Zoon (2 jaar 3 maand) wordt steeds vroeger wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Onyx, Jun 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

Sep 10, 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon wordt sinds een tijd steeds vroeger wakker. Een paar maanden geleden sliep hij nog heerlijk uit tot 7.30 of zelfs nog langer, maar nu is het 6 uur.
    Laatste paar dagen zelfs 5.30 :confused:
    Omdat ik ook nog een kleine heb van 5 weekjes oud en 's nachts er nog wel eens uitmoet, vind ik dit toch echt te vroeg!

Hem laten liggen heeft tot nu toe geen zin gehad. Hij gaat er uit en gaat met speelgoed spelen.

'S avonds slaapr hij ook steeds later in. Hij gaat al om 19.00/19.30 naar bed, maar hij slaapt soms pas om 20.30 of laatst zelfs pas om 21.30.

Hij slaapt smiddags ook nog een dutje, meestal 2 uurtjes.
    Al met al krijgt hij eigenlijk gewoon veel te weinig slaap, maar hij doet het er prima op. Maar voor ons is het niet fijn.

Iemand tips wat ik tegen het vroege wakker worden kan doen?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Hier ook zo merk wel dat het ook komt door de zomer langer licht en eerder licht.

Middagslaapje eraf heeft hier geen effect dat heb im liever dar ze smiddags nog even de uurtje meepakken...
    Zit denk niets anders op dan accepteren

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,263
    1,174
    113
    Ik zou het middagslaapje inkorten of afschaffen.
    Dat was hier de enige oplossing tegen het 'gefeest' in de avond... (idd pas om 21:30 uur slapen, gewoon niet moe genoeg)

Je zegt 'veel te weinig slaap', maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. Als je uit gaat van 21:00-6:00 uur (= 9 uur) + 2 uurtjes in de middag, kom je uit op 11 uur per 24. Dat lijkt me prima? Er zijn genoeg kinderen (lees: mijn 2 dochters :p) die daar prima mee uit komen. Mijn dochters zijn beide rond de 2 jaar gestopt met middagslaapje.

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik zou het middagslaapje gaan skippen.

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,819
    7,431
    113
    Inderdaad geen middagdutje meer.
    Bij mijn zoontje zijn we er met amper 2 mee gestopt. Sindsdien slaapt hij om 18.30 uur. Het wordt nu wel steeds vaker 19.15 voor hij slaapt maar dat is ook prima. Lange tijd was hij tussen 5 en 6 klaarwakker. Maar sinds een week is het pas 7.15 uur. Hij wordt wel elke nacht nog wakker, komt slaapdronken zijn bed uit, maar zodra we hem terugleggen slaapt hij meteen verder.
    Als je kindje lekker gaat spelen zou ik er geen probleem van maken, blijkbaar heeft hij genoeg aan minder slaap.

Share This Page