Tot een week geleden sliep onze zoon van 19.30 uur tot zo'n 7 uur. Lag dan nog ooit een half uur te mopperen of zingen in bed totdat zijn Nijntje klok aangaf dat het dag was. Tot een week geleden ging dit prima, ooit een nachtmerrie of een kleinigheidje aai over de bol en meneer sliep verder. Maar een week geleden is de ellende begonnen. Hij was wat verkouden en zette al regelmatig overdag zijn bokkepruik op. Nee was een standaard antwoord en trots dat hij was als hij alweer in de hoek moest. De peuterpuberteit heeft zich in alle glorie aangekondigd. Zwaar maar dat kunnen we wel af ALS we 's nachts konden slapen. Onze zoon bleef tot vorige week netjes in zijn slaapzakje in zijn peuterbedje liggen. Riep als er iets was en bleef netjes liggen. Ook als hij het er niet mee eens was, dan lag hij gewoon te huilen. Maar nu.... Het naar bed gaan is al verbeterd van twintig keer naar boven moeten gaan omdat meneer bij het traphekje staat te huilen/zingen of mopperen naar een of twee keer. De nachten lijken steeds rampzaliger te worden. Vanaf een uur of drie begint de hel. Roepen huilen onze kamer binnen lopen. De eerste keer leg ik hem terug vertel hem waarom en dat hij moet slapen. Hij geeft aan het te begrijpen en is erg lief. Maar zodra ik aanloop begint de hel. Na tig keer terug gelegd te hebben zonder iets te zeggen bleef het doorgaan we waren alweer twee uur verder. Mijn man kan dit absoluut niet af een nacht zonder slaap is al hels maar een week. Ligt zich druk te maken en te vloeken in bed. Ik ben degene die eruit gaat. Hij stond vannacht op met zijn gezicht op onweer en waarschuuwde onze zoon en smeet de deur dicht. Hielp natuurlijk niet en het ging van kwaad tot erger. Zoon wil nl sinds een week de deur op een kier. Waarom? Geen flauw idee, maar het hielp en we zagen er in het begin geen kwaad in om op dat vlak toe tegeven als hij maar ging slapen. Hebben de campingbed in zijn kamer gezet dit had nl ook geholpen bij het goed gaan slapen in de avond. Maar nu gooit hij zijn slaapknuffels op de grond gaat gillen, sloopt zijn matrasje eruit, probeert hem om te gooien. Nu hebben mijn man en ik ruzie. Hij kan het niet meer de slapeloze nachten. En nee ik slaap ook niet maar probeer maar zo te denken dat het een fase is waar geduld en concequent gedrag van belang is. Lang verhaal maar mss heeft er hier iemand de tip? Hem beneden neerzetten in campingbed is ook geen optie daar hij het bedje nu dus uitelkaar aan het slopen is en we geen babycam hebben daar.
Moeilijk.... ons zoontje is iets ouder en was ook steeds wakker snachts en wilde bij ons liggen/spelen. Ik ben zelf zwanger en mijn man een vermoeiende baan dus wij dachten alles voor onze slaap. Nu komt hij elke nacht bij ons slapen. Op zich is hij stil maarja het is ook geen vaste oplossing. De oplossing van je man vannacht was niet zo handig maarja dat kan gebeuren. Soms helpt het als er even streng opgetreden wordt. Dan wel streng op een acceptabele manier natuurlijk.
Tja als je moe bent doe je eenmaal ooit gekke dingen. Ik heb hem afgelopen nacht na het verschonen, tijdens het praten dat hij echt moest gaan slapen even op schoot genomen. Ook fout natuurlijk.... Bij ons in bed is het altijd een feest voor onze zoon vandaar dat we dus ook niet in verleiding zijn gekomen om hem bij ons neer te leggen. .
Zijn middagslaap heeft hij sinds vorige week afgeschaft. Sliep echter altijd al maar een uurtje of korter. Echter hebben ze hem gisteren wel op het kdv laten slapen 😟 Vandaag hele dag wakker gehouden en hij viel beneden in mijn armen in slaap. Ligt nu heerlijk te slapen. Nu duimen dat hij aankomende nacht rustig blijft slapen... Ben er zo aan toe.
Ik denk dat je kindje behoefte heeft aan wat meer nabijheid en dat jullie er allemaal meer aan hebben om hem die nabijheid te bieden. Er kan van alles gebeurd zijn ( nachtmerrie, fase, verstopte neus,moeite met ademen, pijn en ongemak).Dus troost je kind. Laat weten dat je er voor hem bent. En ik ben altijd een beetje allergisch voor reacties zoals die van je man. Ik zou hem ( je man dus) toch echt even heeel duidelijk maken dat hij hier de volwassene is en het zijn taak als vader is om zijn zoon de veiligheid te bieden die hij nodig heeft. Ook om 3 uur 's nachts. Dat is nu eenmaal het 'risico' met kinderen. Het zijn net mensen .
Als hij de deur op een kier wil is hij denk ik angstig. Het kan best zijn dat hij een mega mentale sprong doormaakt en dat hij opeens meer droomt waardoor hij wakker wordt en paniek heeft. Ik zou hem geborgenheid bieden. Desnoods leg je een matras in zijn kamer en ga je er tijdelijk naast liggen op die momenten. Dit gaat vast wel weer over. Geef je man oordopjes van Etos, dan kan een van jullie goed doorslapen in ieder geval. Ruzie heeft geen zin lijkt me...het is zoals het is.
Nou zoonlief was als een blok in slaap gevallen om iets voor 0.00 uur wakker te worden. Ik ben wakker wil naar beneden spelen.... Geen angst want dat kan hij nl perfect aangeven en merk je anders aan hem. Was gewoon vrolijk wakker. had genoeg geslapen gaf hij aan. Zow klaar met slapen. Uitleg gegeven knuffel en een aai over de bol (niet uit bedgepakt) en toen ik wegging begon de hele ellende weer. Heb hem netjes iedere keer terug gelegd in zijn bedje en aai over de bol. Hij was woedend. Maar merkte wel dat het afnam na iedere keer dat ik hem terug legde en die aai gaf en sssttt fluisterde. Deur staat nu wel op een kier ivm raam sluiten. Schreeuwde nl aardig de longen uit zijn lijf en de deur op een kier maakte ook geen bal uit was eerder een poging tot verzet om dit steeds te roepen. Nu is het afkloppen hij ligt in bed te rusten. Manlief had al de oordoppen in en we hadden vanavond rustig doorgenomen wat onze aanpak zou worden. Heeft ook rust gebracht. Nu is het een kwestie van doorgaan. Ennuhm geen ruzie meer. Was frustatie van slecht tot niets slapen van een week. Denk idd dat het een mentale sprong is. Hij is overdag ook aanhankelijker en kan ooit erg wispelturig zijn. Maar heb me flink ingelezen en heb betere handvatten hiervoor die ook helpen😄. Tja en soms moet ik hem maar ff een woedeaanval laten hebben om er later rustig over te praten. Als de nachten maar goed gaan dan komt dat ook goed.
Ik zeg eerlijk al me kids heb er 3 hebben bij ons,geslapen wanneer ze er aan toe waren en dan sliepen ze wel heel nacht door en nu zijn ze ouder en slapen ze weer in eigen bed in eigen kamer ik maak daar geen,punt van,als ze,zich maat,veilig voelen Heb ze nooit laten,huilen snachts me jongste van,4 komt heel,soms ook nog bij ons maar echt niet vaak Nou,dan zeg,ik komdan maar en slaapt door Ik ben,erg gehecht aan me slaap anders functioneer ik gewoon,niet Kinderen hebben vaak angsten als klein zijn is normaal
Afgelopen nacht nog regelmatig eruit geweest. Huilde niet maar stond aan onze deur dat hij wakker was en wilde spelen. Iedere keer weer hoefde ik hem minder vaak terug te leggen. Op den duur was het terugleggen en dan sliep hij weer. Nu hopen dat hij aankomende nacht gewoon slaapt. Ik wil mijn zoon niet bij ons in bed laten slapen. Dan wil hij iedere nacht bij ons slapen. Mss kiest een ander hier wel voor maar ik doe geen oog dicht als hij bij ons slaapt. Hij gaat dan loltrappen en springen. Zingen en verhalen vertellen. Hebben dit nl een keer geprobeert vorige week en dat werkte juist averechts. Zie nu in dat ik gewoon nu juist moet doorzetten. Zijn kamertje is zijn veilige haven en daar moet hij ook rustig kunnen slapen. Papa en mama zijn in de buurt en komen als er wat is.
Heb je weleens aan een slaaptrainer gedacht? Wij hebben er nu eentje van Kidsleep van Nijntje. Hier een periode van te vroeg wakker worden gehad. Boos dat hij was als we hem om 5.00 uur nog niet uit bed wilden halen (hij ligt nog in een ledikantje). Nu met de Nijntje-wekker snapt hij dat het nog nacht is en na een korte periode van gewenning, werkt het nu bijna altijd goed. En verder, onthoud dat het een fase is (die soms lang kan duren) en probeer er niet een te groot ding van te maken, want dan gaat het van kwaad tot erger. En idd consequent blijven. Hier begon het trouwens ook met het vragen of de deur op een kier kon. En nu nog steeds slaapt hij met de deur op een kier.
Kidsleep van Nijntje heeft hij. Hij ligt dan ook zelf uitgebreid in bed te vertellen dat hij moet wachten totdat Nijntje wakker is. Een tijdlang was de wekker een pure uitkomst. Hij bleef gewoon in bed liggen totdat Nijntje wakker was. Nu niet meer hij heeft er maling aan. Maar ik hou nu vol. Weet dat er een einde aan zal komen. Kost wel veel kruin maar het scheelt dat hij nu overdag wel weer liever is en luisterd.
Ik doe met je mee vannacht☺ Heb E al twee keer terug gelegd. Hij moppert dan een beetje maar raakt niet overstuur. Toen ik hem vanavond weg legde en ik zei vannacht ga je weer de hele nacht in je eigen bed was zijn antwoord: " niets ik ga niet luisteren" 😂
Hoe ging het vannacht? Hier ging het goed. Ik heb hem twee keer weg gebracht en daarna is hij blijven liggen tot 06.00. Daarna heeft hij nog een half uurtje liggen soezen naast ons