Hallo Mijn zoontje van 3 zit nu net een aantal weken op de psz. Dit vindt hij erg leuk en het gaat(ging) ook erg goed. Toen hij jonger was beet hij nooit van zich af en liet zoch alles afpakken en duwen en slaan door andere kinderen. VAnmiddag toen ik mijn zoontje ophaalde van de psz vroeg de juf of ik de volgende x zijn handen thuis kon laten. Want hij zat steeds kindjes te slaan en te duwen, ik vind dat zoo raar gedrag van hem. Duwen doet hij de laatste tijd wel veel vaker bij kindjes maar slaan??? Juffrouw zei ook wel dat ze niet goed weet of het baldadingheid is of dat hij zijn plek in de klas wil bepalen.... Hij had zelfs juf geslagen en een poging tot bijten gedaan??? Heel raar Het is een erg rustige klas. Wat vinden jullie kennen jullie dit bij jullie kindjes zal het een fase zijn of zal het door mijn zwangerschap komen??? Ik vind het erg naar en ben benieuwd of jullie dit kennen en zoja wat hebben jullie eraan gedaan???
Mijn zoon van 3,5 heeft een paar maanden geleden een fase gehad waarin hij hier thuis opeens ging slaan. Dagelijks stond hij op de gang ervoor. Als ik zei dat iets niet mocht kreeg ik een klap. Dat soort dingen. Ik ben zeer consequent gebleven en hem telkens gestraft na een paar waarschuwingen. Het is vanzelf weer over gegaan.
mijn oudste dochter heeft ook een periode gehad van slaan en duwen en vooral alles afpakken van anderen en als ze het niet kreeg begon ze te brullen.... op school deed ze dit niet! dat vond ik dan weer zo vreemd. maar thuis was mijn jongste contineu aan de beurd... ze werd geduwd, geslagen en zelfs 1 x gebeten! direct in de hoek natuurlijk en uitleggen waarom... soms werd ik er zo gefrustreerd van pffff... heeft zeker een 6 maand geduurd voordat ze ermee ophield... ik moet er ook altijd bij in de buurt zijn als ze samen speelden want als ik me omdraaide begon ze weer! nu ze 3 jr en bijna 2 jr oud zijn kan ik zeggen dat alles zo leuk is geworden!! ze spelen nu echt met elkaar en duwen en slaan is helemaal verleden tijd... ze beginnen echt aan elkaar te wennen en genieten van het samen zijn. als de een even weg is met papa dan vraagt de ander steeds waar is ... nou? en dan merk ik dat ze zich verveeld.... dus! misschien probeerd je kindje inderdaad zn plek te veroveren op school... maar het is ook een fase waar elk kind bijna wel doorheen gaan hoor! weet nog toen mijn nichtje van toen 2 jaar mijn dochter van 1,5 terorriseerde.... mijn zus maakte zich toen ook erg veel zorgen omdat ze dat eerder nooit deed.... heeft ook ongeveer 6 mnd geduurd voordat het over was.... dus ik denk als je het goed aanpakt en concequent blijft met " straffen" en dat moet je zelf bepalen want elk kind is weer anders.... maar bijvoorbeeld een strafhoek of een strafstoel..... dan gaat het wel weer over....
Hier is het ook aan de gang hoor. Of bijten of slaan. Maar hij gaat echt direct de gang op. Meestal zie ik hem al aankomen en hoef ik hem alleen maar aan te kijken en te zeggen "waag het eens". Als een speer is hij dan weer weg./ hihihi
Nou fijn te lezen dat er meer kindjes deze fase doorgaan, het gaat al een beetje beter de stoel heeft goed effect. Ik hoef nu idd alleen maar te zeggen denk erom je gaat niet slaan en dan houd hij zijn hand bij zich... Moet er soms ook wel om lachen van binnen dan!! Je ziet aan zijn gezichtje dat die echt boos is van binnen he??? Kleine driftkikker!!
misschien wordt hij stiekem geplaagd zeker bespreken met hem! gewoon op de man af: waarom sla jij kindjes