Mijn zoon heeft een vriendje in de klas die volgens de andere kinderen 'in meisjes kleding' loopt. Hij heeft heeel erg veel roze aan en in de zomer had hij leggings/skinny jeans aan van zijn zus (het jochie is 5). Ik had zijn vader gesproken en die vertelde dat hij ook graag in een rokje of jurkje naar school wilde. Zijn vader is erg open minded maar wilde dat niet, omdat hij al gepest wordt in de klas (niet heel erg gelukkig maar toch). Mijn zoontje speelt vaak met hem en ik kom daar dus regelmatig. Nu had hij van het weekend een Frozen jurk aan dat zag ik op de FB van zijn moeder. Ik begrijp ten eerste al niet dat dat op FB moet, maar daarnaast zou ik het niet stimuleren. Mijn zoon heeft ook wel es op mijn hakken gelopen, heeft wel eens gevraagd of ik hem wil opmaken (wat ik dan ook deed), maar dat is thuis. Ik zou hem nooit met échte meisjes dingen naar school laten gaan mits hij écht aan geeft dat hij zich een meisje voelt. Het jongetje in kwestie vindt ook jongens dingen leuk en speelt ook gewoon met jongens speelgoed enz. Het is vooral zijn moeder die dit heel erg stimuleert, maar dan weer niet geloofd dat hij op het zelfde geslacht kan vallen, zijn vader zei dat hij niet raar zou op kijken als zijn zoon over een aantal jaren verteld op mannen te vallen. Dus nee ik zou het niet doen en zie dus ook hoe er door kinderen op school mee om gegaan wordt.
Tuurlijk. Waarom niet? Ons neefje is gek op jurken en heeft van ons laatst een knalrode tutu gekregen. Hij draagt hem bijna dagelijks. Prima toch. Ik snap niet waarom sommigen hier vinden dat dat niet buitenshuis mag...
Ja hoor,als onze zoon met carnaval een roze jurk aan wil dan was mijn vriend solidair geweest en had de grote variant aangetrokken!!
Ja mijn man vindt dat geen probleem. We zien hier wel gekkere outfits bij mannen juist mooi toch, wij vinden het heel saai als iedereen er hetzelfde uitziet.
Om heel eerlijk te zijn zou ik eerst wat andere dingen aanbieden.. als hij dan nog steeds de prinsessenjurk zou willen nou ja vooruit dan Maar dan zou ik denk ik als prins willen met zo een stokpaardje Vooral op deze leeftijd denk ik trouwens dat het nog wel mee valt wat betreft eventuele negatieve reacties van andere kindjes. En de volwassenen.. nou elke ouder weet dat een peuter soms net even wat anders wil dan de ouder haha. No worries.
deze vraag zou niet eens bij mij opkomen.. Heb trouwens niet alles gelezen hoor.. Als ik mn kind laat kiezem wat ze wil dan mag ze ook zelf kiezen en niet toch stiekem ik.. En even los van t carnavalsgebeuren.. Of mn dochters nou verpleegster, juf, vuilnisvrouw of wat dan ook wil worden.. putjesschepper, loodgieter.. Het maakt me niet uit!! Zo lang t hun eigen keuze is en ze gelukkig zijn daarmee is t mij goed!! Dus als mn dochter als bob de bouwer verkleed wil gaan dan mag dat.. En mocht ik ooit n zoon krijgen die wil ballet dansen en rokjes wil dragen dan is dat ook goed.. Zou me niet eens afvragen wel/niet wat als/stel dat... Mensen in hun waarde laten begint wmb al zo gauw ze hun mening kunnen geven..
Ik wil heel ver gaan voor mijn kind, maar ik vind ook dat je je kind als ouder moet beschermen. Zoals het verhaal wat ik hierboven schreef, nee dat zou ik niet doen. Puur en alleen om hem te beschermen tegen pesten en buiten gesloten worden. Hij mag veel van me en ik kan in veel dingen mee gaan, maar rokjes en jurkjes naar school of op straat, zonder dat het carnaval o.i.d is, nee.
Hij gaat nog niet eens naar school. Als hij er blij van wordt, niemand die erover valt, wat maakt het dan uit? Iedereen z'n ding hoor, maar ik krijg echt de kriebels van mensen die het een probleem vinden als hun zoontje een jurk aan zou willen, hetzij naar school, hetzij met carnaval ofzo. Kom op. Ze kunnen nog lang genoeg in het keurslijf.
Ik heb het erover als je zoon dus wel naar school gaat. Ik ben er zo op tegen omdat ik zie wat het met het klasgenootje van mijn zoon doet. Thuis mag hij doen wat hij wil, op school is het gewoon een spijkerbroek. Nu wil mijn zoon dat niet want hij is echt een jongen/jongen maar als hij het wel had gewild had hij pech. Ik krijg de kriebels van mensen die hun jongen in een jurk of rok naar school laten gaan, sorry maar waarom? Omdat hij het wil? Als het kon ging die van mij elke dag in zn joggingpak naar school, no way. Dat vind ik ook niet goed. Als ouder ben je er om grenzen te stellen en die zijn voor iedereen anders. Ik zou niemand er op aan kijken, want zoals ik al eerder zei mijn zoon is goed bevriend met het jochie dat graag meisjes kleren draagt, maar mijn zoon mag dat gewoon niet.
Oo leuk!! Trouwens mijn man is al vaker als vrouw gegaan, en had nog sjans ook Met carnaval maakt het geen reet uit wat mensen aan trekken zolang ze maar niet 'gewoon' aangekleed zijn (en vaak is dat niet eens echt een heel groot probleem) Mijn zoontje mag in alles lopen waar hij zin in heeft (thuis) met carnaval moet hij in elk geval iets aan. En eventueel naar school/bezoek gewoon normaal aangekleed. En wat normaal is zie ik op dat moment wel