zonnige (auto)vakantiebestemming max. 10 uur rijden met baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mila88, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila88

Mila88 Lid

7 okt 2015
    51
    7
    8
    #1 Mila88, 16 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2017
    Wij zijn opzoek naar een vakantiebestemming met de auto voor augustus 2017, mijn dochter is dan +/- 7,5 maand oud. Op max. 10 uur rijden.

In eerste instantie dachten we aan Menorca/mallorca, maar van een vliegvakantie krijg ik het nu al spaans benauwd. Mijn dochter heeft aardig wat temperament en kan enorm hard krijsen. Nou weet ik nu natuurlijk niet hoe ze in augustus is.. Maar vliegen laten we nu toch liever even achterwege..
    We willen nu gaan voor een autovakantie en ergens een bungalowtje huren, maar hebben hier 0 ervaring mee, zijn nooit in Oostenrijk/Italië/Frankrijk o.i.d. geweest en zijn daar dus niet bekend. Het liefst rijden we max +/- 10 uur. Het liefste een zonnige bestemming, maar is dat überhaupt mogelijk of moeten we dan een stuk verder/langer rijden?

Wie weet een leuke bestemming? Vakantiepark? Vakantiehuisjes?
    Graag jullie ideeën/ervaringen!

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Je kan naar Noord-Frankrijk gaan, dat is goed te rijden. En anders verdeel je de reis over twee of drie dagen met een hotelletje onderweg.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hebben vanuit Venlo
    Gardameer gedaan en dat was gied te doen
    Snachts rijden als kindjes slapen

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Als je bang bent voor krijsende kinders dan zou ik je echt adviseren om in de nacht te rijden. Anders is 10 uurtjes achterstevoren je kind vermaken erg lang! Ik heb net een ritje van 10 uur baar Oostenrijk opzitten op die manier 😂. En op zich is vliegen echt niet zo pittig hoor en uiteindelijk een stuk korter om kinderen te vermaken. Zou Mallorca dus nog niet afschrijven 😉

5. Cjkm

Cjkm Actief lid

24 sep 2015
    136
    7
    18
    Wij gaan met ons dan 15 mnd oude zoontje richting Frankrijk, Vendee. Vanuit het hoge Noorden rond de 10 uren rijden 😊👍🏻
    Hier ook een pittig ventje met flink wat karakter (heeft ie niet van mij 😜)
    Auto lijkt mij relaxter dan vliegen, je kan even stoppen als het nodig is. Wij willen 's avonds bij bedtijd vertrekken..

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Waar het zonnig is in de zomer is de laatste jaren behoorlijk verschillend. Daarom gaan wij voor het derde jaar op rij pas een paar weken van te voren boeken, afhankelijk van waar de zo'n is daar gaan we heen.
    Verder zou ik rekening houden met het vakantieverkeer. We rijden eigenlijk altijd overdag (de oudste gaat 's nachts echt niet slapen en in het donker kan ze minder zien waardoor ze niet te genieten is, overdag gaat dat wel goed) en we nemen een overnachting. Vorige maand zijn we op wintersport geweest, iets meer dan 10 uur rijden volgens de routebeschrijving. Op ongeveer 7 uur hebben we een overnachting genomen maar we hadden er 11 uur over gedaan om daar te komen. Op de terugweg hetzelfde.. Dit zou ik dus wel in de gaten houden. En met overnachting vinden wij t super fijn dat je 's avonds alle tijd hebt om rustig te eten en de volgende dag uitgerust op de bestemming aan komt.

Verder is ons favoriete vakantieland Italië en dan het liefst een niet al te toeristisch gebied. Het is natuurlijk erg afhankelijk van wat je zoekt.

Misschien kun je hier ook een topic bij 'vakantie' over openen, wellicht krijg je daar veel meer tips.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    10 uur?
    Afgelopen jaren 4 x die kant op geweest, ik zou wel rekening houden
    met een iets langere reistijd. Sommige stukken rij je zo door, maar ook veeeel file, elke keer weer😒

Deel Deze Pagina