Bijzonder dat er zo veel mensen zijn die aangeven dat zoontje het niet zou mogen.....ben erg benieuwd naar de achterliggende gedachte hierbij... Uitgelachen worden door andere kinderen of beschermen tegen rare opmerkingen lijkt me bij 2,5 nog niet echt aan de orde...tenminste als ik mijn zoontje zie...zou dat nog totaal niet binnenkomen....
Dat was ook mijn idee - ik kan me voorstellen dat je twijfelt bij een carnavals feest op school - dus als ze 4 of 5 zijn - maar bij een 2 jarige? Joh lekker laten gaan !
Tis carnaval. Snap niet zo goed het verschil tussen een prinsessenjurkof een banaan/pannenkoek/turtle etc. Gelukkig hier geen carnaval, maar anders had mijn dochter best als prins gemogen
Zoonyje van een vriendin is 5 en ging als mega Mindy moet kunnen hoor met carneval. Wat ik dan niet ok zou vinden is als hij altijd iets meisjes achtig wilt dragen. Kindje van me vriendin gaat dus wel eens in een rokje naar school en wordt er dus mee gepest. Hij wilt zo graag een meisje zijn en op zich goed dat zijn moeder hem daar vrij in laat maar kinderen op die leedtijd worden er dan al mee gepest.
Mijn dochter is 2,5 en die zou dat toch echt wel merken. Tijdje geleden had ze een zonnebril op, knalroze, terwijl het steenkoud was. Haar juffrouwen begonnen te lachen toen ze aan kwam op school. Lachten haar niet uit, maar vonden het gewoon schattig. De zonnebril ging gelijk af, dát vond ze echt niet leuk! Bij haar komt dat zeker wel binnen dus ik vind dat ik ze daar tegen moet beschermen.
Ik kijk daar dan gewoon anders naar, want probeer onze kinderen heel erg te stimuleren in hetgeen zij mooi vinden, niet alleen maar wat de massa mooi vindt. En al helemaal niet om altijd maar stil te moeten staan bij wat een ander er misschien wel van vindt (wat kleding betreft in ieder geval) en je daar dan maar om die reden om aan te passen.
Dit dus, en ik ben heel ruimdenkend en een moeder van een transgenderkind. Kinderen ook van die leeftijd zijn erg hard onderling. Ik zou een tussenweg kiezen, een jurk voor thuis en een pak voor school of carnaval... Ik kies dus voor zelf behoud en bescherming voor het kind, het is mij door het vu ook voor dat de diagnose definitief werd gesteld bij mijn dochter gezegd dat je het niet moet gaan stimuleren....l
Ik zou het ook niet doen. Maar inderdaad, waarom niet? Er lopen zat mannen met carnaval in een Tirolerjurk. Binnenshuis zou ik het niet zo erg vinden, maar buitenshuis...nee. (al slaat het eigenlijk nergens op, het druist tegen mijn gevoel in) Gelukkig was mijn zoontje vanmorgen niet als prinses verkleed, eerst als Bumba, en later als draak.
Mijn jochie wou toen hij bijna 3 was in een roze tutu met witte majo. Prima hoor. Heb m lekker z'n gang laten gaan. Iedereen vond m mooi en hij straalde. Dit jaar straalde hij weer maar nu als buurman en buurman. Juist leuk zo open en onbevangen. Leek opmerkingen gehad maar geen vervelende.
Tuurlijk kan dat. Als je een dochtertje had en zij wilde een brandweermanpak aan, was dat toch ook prima geweest?
Oh ja hoor van mij zou het zeker mogen! Daar is het toch carnaval voor? Op school van onze kinderen was gisteren een jongetje als dame verkleed en zn moeder had er zelfs balonnen in gedaan en hij had een pruik op met lange blonde haren. Leuk toch juist dat dat allemaal kan met carnaval en niemand er raar van op kijkt.
Ik dacht dat ik best ruimdenkend was maar ik zou het niet willen hebben. Thuis oké. Dat zou me niet uitmaken. Maar met carnaval kom je al gauw op de foto enzo. Ik denk niet dat hij dat later leuk vind om daarmee geconfronteerd te worden.
Wat een bekrompen opmerkingen van sommige moeders hier. Wat maakt het uit? Ik heb geen zoontjes maar als ik ze wel had gehad had ik echt geen problemen met een Prinsessenjurk gehad. Hoezo moet je je daar voor schamen? Indirect geef je zo een signaal af aan je kind dat hij niet normaal is..... want jij vindt het immers toch niet kunnen? Sorry maar wat is dan erger....? Xxx
Op zich zou het van mij met carnaval wel mogen, en verder binnenshuis... maar toen mijn zoontje 2,5 was kon hij heel moeilijk kiezen, wou hij iedere dag wat anders. En als ook maar een iemand gelachen zou hebben om zn jurk zou hij hem nooit meer aan willen. Dus puur vanuit dat oogpunt zou ik het misschien niet doen, want dan zit je met een prinsessenjurk die nooit meer gedragen wordt.