vliegen of met de auto?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corry, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo,
    mijn vriendin trouwt volgend jaar in juni in portugal. Nou ben ik 1 van de getuige en ze is echt mijn beste vriendin. Dus ik moet erheen! En natuurlijk ben ik onafscheidelijk van mijn zoontje. alleen ik heb zelf weinig vliegervaring (maar 3 keer gevlogen in mijn leven) en ik weet dus niet hoe ik het aan ga pakken.
    ons ventje is dan ruim een jaar oud, en kan je met een kindje van ruim 1 jaar goed vliegen? of is het een martelgang i.v.m. de oortjes enz...?
    Wat denken jullie een korte reis in een vliegtuig. of een lange reis in een auto met een aantal overnachtingen?

2. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Hoi. Wat super leuk dat je getuige bent.

Wij zijn net terug van vakantie naar tenerife dus gevlogen. Ons zoontje is 14 maanden en ik zag erg tegen de vliegreis op. Vooral ook omdat ik er zelf niet van houd. Maar het ging boven verwachting goed. Ik had een hele tas bij om mijn zoontje te kunnen vermaken zelfs een dvd spelertje en de tablet maar dit alles niet nodig gehad. Op de heenweg heeft hij ruim 1,5 uur geslapen en op de terugweg ruim 3,5 uur dus ons zorgen gemaakt om niks. Bij get stijgen en dalen heeft hij lekker op zijn speentje gezogen en voor tussendoor had ik nog knijpfruit van goedies bij.
    Let een beetje op gunstige vliegtijden dan komt alles goed. Een autoreis duurd veel langer en dan ben je zelf op de weg aan het letten en kan je je kindje niet vermaken als het zou moeten

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik lees even mee!

Wij gaan volgend jaar met het vliegtuig naar zuid Frankrijk. Ons zoontje is dan een jaar op een week na. Gelukkig is het maar een korte vlucht van 2 uur. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden :)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Geen ervaring met vliegen naar portugal maar ik ben al een paar keer met onze kleintjes naar oostenrijk gevlogen (1,5uur). Geen idee hoelang het naar portug is.Indd kijken naar de vliegtijden. Missch juist in een slaapje of juis als hij wakker is.

Ik had voor onze zoon vorig jaar (2,5jr toen) een magisch tekenbord ingepakt en hij mocht het cadeautje uitpakken in vliegtuig als we waren opgestegen en hij heeft al die tijd zitten tekenen. Op de terugvlucht moest en zou hij dat ding ook mee hebben in d handbagage ;)

Dat jaar voor (1,5 was hij toen) had ik wat fruit bij en wat boekjes en toen heb ik hem zo vermaakt. Mandarijnen partjes tellen en opeten, banaantje pellen, boekjes lezen. Ging prima! Er waren andere kindjes in het vliegtuig die begonen te huilen door oorpijn maar onze zoon heeft/had er geen last van.

Rijden naar oostenrijk waar wij altijd zitten kost in het gunstigste geval 12uur. Wij gaan alijd met kerst en oud&nieuw, dus er is altijd sneeuwval en file en daarmee dus ook een veeeel langere autorit! En ik zie het al helemaal voor me dat we met pech langs de weg staan met twee kinderen achterin en dat we lang op de "anwb" moeten wachten! En zowiezo vind ik het niet leuk om op de duits snelweg te rijden. Zowiezo in het donker kan ik amper wat zien en heel veel wegen zijn daar niet verlicht en als het dan regent of sneeuwt kan ik mn weg niet vinden. Dus mijn vriend zou heel veel moeten rijden maar 1200km is wel heel veel in je eentje ;)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik vlieg zelf voor KLM, en wij gaan (ik krijg wat korting) altijd met het vliegtuig op vakantie. En ik heb natuurlijk veel kindjes aan boord

Mijn ervaring prive en werkend:
    met babytjes en 3+ kan vliegen prima. Babytjes slapen vaak, de 3+ers kan je bezig houden met dvd-tjes, boekjes, kleuren etc. Wij zijn met oudste dochter, toen 3, naar Bangkok gevlogen, no problemo.

Daar tussen in is het wat omslachtiger, ze willen graag lopen, niet zitten, moe maar niet slapen...Je moet ze idd echt bezighouden tijdens de vlucht.
    Maar op zo'n kort stukje zal het geen probleem zijn :)

6. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Wij gaan met onze (dan) 8 maandertje in Januari naar curacao. Zelf zou ik naar portugal ook met vliegtuig gaan. Korte vlucht dus makkelijk in die periode te vermaken.
    Gewoon doen scheelt een hoop tijd. Idd speentje of iets te drinken geven bij stijgen en landen. Dan hebben ze de minste kans op last van de oortjes.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Vlieg je met KLM? Probeer dan plaatsen op de familyrow en een babycot te reserveren:)

8. gusto

gusto Niet meer actief

Gewoon gaan, niets aan de hand. Ik vlieg maandelijks met mijn dochter (nu 13 mnd) al vanaf dat ze 6 weken is. Gaat prima hoor. Helemaal op zo'n korte vlucht.

Iets drinken, iets eten, beetje spelen en je bent er al. Mijn dochter is de helft van de tijd zo druk met alle nieuwe indrukken dat de tijd voorbij vliegt. Voor de oortjes gewoon een flesje of speentje met stijgen en dalen. Op mijn vluchten zitten altijd wel een paar hele jonge kinderen en heb echt nog nooit last van ze gehad. Maar, dit zijn wel korte vluchten van max 2,5 uur.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wij hebben onlangs met ons zoontje van negen maanden gevlogen en dat ging heel goed! Hij werd alleen ontzettend moe op een gegeven moment en begon hysterisch te huilen. We hebben hem toen in de draagzak gedaan en binnen een minuut was hij in dromenland.
    We hadden stoelen achterin het vliegtuig gereserveerd. Was ideaal i.v.m. het gevoel van meer privacy en dichtbij het toilet.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Vliegen gaat best... Alleen als ze te groot zijn voor bassinet, je reserveert geen eigen stoel en t vliegtuig is vol, nou ja dan ben je met een beetje pech urenlang bedolven onder slapende dreumes... Plak plak... Portugal is maar een klein stukje :)

11. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    bedankt voor de info allemaal! Maar hoef je dan geen stoel te reserveren voor een dreumes? voor een bassinet zal hij wel te groot zijn tegen die tijd verwacht ik, hij past nu al niet meer in zijn wieg, en de wandelwagen bak ligt strak gevuld als meneer erin ligt...

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #12 Zoe123, 28 sep 2013
    Laatst bewerkt: 28 sep 2013
    Die babycot kan je alleen reserveren op intercontinentale vluchten. Dus dat hoeft niet naar Faro
    Een kindje heeft geen recht op eigen stoel tot hij 2 wordt. (tenzij je voor hem ook een stoel koopt, of wellicht heb je mazzel en zit de kist niet vol). Tijdens start en landing zit ie ook bij jou op schoot.
    Ik zou zeker een stoel reserveren, idd beetje achterin, en liefst een stoel bij het raam. Kan ie ook nog een beetje naar buiten kijken!
    Sommige kindjes hebben last van de oortjes, anderen niet. Zorg dat je iets te drinken kan aanbieden. Maar wie weet, geef je nog gewoon bv tegen die tijd. (Ojee, krijg je vast het advies niet te voeden aan boord, kan je melk zuur van worden :D;)

13. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel gevlogen met 1 jarige overdag en s nachts zonder eigen stoel, maar goed te doen. Twee weken later 13 uur autorit achter elkaar met 1 tussenstop zonder ook maar 1x te huilen. Ik heb wel de voorkeur voor vliegen, is in mijn ogen meer ontspannen.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou gaan vliegen maar dat is meer omdat ik portugal zo ver vind met de auto! En het vliegen maar heel kort is. Hier naar Turkije toen Sylvano net 1 week 1 jaar was ging prima. Gewoon wat laten drinken tijden stijgen en landen. Voor de rest een tablet meegenomen en wat boekjes en rammelaars. Uiteindelijk heeft die nog 1,5 uur geslapen :)

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nog geen haar op m'n hoofd die zou bedenken om met de auto naar Portugal te gaan, laat staan met een bijna dreumes!
    Vliegen gaat perfect hoor en zeker op zo'n korte vlucht... Zal denk ik 3 uurtjes zijn? (naar Canarische Eilanden was ruim 4 uur)
    Zo'n babybedje heb je vaak niet op zo'n korte vluchten en een baby van die leeftijd zal zich daar ook niet meer zo gemakkelijk in laten leggen denk ik (als ik tenminste naar onze dame kijk toendertijd)...

Tijdens het opstijgen en landen laten drinken of speentje geven, heeft hij ook geen last van z'n oren!

Hier gevlogen toen ze 11 - 15 - 23 maanden was.

Deel Deze Pagina