Scheelzien operatie vandaag achter de rug - ervaringen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Josien, Jun 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Hebben jullie ervaringen met het rechtzetten van de oogjes van jullie kindjes? Sam zijn oogjes zijn vandaag beide rechtgezet.

Ik vraag me vooral af of de stand van de oogjes die jullie zagen direct na de operatie blijvend was of dat daar nog iets in veranderde?

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs,
    Josien

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad vroeger (3 jaar) en nog eens op mn 18e. ... Volgens mij is de stand die je als eerst ziet niet zoals het blijft.. De oogspiertjes moeten eerst nog sterker worden voor ze echt goed staan... En je kindje moet er ook aan wennen.. Zijn zicht is nu echt totaal anders.. Hij heeft altijd fout gekeken en nu dit goed staat duurt het wel een tijdje voor hij hieraan gewend is.. ( reken ook maar op hoofdpijn, dit had ik heel erg)

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf ook vier keer geopereerd. Het ging steeds weer verkeerd. Dus helaas slechte ervaringen.

Mijn zoontje is nu aan twee ogen geopereerd. Het ene oogje staat veel beter dan voorheen. Maar het rechteroogje staat nu echt helemaal naar buiten. Ik maak me er echt zorgen om, temeer omdat hij overal zo'n 10 cm naast grijpt. Het levert best wel gevaarlijke situaties op.

Ik maak me zorgen maar weet eerlijk gezegd niet goed waar we nu naar toe moeten met onze vragen... :(

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Kan je niet bij de oogarts weer terecht?

Dit is inderdaad niet goed als het oog naar buiten staat, ze trekken juist de spiertjes achter zijn oog aan zodat dit niet meer kan...

Ik zou dus eigenlijk meteen weer een afspraak maken met de arts...

( oefen je ook met hem, met scheelkijken enzo.. Dit is ook Erg belangrijk?)

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb vanmorgen de spoedeisende hulp gebeld (moest van de oogarts afgelopen vrijdag als we van het weekend ergens tegenaan zouden lopen). Deze gaven aan dat er alleen een oogarts van dienst in Den Bosch was. Deze zou dan hooguit even kijken en verder dan nu toch niets kunnen ondernemen. Daarom moeten we morgen onze eigen oogarts bellen. Ik heb daar vrijdagmiddag al over gebeld. Ze zouden hem er morgenvroeg tussen kunnen proppen. Ik hoop zo dat ze er snel iets aan kunnen doen. Het levert echt gevaarlijke situaties op merk ik en hij is heel erg onzeker geworden. Verder neemt zijn activiteit aan de linkerkant heel erg toe. Hij pakt alleen nog maar dingen met links op en aan. Als hij iets met twee handjes moet aanpakken, schuift hij zijn rechterhandje dus bij zijn linkerhandje. Voorheen deed hij dat nooit...

We maken ons best flink zorgen eigenlijk... :(

Share This Page