zoon 2.5, prinsessenjurk voor carnaval?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje57, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ja hoor had hij van mij gemogen...
    Zoveel volwassen mannen die als brouw verkleed gaan met de carnaval.
    Zelf was ik vroeger geregeld soldaat,zorro,cowboy en piraat...

2. fafa

fafa Niet meer actief

Maar moet je haar dan beschermen of haar ermee om leren gaan? Ik kies liever voor het tweede. Mijn dochter is zich ook heel erg bewust van de reacties van anderen (ook al sinds ze twee is), maar ik denk dat ik haar meer help om haar weerbaarder te maken dan om situaties te vermijden waarin ze "anders" is.

3. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uh nee, ik had gewoon iets anders aangeboden.

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    nou precies! Vinden wij vrouwen dan nog steeds zo minderwaardig dat wij het wel normaal vinden als een vrouw als een manfiguur verkleed gaat, maar andersom is het dan raar.

Ik leer mijn zoon liever omgaan met reacties inderdaad, ik ben er niet zijn hele leven bij om hem te beschermen tegen reacties. En daarnaast, van een roze kinderfietsje is nog nooit een jongen homo geworden (als dat al erg is), het zit in iemand z'n aard.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dus wanneer iemand een andere mening heeft dan is diegene meteen bekrompen?

Om inhoudelijk te reageren: je stuurt je kind er wel mee naar buiten he. Dat is een groot verschil. En dan maakt het niet meer uit wat je er zelf van vindt. Er kan misschien wel met je kind worden gespot. Daar moet je je kind voor behoeden vind ik. Andere mensen of kinderen kunnen gemeen zijn.

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Ik zou daar geen probleem mee hebben, ook niet als ze 4, 5 of nog ouder zijn.
    Het is carnaval en dan mogen ze het toch lekker zelf weten.
    Zoals hier al een paar Mama,s zeiden als een meisje als een brandweerman of als een ridder verkleed kan gaan dan is een jongetje die een prinsesje wil zijn net zo goed.

Mochten anderen mijn Kind hier om uitlachen dan hoop ik dat ze zelfbewust genoeg zijn om zich er niks van aan te trekken.
    Zoals ik mijn kinderen ken doen ze dat ook niet.

7. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Het werden bekrompen opmerkingen genoemd, werd niet gesproken over bekrompen moeders. Als een mening gebaseerd is op bekrompen ideeën, lijkt me niet heel gek dat dit zo benoemd wordt.

Ik zou het geen enkel probleem vinden. En als ik bang zou zijn voor spot vanuit omgeving, dan zal ik daarop reageren, niet het kind 'aanpassen'. En daarnaast hoop ik dat we onze kinderen zo opvoeden dat zij voldoende zelfvertrouwen hebben zodat zij zichzelf kunnen zijn en niet met de norm mee hoeven ...

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op deze leeftijd betekent het echt nog heel weinig hoor. Als hij er op het moment van omkleden nog steeds zeker van is dat hij een jurk aan wil zou ik er geen probleem van maken. Kinderen maken er onderling tot een leeftijd van een jaar of 6-7 echt nog geen enkel probleem van. Waarschijnlijk vind hij de glitters erg mooi ofzo. Mijn zoontje wil ook een glitterlegging omdat ik een zwangerschapsglitterlegging heb. Hier vieren we geen carnaval maar als dat wel zo was geweest had hij van mij best een glitterlegging aangemogen hoor.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou toch kijken of hij iets anders niet leuker vind om meerdere redenen.
    Hij mag zijn wie hij is en ik houd niet van hokjes denken maar er zijn wel grenzen.. En een jurk aan al dan niet met carnaval is toch wel een grens hier..
    En mijn zoon speelt gewoon met poppen,draag roze het liefst in de zomer etc etc. Maar een prinsessen jurk buiten de deur, mwha nee.. Bij vriendjes thuis uit de verkleedkist prima.

10. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, dat klopt, daarom mag ze ook gewoon haar zonnebril op als het koud is, hoedjes of sjaaltjes draagt ze graag, ze mag zelf kiezen. Dat verbied ik dus ook niet.

Maar een prinsessenjurk voor een jongen vind ik toch echt anders. En dat mag door anderen bekrompen worden genoemd, dat maakt me niet uit. Mijn zoon zou het niet mogen.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie mannen het ook allemaal normaal vinden als hun zoon in een roze glitterjurk naar buiten gaat? Zijn zij hier ook zo tolerant in?

12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn vriend zou het niet accepteren maar ik wel.
    Op de psz zei een van de leidsters ook dar de jongens heel graag de prinsessenjurk aantrokken. Op die leeftijd maakt het nog niks uit. Het is gewoon verkleden. En daarnaast met carnaval kan alles toch?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier lopen genoeg volwassen mannen in een jurk met carnaval.

Maar voor degenen die dit dus niet goed vinden....ik neem aan dat jullie dochters dus ook uitsluitend in een jurk mogen en niet als brandweer, politie, draak oid...want dat zijn de ouderwetse rollenpatronen uit 1950.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Mijn dochter ging in een cars-pak. Dus andersom zou ik er ook geen problemen mee hebben hoor. Laat het kind lekker aandoen wat ie wil.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Ligt ook aan het kind he, en wat voor vertrouwen ze in zichzelf hebben. mijn dochter zou stralen op zo'n moment en m juist de hele dag ophouden.
    Met het carspak waren er ook meisjes (toevallig in een prinsessenjurk;)) die zeiden, haha, jij hebt een jongenspak aan. En dan kijkt ze ze aan en zegt: nou en? Deze is lekker stoer.
    Heerlijk vind ik dat.
    Mensen stoppen elkaar teveel in hokjes.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Maar dan kan je toch wel relativeren dat je op dat moment 2,5 was? En anders kan je altijd je ouders nog de schuld geven. :D

17. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat het ws een reltopic wordt maar moest hier toch echt even op reageren.

Mijn man zou hier geen enkel probleem mee hebben, nog niet misschien. Onder andere daarom hou ik zoveel van hem, dat hij open- minded is, anderen niet beoordeelt op kleding, uiterlijk, geloof. Dat iedereen mag zijn wie hij is zonder dat diegene bang zou moeten zijn voor reacties of blikken van anderen.

Mijn kind( ik heb een dochter maar als ik een zoon had) mag gewoon een prinsessenjurk aan met carnaval en mijn dochter mag idd ook gewoon als brandweer of prins

18. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Van mij had het ook gemogen. Pas had hij een sneeuwwitje jurk aan... hij straalde helemaal!

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit idd.

Ben blij dat wij nooit stilstaan bij wat anderen van onze kleding, haarstijl of weet ik wat vinden. Ieder zijn eigen smaak en stijl. Of mijn dochters nu in roze glitterpakjes zouden willen rondlopen met carnaval of als een cowboy, spiderman of megatoby zouden rondlopen: ik zou me er echt niet druk om maken en gewoon genieten, omdat mijn kind hetgeen aan heeft wat ze zo graag wilde.

20. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    +1.

Deel Deze Pagina