Op tijd naar de wc gaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    eindelijk is zoonlief zindelijk! Hoera, hoera! Nu een week of zes doet hij alles op de wc en geeft het zelf aan.

Alleen dat doet hij op het allerlaatste moment. Vaak staat hij te wiebelen, vraag ik of hij moet plassen: ‘nee hoor, ik ben aan het sporten’ (daar trap ik ook niet meer in)
    En 2 minuten later (meestal als ik net aan het voeden ben, lekker handig) moet hij op stel en sprong naar de wc.

Is dit normaal als je net zindelijk ben? Of hebben jullie tips hoe ik het hem aan kan leren? Verplichten zorgt voor een boos jongetje, dat doen we voor we weg gaan wel nl.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ach wen er maar aan. Hier 5 jaar en dat is nog steeds zo :roflmao: ik heb het opgegeven en zeg niks meer. Zelfs s'ochtends niet als hij naar school gaat. Allee ik zeg het 1 keer.

Nu gaat hij toch genoeg per dag, plast ook genoeg en kan het heel goed ophouden. Nooit ongelukjes.
    Maar dat uitstellen is soms een ramp. Langs alle kanten zit ie te wiebelen en toch moet hij niet zegt hij o_O

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    ja hoor, dat hoort erbij. Hier wil ze ook nooit, maar ze heeft dan ook een blaas ter grootte van een voetbal, dat dan weer wel.
    Wat nog wel eens wil helpen is vragen wie gaat er eerst plassen, jij of ik? Of er een wedstrijdje van maken: kijken of jij eerder kan plassen dan dat ik....

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn oudste is 8 en die moet ik nog regelmatig sturen...

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja mijn 4.5 jarige doet dat ook. Ze wacht tot het allerlaatste moment. Soms zit er dan al een druppel urine in haar onderbroek omdat ze zo lang wacht :rolleyes:

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Voor het voeden "even proberen te plassen"? Als ik hier zeg "ga je plassen" krijg ik ook te horen dat ze niet hoeven. Als ik zeg "even proberen" gaan ze wel. Maar meestal is dat als ik weg moet ;)

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Als ik jullie reacties zo lees gaat het binnenkort dus niet beter worden. Jammer.

Vanmiddag had hij ook weer een natte plek in z’n onderbroek. Hij zegt dan niks, speelt er gewoon mee door. Word superboos als hij schone kleren aan moet én wil vervolgens nog niet naar de wc!
    Ik dacht dat luiers verschonen frustrerend was maar dit is ook niet leuk.

Wedstrijdje doen we vaak, dat werkt wel goed!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook vaak een ‘ik hoef niiieeet!!’ en dan zeg ik;’Nou, laat maar eens horen dat je niet hoeft!’ Dan gaat ze op de wc zitten en lacht heel hard als ze tóch moet plassen ;)

sydneys vindt dit leuk.
  9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Let op met het wedstrijdje doen! Wij deden dat ook altijd totdat de bekkenbodemtherapeut ons vertelde dat ze zo de spieren anders gaan gebruiken en zichzelf op een verkeerde manier leren te plassen.

Het blijft een lastig punt het plassen

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hoe bedoel je anders gebruiken? Forceren oid?

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Precies ze duwen dan letterlijk de plas eruit terwijl het juist moet ontspannen.
    De therapeut vergeleek het met het vroegere stippel plassen van de vrouwen. (Plassen stoppen plassen stoppen. Het zou de bekkenbodem versterken terwijl dat dus juist averechts werkt)

Jackie87 vindt dit leuk.
  12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Goed punt. Het is meer een wedstrijdje wie het eerste bij de wc is, maar het forceren zie ik hem wel eens doen als hij van mij ‘moet’ proberen.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier hebben we een paar momenten dat ze moet van ons.
    Doordeweeks moet ze thuis plassen voor ze naar school gaat.
    Verder moet ze proberen te plassen voor ze naar bed gaat. (Maar als ze bijvoorbeeld om 16.30 uur nog geweest is lukt ze niet)
    En als we lang onderweg zijn buitenshuis waarvan ik weet dat er geen wc in de buurt is.

Maar als het aan haar ligt gaat ze maar 1 of 2 keer naar de wc.

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja das normaal mijn dochter doet dat ook.
    Ze is sinds eind december zindelijk.
    Als ik vind dat er te lang tussen zit zeg ik dat ze moet gaan en vaak komt er dan ook een waterval uit.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.272
    113
    Herkenbaar, hij gaat dan zitten wiebelen. Ik vraag dan ook moet je plassen. Hij kan niet kijken en kijkt de andere kant op. Vraag ik of hij naar me wil kijken en vraag ik het nog een keer en moet hij lachen.

Voor we weggaan en weet dat we geen wc zo makkelijk in de buurt hebben moet hij van ons altijd. Niet altijd is hij er mee eens maar gaat wel.

(Overigens bijna 4) nu bijna geen ongelukjes meer. De laatste is alweer een tijd geleden

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook vaste momenten dat het 'moet'.. In de ochtend voor het naar school gaan, voordat we weg gaan met de auto (boodschappen doen of familiebezoek, iets dat wat langer duurt).. En voor het slapen gaan. Soms voor we gaan eten als ik weet dat ze een tijd niet is geweest..

Normaal nooit ongelukjes, maar door afgeleid bij het spelen ofzo is ze heel soms wel iets te laat..

Deel Deze Pagina