Zoon (2) wil niet slapen als ik hem naar bed breng

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lelie137, 26 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik Heb niet alles gelezen dus weet niet wat er gezegd Is, maar ik zou hem gewoon laten huilen. Hier gaat zoonlief ook wel eens huilend in bed omdat hij niet wil (ja, ook een 2 jarige ) maar dan ga ik ook gewoon weg. Gaat vaak snel slapen omdat hij weet dat ik toch niet terug kom. Ik vind dat hij niet beslist wie hem naar bed 'Moet' brengen

2. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    Deze fase heb ik meerdere keren gehad met mijn dochter en het gaat wel voorbij.. Mits je consequent bent :) Mijn dochter is nooit echt moeilijk als je haar op bed brengt, wij lezen twee boekjes voor en daarna zegt zij zelf 'slapen' en dan hoef ik haar alleen een kus te geven en in bed te leggen en dan gaat ze slapen.

Ik denk dat ze vanaf 1.5 tot 2 jaar 3 fases heeft gehad dat ze weigerde te slapen en ook heel hard begon te gillen zodra ze in bed werd gelegd. Mijn methode: Ik haal haar één keer uit bed maar zeg niks tegen haar. Ik ga op de stoel zitten in haar kamer en aai haar over haar hoofdje/ruggetje en kijk haar niet aan.. Na 5 minuten leg ik haar weer op bed en loop ik haar kamer uit. Als ze daarna weer begint te huilen dan loop ik haar kamer binnen en knuffel ik haar terwijl zij in bed blijft en leg haar dan weer neer. Ik loop dan weer haar kamer uit en daarna kom ik ook niet meer terug (mits ze natuurlijk 10 minuten blijft gillen, maar dan is er wat aan de hand.. Verkouden of een oorontsteking). Vaak huilt ze nog even en gaat ze daarna slapen.

Deze fases lijken soms eeuwen te duren maar het gaat echt weer voorbij.

Deel Deze Pagina