Sind maandag gaat mijn bink naar school. Hij is nu sinds maandag zo veranderd van stoere knul naar een bang en verdrietig kindjes die niet meer speelt. Het begint in de ochtend hij wilt niet eten en niet drinken. Roept de hele tijd ik wil niet naar school. Onderweg naar school gaat hij huilen. Als de bel gaat gaat hij krijsen. Dan moet ik hem achterlaten in de klas me moeder hart breekt. Dan in de middag haal ik hem op en neem hem huilend mee naar huis. Op school eet en drinkt hij niet en als ik dingen vraag over school dan laat hij er niks over los. Thuis speelt hij niet meer zit maar op de bank bij me ik kan in de avond moerlijk weg komen naar werk. In de avond begint hij weer als hij naar bed moet gaat hij huilen want hij wilt morgen niet naar school. Ik zie mijn zoon zo veranderen en maak me echt grote zorgen en ook omdat hij niet eet en drink. Ik ben ten einde raad want ik herken me zoon niet meer. Zijn er mama's die dit ook hebben mee gemaakt? Wat deden jullie ? Tips ?
Idd. Is hij wel al eerder naar een kdv of psz geweest? Zo niet dan zou ik zeggen heimwee. Ik zou dan nog een week proberen of het beter gaat.
Idd. Is hij wel al eerder naar een kdv of psz geweest? Zo niet dan zou ik zeggen heimwee. Ik zou dan nog een week proberen of het beter gaat.
Wat ontzettend rot om je kind zo te moeten achterlaten. Wat zegt hij als je vraagt waarom hij niet wil? Is er iets voorgevallen of mist hij jou gewoon? En wat zegt de juf er van?
Ik zou toch echt zo snel mogelijk een gesprek met de juf aangaan. Want dit is wel héél heftig qua "wennen".
Wat zegt juf? En hij is vier..niet leerplichtig en sommige kinderen zijn echt niet aan school toe..gewoon echt te jong
Zou je misschien tijdelijk bij hem in de klas kunnen zitten zo zie je hoe hij reageert en wat je misschien samen met de juf kan verzinnen om hem veilig en met plezier achter te laten. Hier was het ook een drama in het begin (was wel een heel stuk jonger maar dat even daar gelaten). Maar uk hier mocht de assistente (hebben ze dat ook in NL) zitten en helpen de dingen klaar te maken voor de dag. Dat hielp om niet meteen in de drukte van spelende kinderen te vallen. Misschien ook een truc om veel bij kindjes in zijn klas te gaan spelen zodat hij vertrouwd wordt met de gezichten. Bij voorkeur een ouder kindje die dat goed kan. Hoop dat je snel kan melden dat je uk met plezier naar school gaat. Niks zo vervelend voor de ouders om op het werk bezig te zijn met je kind op school. Succes
Wat vervelend dat je zoon het zo moeilijk heeft Wat hier heel veel verschil heeft gemaakt hem uit leggen dat je altijd terug komt Dus samen in de klas kijken naar de klok. Eb dan op de klok aan wijzen als de grote wijzer oppe drie staat en de kleine op de twaalf komt mama je weer halen. En eventueel om de dag een middag thuis houden En praten en ik zou de juf benaderen hoe hij het op school doet
Heb de juf een mailtje gestuurd en die kan pas 14 april. Hij is nooit bij opvang geweest ik ben overdag thuis dus doe me kindjes zelf verzorgen. De juf zegt dat hij met niks mee doet en niks wilt en bijna niet praat. Thuis vraag ik aan hem hoe het was zegt niks. Als hij huilt en vraag waarom weet hij dat niet. Zit echt met me handen in het haar. Morgen moet hij weer en zie er nu al tegen op ik wil mijn knul gelukkig zien
Juf kan niet eerder een keer na schooltijd even praten? Nouja zeg. Je gaat dit zo niet nog een maand aankijken.. Enne.. Hij moet niet hè? Je kunt ook zeggen dan nog maar niet. Of misschien een paar uurtjes en daarna ophalen? Zodat het voor hem ook wat behapbaarder is? Is natuurlijk een enorme verandering. Had hij vooraf trouwens wel zin om naar school te gaan? Of wilde hij vooraf eigenlijk ook al niet?
Maar hij gaat nog maar een weekje naar school. Maak je je niet te vroeg zorgen? Bij mijn zoontje zat een jongen in de klas die helemaal overstuur werd bij het wegbrengen en dit heeft wel een paar weken geduurd. Zeker een maand. Nu is die knul de stoerste jongen van de klas. Het hoeft niets bijzonders te zijn hoor. Voor het eerst naar school is ook eng en spannend.
Als hij altijd alleen bij jou geweest ik vermoed ik dat hij nu heimwee heeft. Je ziet ditzelfde vaak ook als kinderen voor de eerste keren naar de peuterspeelzaal gaan. Succes en ik zou zeggen doorzetten. Mijn zoontje at ook niet de eerste weken voordat hij naar school toe ging hij vond het te spannend.
????? Je zit zo met het probleem en je stuurt de juf een mailtje? Die zal ook niet snappen dat je het echt urgent vindt denk ik. Ik zou denk ik morgenochtend vragen of je diezelfde dag na schooltijd nog een gesprek mag. Los je misschien niet alles mee op maar het helpt zeker wel om te horen wat de juf ervan vindt. Verder zou ik toch proberen im het weekend even over school te praten, waarom hij het niet leuk vindt. Misschien is het allemaal erg veel voor hem, alles nieuw, veel andere kindjes die hij niet kent. En blijf vooral positief denken en praten over het naar school gaan. Ondanks dat het voor jou ook erg moeilijk moet zijn.
Denk ook heimwee en ook echt heel erg wennen. Jammer dat je hem niet op de peuterspeelzaal of kinderdagverblijf hebt gehad dat scheelt wel iets. Dochter is ook maandag begonnen op school. Maar gaat met plezier en kust mij gedag. Wel is ze deze week vreselijk opstandig NA school en van de week s nachts gillend wakker. Ze hadden dinsdag carnaval op school. En heb haar dinsdag toch thuis gelaten. Omdat het die nacht gebeurde. En vandaag hadden ze studie dag. Gaat hij al gelijk de hele dag naar school hier nog niet deze week heb ik ze om 12 gehaald. Ze was eerst moe en daarna weer springlevend. En woensdag was het gelijk gaan we naar de speeltuin. Zou het naar school gaan rustig op bouwen mocht je de tijd er voor hebben. En eerder een gesprek met de juf vragen. Ik ben zo brutaal om gewoon te wachten en meteen te vragen. Dat werkt het snelst. Het hoeft niet aan school te liggen en ook niet aan je kindje denk een combinatie van! En praat met hem blijven praten rustig en vragen wat ze gaan doen. Samen tas in pakken s avonds iets lekkers speciaals mee geven zelf in de tas laten doen. Zelf tas laten tillen als hij het wilt! Even vergeten maar met zoon ging het ook niet gelijk lekker de eerste weken. Die moest echt meer wennen dan zijn zusje nu.Die gaat volgende week denk ook in de middag naar school. Ze stuitert mij nog te veel in huis O ja en vraag wat ze gedaan hebben hier heb ik een kwebbelkous dus krijg het toch wel gelijk te horen wat ze gedaan heeft. Hier was het leukste om te melde dat ze haar vinger moet op steken als ze met de juf wilt praten of wat wilt vragen en dat ze werkjes heeft. Misschien zingen ze wel het liedje waar dochter van de week mee thuis kwam en waar van ik dacht dat liedje kende ik van je broer nog. Maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag en zondag dat zijn de dagen van de week en dan weer het zelfde zingen misschien vind je het op het internet grote kans dat ze het bij hem op school ook doen.
Misschien tip de muis wil niet naar school lezen? Is net wat anders maar daarna kijken of hij wil vertellen wat hij niet leuik vind?
Nooit op een psz geweest of een kdv..........en dan ineens zoveel naar school....ik kan me voorstellen dat de maag van dit jongetje zich omkeert. Hoe hebben jullie hem voorbereid op het feit dat hij naar school gaat? En wat dat allemaal inhoudt, hoe zo'n dag dan verloopt en dat hij minder bij mama is?
14 april pas??? Hier kun je 's morgens gewoon vragen of ze eind van de dag even tijd heeft en dat kan altijd wel. Ik vind dit wel heel heftig klinken. Misschien wat rustiger opbouwen. Een weekje om de dag een halve dag, dan om de dag een hele dag en zo verder opbouwen? En anders een maandje wachten en het opnieuw proberen. Sterkte er mee. Lijkt me heel moeilijk.
ik zou denk ik toch nog meer proberen te praten met je kindje en vragen wat hij wil. Aangeven dat hij wel naar school 'moet' , maar misschien dat hij het fijner vind om nog een tijdje thuis te eten? Of 4 halve dagen (en woensdag niet). Verder zou ik bij de juf aandringen op een gesprek omdat er wel iets moet gebeuren. Ook omdat hij niet eet of drinkt op school (heeft hij continue rooster?)
Wanneer hij nooit naar een Kdv of peuterspeelzaal geweest is kan ik me goed voorstellen dat dit echt een veel te grote stap is voor hem in 1x.... Kan je het niet een beetje opbouwen? Eerst alleen ma, di, vrij ochtend bijvoorbeeld, dan een ochtend erbij, dan alle ochtenden en als het lekker gaat pas met hele dagen beginnen. Bij ons op school mag je er in het begin zo lang bijblijven als nodig is. Heb je dat al eens met de juf overlegd? Vind de juf wel een beetje raar reageren hoor, eerder geen tijd.... Wat een onzin. Zou haar direct morgen aanspreken en haar om advies vragen. Hoe gaat ze in de klas met hen om?