogen in de keus ;)

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ik zou mijn kind wel mee nemen tijdens de kennismaking, want het wordt zijn school en dan kun j inderdaad meteen zien hoe er op hem wordt gereageerd en wat je zoon van de school vindt.

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mijn zoontje was ziek tijdens de kennismakingsgesprekken, en bij ons was dus ook iedereen verbaasd dat we zonder hem langs kwamen.

Zou hem zeker meenemen!

6. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Gewoon meenemen kan je meteen zien hoe de persoon daar mee omgaat. Ik heb daar niet eens bij stil gestaan datbhet misschien nietbgepast was. Demschool die uiteindelijk mijn keuze werd kwam deels ook dat mijn kleine zich meteen thuis voelde daar

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De school wilde zelfs dat we dr toendertijd meenamen.

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Deze juf zegt, meenemen!

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier zijn we laatst naar open dagen geweest en werd er door de directrice van een van de scholen gezegd dat het misschien goed was dat we hem zelfs bij het intakegesprek konden meenemen, kon hij alvast kijken op school en wij kunnen zien hoe hij reageert als hij daar in de kleuterklas komt kijken.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier is onze dochter ook mee geweest naar alle bezoekjes. Kan je meteen zien hoe ze reageren op het kind.
    Bij een school die wij bezocht hebben sprak de directeur alleen met ons en niet met onze dochter, terwijl ze dat op de school waar ze nu zit wel deden. Gaf een beter gevoel.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here, 1 school stelde het niet op prijs.
    Toch gedaan.
    En halverwege het gesprek was het al meer dan duidelijk dat dat het niet ging worden.
    Het werd de school waar we ons alledrie meteen thuis voelden.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is juist gebruikelijk om het kind wel mee te nemen.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Hier heb ik het bij het afspraak maken gewoon gevraagd of het erg was als de kinderen meekwamen (moest gelijk door naar de kapper) en toen gaf de directeur aan dat het juist goed was om D. mee te nemen zodat hij vast zn juf etc kon zien

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik had mijn dochter meegenomen. het eerste wat ze vroeg bij binnenkomst was: mag ik hier spelen? Van de juf mocht het en zo geschiedde het dat ze meteen al een uur meedraaide. Ze vond het erg leuk en had hele verhalen te vertellen.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamavanmeisje: bij ons werd het de ashoop waar ze durfde te spelen inderdaad.
    Andere 2 scholen zat ze aan mij geplakt...

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Het gaat toch om een school voor je zoon? Meenemen dus! Kun je ook zien hoe hij zich er voelt en zich gedraagt ed. Juist heel waardevol. :)

Ik heb niet eens aangegeven dat ze mee zou komen, vond het vanzelfsprekend. :)

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dat moest hier zelfs! zodat ze ook gelijk ff kennis konden maken met het kindje....daar draait het toch ook om?

Tijdens de rondleiding wilde onze dochter gelijk in de peuterklas blijven en de gymzaal vondt ze ook super ging gelijk rennen. we zagen aan haar dat het gelijk goed was.

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hoe oud waren jullie kindjes toen? Rune is nu ruim 2,5 en we twijfelen over twee scholen. Is het niet een beetje vroeg om nu te informeren? Maar aan de andere kant is het wel al voor komend schooljaar....

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    J. was 2,5. Was vlak voor de bevalling van de tweede. Ik heb geïnformeerd hoe het zat met inschrijven ed toen ze ongeveer 1,5 was, omdat je hoort dat er in sommige regio's enorme wachtlijsten zijn.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    3,5jaar, maar voor ons ligt het anders omdat hij met 6,5 (groep 3) pas echt vast naar school gaat en tot die tijd af en toe een dag/week

Deel Deze Pagina