zindelijkheid en poepen....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lieke84, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Mijn zoontje van ruim 25 maanden is aardig op weg richting zindelijkheid. Al drie week geen luier om en inmiddels met plassen alleen nog ongelukjes op de opvang. Thuis niet meer. Soms geeft hij het zelf keurig aan, als we het lang vinden duren vragen we zelf. Als hij dan moet zegt hij ja, als hij nee zegt hoeft hij ook echt niet en doet dan ook. niks als we toch proberen.
    Echter poepen is nog een probleem. Eerst wilde hij dit bij mij wel op het potje of de wc doen (dan zag ik de signalen dat het eraan zat te komen). Nu doet hij dat steevast gewoon in zijn broek. Wat zouden jullie doen? Toch weer teruggrijpen naar de luier? Op de opvang vinden ze dit heel vervelend. Je hebt er natuurlijk ook een bende van.

Al bijna drie weken blijft hij ook in de nacht volledig droog.
    Graag wat advies van ervaren mama's!

Bedankt alvast voor tips/ suggesties.....

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Zoontje 27 maanden en precies hetzelfde gewoon. Ook nog geen maand droog overdag en s nachts. Maar poepen alleen in de broek. Hij heeft al die tijd ook geen luier meer gehad dus ga niet teruggrijpen naar een luier. Verder is hij gewoon thuis dus heb geen problemen met een kdv of psz. Ik probeer als ik zie dat hij moet hem op de wc te zetten maar steevast doet hij geen grote boodschap en een paar tellen later wel in zijn broek. Nu heeft hij best harde ontlasting dus het is geen grote boel met schoonmaken maar fijn is het niet natuurlijk. Ik blijf hem elke keer zeggen dat een poepje op de wc hoort en hoop dat het kwartje dan snel valt.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Goed te horen dat dit meer voorkomt......
    Het stomme is, als ik vraag of hij heeft gepoept zegt hij : ja..... ' op potje moet' of poepje op de wc. Hij weet het dus wel, maar vertikt het nu nog. Hopeloos ;)

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje was ouder toen hij zindelijk werd. Hij wilde ook alleen poepen in een luier. Hij gaf dan zelf aan en haalde dan zelf een luier, wij deden m aan en aantal minuten kon de vieze luier weer uit. Wij hebben er geen probleem van gemaakt. Komt vanzelf goed.

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Herkenbaar. Onze dochter was plaszindelijk, dag en nacht. Maar poepen bleef ze maar in de broek doen terwijl ze het wel voelde aankomen want ze ging dan heel stil in een hoekje staan. Terug naar de luier wilde wij ook niet. Diverse boekjes, cadeautjes in het vooruitzicht en beloningsstickers later (die niet hielpen), was ze een maand later ook poepzindelijk. Gelukkig hadden ze veel geduld op het kdv want mede dankzij hun is dit gelukt.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hmmmm er een is nog hoop dus! De een op de opvang zet zich er meer voor in dan de ander helaas. Hij gaat daar twee dagen in de week heen, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat ze daar ook actief meehelpen. Ik weet dat mijn zoontje nog jong is hoor. Maar hij is al zo ver, dat ik eigenlijk niet terug wil naar een luier om.
    Nu zonder luier op bed....... Spannend!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier wil ze echt niet op het potje of op de wc poepen. Krijgt een luier en ondertussen hopen we dat de knop ooit om gaat. Ze heeft nog nooit in haar broek gepoept en ophet kinderdagverblijf houdt ze het de hele dag op.
    Hoevaak we ook zeggen dat ze daar ook om een luier mag vragen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het kost ons 1 luier per dag..... in de nacht is ze ook al zindelijk

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou het ook niet erg vinden als hij nu nog even om een luier zou vragen om te poepen, maar doet dat dus niet. Hij poept gewoon is zijn broek. Een luier zou dan handiger zijn...... Ben wel weer blij dat hij het niet ophoudt tot buikkrampen aan toe. We blijven oefenen.

10. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Mijn oudste 'bewaarde' haar poep altijd tot ze haar luier om kreeg voor haar middagslaap / nacht. Heeft nog best een tijd geduurd, maar ging op een gegeven moment toch op de wc!

11. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit ja. Doet mijn oudste zoon nu ook. Wel al 2 poepjes op het potje. Het overgrote deel tijdens de middagslaap of in de nacht in de luier.
    Fijn te lezen dat het vanzelf goed komt! ;)

12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Poepangst is niet zo gek als ze net zindelijk worden. Ze moeten het dan ineens loslaten en laten vallen. (Water van de wc tegen hun billen, de plons, dat hij zo hard wegspoelt etc)
    Pas op met op laten houden! Als ze dat te lang doen kan het poepen ook nog zeer gaan doen en ben je nog verder van huis!
    Wat ik verschillende keren heb gedaan( als gastouder en kinderdagverblijfleidster), meestal werkte dit: pamper aangeven zodra ze aangeven te moeten poepen. Altijd in de wc en later zittend op de wc. Na het poepen de pamper uit en de poep in de wc gooien. Samen uitzwaaien en doortrekken.
    Misschien een idee als het angst is voor het poepen op de wc.

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Thanks voor de tip gitaartje!
    Heb niet het idee dat het echt angst is, maar misschien is het toch nog spannend.
    Twee week geleden heeft hij wel eens om een luier gevraagd toen hij moest poepen, toen echter in de blote kont laten lopen en gezegd dat hij op het potje kan. Daarna samen 'uitzwaaien'. In de wc. Nu vraagt hij niet om een luier. Misschien heb ik het daarmee een beetje verpest voor nu.

Deel Deze Pagina