Mijn zoontje van 3.5 heeft altijd problemen gehad met eten waardoor wij hem altijd lichtelijk gedwongen hebben anders zou hij niks eten en dan heb ik het nog niet eens over drinken 1 groot drama. nu hij een beetje kan praten ging hij steeds meer klagen over kan niet eten en wijst hij naar borst en buik. dit was alweer dagen aan de gang en zaterdag spuugte hij liters uit echt nog nooit zoiets gezien enorm eng! er kwamen onverteerde resten uit van 30uur daarvoor! dus alles blijft gewoon al die tijd in zn maag? hij kan dus vaak niet eten kauwt eeuwen lang op zn brood en doet een uur over een broodje met heel veel tegenzin. soms gaat het weer een week goed en dan weer slecht. ook geen lekkere dingen kan hij dan eten en drinken. woensdag kinderarts.. baart me vooral zorgen dat die omverteerde resten zolang in zn maag blijven. en zo vreemd dat het soms zichzelf toch oplost en dit keer niet.!? vond het echt heel traumatisch hoe hij spuugt en voel me enorm schuldig dat we regelmatig boos werden om zijn eet gedrag.
Ach wat vreselijk, ben je meteen naar de huisartsenpost geweest? Wat zegt de dokter? Goed dat jullie een afspraak hebben bij de kinderarts. Je zou denken dat het toch geen goede doorgang is, kan hij wel gewoon poepen? Ik snap heel goed dat jij je zo schuldig voelt maar je wou echt het beste voor je kindje en dat was dat hij eet om gezond te zijn. Hopelijk krijgen jullie woensdag duidelijkheid. Hoe gaat het nu met hem? Weet je al wat ze gaan doen in het ziekenhuis? Misschien maagonderzoek? Heel veel succes!!!
meteen huisartsenpost geweest indd. maar die konden toen weinig doen alleen lichamelijk onderzoek en hij was goed en vrolijk en buik soepel. maar hij vond t ook niet normaal en schrok van de hoeveelheid braaksel had een foto genomen... en hij zei da dit zeker onderzocht moest worden. hij poept dus wel elke dag weliswaar wel redelijk droge en harde ontlasting. maar dat komt omdat hij weinig drinkt natuurlijk. maar dat is toch wel weer apart dat hij elke dag poept. ik denk indd dat de kinderarts wel een maar onderzoek oid wil doen vreselijk maar we hebben woensdag een consult en dan zal ik dat wel horen.
Oh wat heftig.... voel je niet schuldig. Je doet wat je denk dat goed is. Dat het toch iets anders is, dat kan je niet altijd weten. Je wilt gewoon ook dat je kindje goed eet en drinkt. Veel succes bij de kinderarts. Dikke knuffel voor je kleine mannetje.
Ik herken wel wat in je verhaal. Met name het lange kauwen, veel spugen of kokhalzen en steeds niet willen eten. Hier lag het aan de neusamandel. Die was zo groot dat hij in zijn keel groeide. Toen is de neusamandel verwijderd en at ons mannetje ineens prima. Anderhalf jaar later zelfde klachten. Controle bij KNO en weer aangegroeid. Dus opnieuw geopereerd. Nu merk ik dat de laatste 2 weken het eten weer wat minder gaat maar we zijn ook allemaal een beetje grieperig. Als het over een paar weken niet beter gaat, ga ik weer naar de KNO. Dus mocht bij de kinderarts niets gevonden worden, misschien ook nog even langs de KNO arts. Succes!
daar zijn we helaas al geweest en niks gevonden hoe kijken ze naar de neusamandel? we moeten ontlasting inleveren voor 1 of andere maagzweren. .. en hebben iets voor de ontlasting gekregen. vandaag byna niks gegeten het lukt niet zegt hij weer.
zn oren zijn nooit ontstoken wat eigenlijk vaak t geval is bij n vergrote neus amandel. maar indd denk ik niet dat er naar gekeken is aangezien er niet met een spiegeltje in de keel is gekeken volgens mij...maar hij zit vooral vol dus Denk weer aan probleem in de maag oid
Ze konden de neusamandel in de keel zien aangezien die erg vergroot was. Normaal gesproken kan je de neusamandel niet zien werd mij verteld. Maar inderdaad hier ook veel problemen met de oren (hij heeft buisjes) en de keelamandelen zijn ook al verwijderd. Dus hier echt een KNO probleem. Drinken ging hier trouwens altijd wel goed. Alleen als baby veel reflux. Vervelend als je kindje aangeeft ergens last van te hebben, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Veel sterkte.
Poe, heftig. Kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Is er iets wat hij wel graag lust? Kwark, yoghurt. Als hij eet, eet hij dit dan liever "glad" en heeft hij moeite met stukken? Misschien dat hij pijn heeft bij het slikken oid?
nee want drinken doet hij ook slecht. Ik heb het eetgebeuren nu losgelaten sinds zondag vind het heel moeilijk hij eet bijna niks! als ik de hoeveelheden van andere 3.5 jarige zie dan krijgt hij echt weinig binnen nu...
Kun je eens opschrijven wat hij precies wél eet en drinkt? Mijn zoon eet ook niet bijster veel op een dag.
jahoor. op goede dagen: ontbijt. half broodje met hagelslag pakje sojamelk banaan 250cc tussendoor knijpfruitje of half stuk fruit lunch 1 broodje met kaas of worst tussendoor stuk fruit of n koekje avond 100 gram groenten voornamelijk wortel dat krijgt hij makkelijk weg 50gr aardappelen en stukje vlees slechte dagen: ontbijt; paar slokjes melk paar stukjes brood zonder korst tussendoor paar hapjes banaan drinken soms een slokje lunch weer n paar hapjes brood tussendoor koekje paar happen avond soms helemaal niks of alleen paar stukjes vlees en wat slokjes melk.. sowieso op die dagen heel weinig vocht! en dus echt slecht eten alles in zn wangen laten zitten etc.
dan kom je al snel aan teveel melkproducten hij krijg in verhouding al veel te veel melk helaas soms 500cc melk per dag