Is wel een leuk topic denk ik ! Mijn dochter van 2,5 kan al letters lezen . Op internet Z@ppelin heb je een spelletje en dan moet je een woord typen . Er word dan gezegd , 'druk de a in op je toetsenbord ' en dat doet ze dan . Ook kan ze fluiten ! Heb er een filmpje van op de iPad maar kan m niet posten !
oh leuk is dat he, zo heeft m'n dochter een laptop van v-tech - en daar zit ook 'typ een woord' op en tig andere spellen overigens. Maar erg leerzaam!
hahaha leuk.maaarrr: ik zou alleen de woorden laten typen die zij eerst herkent. anders wordt de overgang van letters naar woorden alleen maar moeilijker. en ik zou ook de klanken van woorden gebruiken ipv de namen van de letters.
Waar zal ik beginnen? Hahaha! Mijn dochter loopt een beetje voor. Ze kan sinds kort woorden herkennen bij MiniLoco, kent veel cijfers, kent bijna alle letters... Maar wat ik vooral heel leuk vind is hoe ze met andere kinderen kan spelen. Ze is ontzettend sociaal, heeft een groot rechtvaardigheidsgevoel, kinderen troosten enzo. Je kan nog zo slim zijn, maar het omgaan met andere kinderen/mensen is toch in veel gevallen veel belangrijker! Dus ik ben blij dat ze dat leuk vindt, en dat ze leert lezen voor groep 3, tsja, we zien wel hoe dat loopt. Maar ze is wel een talig kind.
Ben wel trots dat mijn meissie uit zichzelf 'Alyna' 'Opa' 'Mama' en 'Papa' kan schrijven. Of het echt bijzonder is weet ik niet, en sowieso kunnen alle kindjes wel iets waarvan mama en papa zeggen 'oooooh, wat knap!!'
Wat ik heel bijzonder en knap van mijn peuter vind, is dat ze nu al 2 dagen helemaal zonder ongelukjes luierloos door het leven gaat. En dat ze kan huppelen. Van mijn kleuter vind ik het heel knap dat hij ontzettend goed kan redeneren en dat hij van de week helemaal zelf zijn naam heeft geschreven (5 letters). En hij kent al bijna foutloos mijn 06-nummer uit z'n hoofd. (dat 'bijna' maakt het erg onhandig ). En hij kan al een klein beetje rekenen, 4+4, 5-1, dat soort dingen. En samen kunnen ze ontzettend leuk grapjes maken, mama voor de gek houden, en kusjes geven.
T is zo , er staat bijv een hondenhok en dan moet ze hok typen dus eerst druk de h in op je toetsenbord druk de o in op je toetsenbord druk de k in op je toetsenbord . Heel leuk
Heb net eens even gekeken op de site ik ga het mijn dochtertje straks laten zien zal ze heeeel leuk vinden
Dat mag hier ook niet idd want ze weet hoe de tablet, i phone en laptop werkt dus als ik haar haar gang laat gaan zit ze de hele dag eraan
Wat ik heel knap vind is dat onze dochter best al goed oorzaak gevolg weet. Gister waren we het liedje van klein klein kleutertje aan het zingen, bij het stukje "dan pluk je alle bloemetjes af en maakt het veel te grof" werd grof echt steeds "stuk"... Ze herkent een paar letters in haar letterpuzzel, geeft de goede aan als je haar de A, de L en nog een paar vraagt. Als je om beurten telt kan ze tot 17 tellen (als ze alleen telt is het 1,2,7,8,9,10). Verder is ze (meestal) erg sociaal. Als kindjes huilen gaat ze er naartoe en vraagt ze wat er is. Als we pijn hebben geeft ze een kus en vraagt ze of het over is, super schattig En als laatste wat ik heel knap vind: ze vind dansen heel erg leuk. Ze gaat met haar heupen op een voetbal liggen, handjes op de grond en benen in de lucht, dan vind ze zichzelf een ballerina. Ook doet ze wel eens haar handjes op de grond en met haar voetjes tegen een muur een stukje omhoog lopen. Dat ballerina heeft ze trouwens van dora..
Leuk om te lezen hoe lief alle kindjes zijn met hun schattige opmerkingen en knappe kunsten! Mijn ventje van ruim 2 kan al sinds vorig jaar zomer fietsen op zijn 3wieler. Zag er wel heel schattig uit zo'n kleine wurm alleen fietsen mochten ook echt niet helpen. Verder is hij ontzettend slim met de iPad en iPhone. Kan al even memory spelen en maakt puzzels die je om moet draaien door een paar keer op het scherm te tikken. Paar weekjes geleden tekende hij een auto. Echt onwijs mooi maar helaas daarna niet meer gedaan.
ik vind het heel bijzonder dat mijn jongen(2,5 jaar)al kan roddelen. hij vertelt me hoe die andere kinderen len eidsters zijn en wat ze doen. T kan niet praten en hij slaat alle kinderen. (hij vind hem niet normaal, t komt dat t 2 jaar oud is en niet kan praten en is afrikans)p gilt (hij doet haar na) en vandaag waren leidsters nat geworden in de regen, ze wilden graag binnen gaan. echt een heleboel vertelt hij,wie heeft wie pijn gedaan, wie had n ruzzie etc en ik vroeg de laatste keer of dat allemaal klopte.en ja hoor! hij kent ook de alle namen. ik vind het erg bijzonder om van mijn kindje te horen wat hij allemaal meemaakt op psz of elders en wat hij denkt daarover. lekker roddelen nu al hahaha!
Nou ja, heel bijzonder.. Ik vind het leuk dat ze een beetje kan fluiten (we hebben dr altijd voorgehouden dat ze zou kunnen fluiten als ze 5 is). Nou en daar is ze trots op. Zelfs op dr vingers komt er af en toe een beetje geluid uit, haha. En laatst liet ze me wat 'kunstjes' zien aan de rekstok. 'Kijk es wat ik kan!' Had ze geleerd van een meisje op de psz. Dat vond ik zo leuk. Ik was zelf vroeger een turnmeisje en ik vind het wel erg leuk dat zij er ook een beetje interesse in lijkt te krijgen
Onze meid is wat jonger - 18 mndn - en met veel dingen een beetje laks (praten wil nog niet heel goed ), maar ze herkent wel overal ballen! De lampen zijn ballen, haar eigen ballen, het registratietekentje op de Sudocreme (heel klein)... en de borsten van een mevrouw die idd erg ronde borsten had. (Fay riep heel hard BAL! BAL!.... en ik maar "zoeken" naar die bal, hahaha).
Ik vind het heel bijzonder van mijn zoontje dat hij met de gekste trucs probeert te voorkomen dat hij naar bed moet. Vaak denk ik van hoe komt hij er toch op
Ik vond het zo bijzonder dat Eva laatst naar me toe kwam met een papiertje en vroeg: heb ik zo Lisa's naam goed geschreven? Er stond Isa, dus bijna goed . Haar eigen naam kan ze nu een paar maanden schrijven, ik wist helemaal niet dat ze er dus blijkbaar mee bezig was om ook Lisa's naam te kunnen schrijven. Ik vond het van Lisa zo knap dat ze met 1,5 jaar al goed zelf kon koprollen. Geen idee of het snel is, maar bij Eva vond ik het met 2 jaar al snel en Lisa was dus een half jaartje sneller
Leuk om te lezen Ik vind het al knap van mijn meissie dat ze met 20 maanden helemaal alleen een Babybel-kaasje uit kan pakken