nachtvoeding afbouwen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Madelief32, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Mijn meisje sliep door vanaf dat ze 8 weken was, van 23.00 tot 07.30. Vanaf een week of 12 komt ze ineens weer voor een voeding 's-nachts om 4.00 uur. Tegenvaller dus....;) Nu is dat al een paar weken aan de gang en ben ik net op het cb geweest en heb om advies gevraagd. Ze raden me aan om de nachtvoeding af te gaan bouwen door bijvoorbeeld alleen water aan te bieden, of 'verdunde' voeding. Vervolgens gewoon weer 's-ochtends om half 8 een voeding aanbieden (die lust ze nu dus niet omdat ze die om 4.00 drinkt....).

Het lijkt her namelijk op dat ze nu gewend is om om 4 uur 's-nachts voeding te krijgen en ze dus zelf haar nachtritme bepaald heeft. Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien nog meer tips om de nacht weer 'normaal' te krijgen?

Vooral omdat ze al 4 weken gewoon doorgeslapen heeft kan ze makkelijk zonder voeding in de nacht. ze krijgt de laatste om 23.00 uur.

Bedankt!!

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dochter heeft het ook gehad. Sliep vrij snel tot 06.00 uur in de ochtend en toen ineens wilde ze weer de fles rond 04.00 uur.

Eerst gaf ik 180+6, toen hebben we 90+3 gedaan en daarna zijn we alleen nog een speentje gaan geven.

Heeft eventjes geduurd maar toen sliep ze weer tot half 6/ 6 uur en sinds een paar weken tot 07.30 uur.

Deel Deze Pagina