zoon 4 mnd onrustig aan de borst

Discussion in 'Borstvoeding' started by June86, Jun 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. June86

June86 Lid

Jun 19, 2012
    91
    0
    6
    Hallo Meiden,

Mijn zoon is inmiddels dik 4 maand en heeft al die tijd aan de borst gedronken. Dit ging allemaal prima en toen ik aan het werk moest ging het kolven ook goed. Maar ik merk dat hij aan de borst steeds onrustiger begint te drinken. Loslaten, huilen, trekken, overstrekken en ook het kolven wordt minder.!S'nachts komt hij ongeveer nog 1x voor een voeding en afgelopen nachten was het 3 a 4x. Op het werk probeer ik tussen de 3a4 uur even apart te zitten maar dit wil niet altijd lukken. Ik kan mijn hoofd moeilijk leegmaken en denk alleen maar aan mijn collega's die het dan drukker hebben door mij. Ik heb de telefoon bij mij en probeer mij te ontspannen maar ik kolf met moeite 100cc per x en soms nog minder. Mijn zoon drinkt bij de GO en thuis bij papa binnen no time zijn flessen van ongeveer 150cc leeg.
    Maar omdat ik mijn voorraad nu niet op peil kan houden ben ik bang dat ik er straks mee moet stoppen. Aan de ene kant denk ik, prima, mannetje moet er geen last van hebben en gewoon lekker aan de borst kunnen drinken (wat hij nu niet doet) en kindjes worden ook groot van flesvoeding. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik faal. Ik geniet nog zo van het feit dat hij lekker bij me ligt. Ook al is dat op het moment onrustig.

Als jullie op het werk kolven hoeveel is dat dan ongeveer per keer.?

Groetjes June

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,175
    4,324
    113
    Rond 4 maanden heb je de welbekende productiedip. Dus denk dat het even doorbijten is en dat het dan snel weer goed gaat. Google er maar even op. Heb het ook bij beide kindjes gehad en dan kwamen ze inderdaad vele malen vaker en waren ze erg onrustig. Misschien dat het je rust geeft als je weet dat het er bij hoort bij deze leeftijd?

Mocht je denken dat dit het niet is zou je eventueel nog kunnen kijken wat je anders kunt doen om je productie omhoog te helpen. Dus bijvoorbeeld op je vrije dagen meer rusten, vaker aanleggen, tijdens het kolven de telefoon niet meenemen (als dat mogelijk is), proberen geen schuldgevoel te hebben naar je collega's toe (het is jouw recht, en anders voel je je weer schuldig naar je zoontje en die gaat toch voor op je collega's) etc.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij was hier rond die periode ook heeel onrustig met aan de borstdrinken... maar hier leek het voornamelijk te liggen en het feit dat hij gewoon ook druk was met andere dingen. Aan de ene kant wilde hij heel graag lekker drinken bij mama.. maar te gelijke tijd wilde hij ook heel graag alles in de gaten houden. En s avonds was het daardoor helemaal drama... want dan kwam de vermoeidheid er ook nog eens bij....... na een maandje of 1,5 was het weer over en nu drinkt hij weer heerlijk... hoewel hij nu begint te bijten zo af en toe:)... je valt van de ene fase in de andere fase...

Maar je vooral niet schuldig voelen tegen over je collega's... het is je recht! Heb je foto's op je telefoon staan of een filmpje van je zoontje wat je helpt om de kolven?!

4. June86

June86 Lid

Jun 19, 2012
    91
    0
    6
    Bedankt voor jullie reactie.

Als ik aan het kolven ben dan ben ik idd foto's en filmpjes aan het kijken van mijn zoon. Vanmorgen thuis gekolf en er kwam maar 80cc. Morgen moet hij naar de GO en dan krijgt hij de laatste 2 potjes mee die in de vriezer zitten. Ik hoop dat ik morgen op mijn werk wat meer cc's kolf.
    Hoeveel kolven jullie ongeveer als jullie op het werk zijn. Ik lees wel moeders die 250cc hebben, daar kom ik lang niet aan. Ook nog nooit gehad.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meid,

Wat het kolven betreft: ik kolf ook maar met moeite 100 cc per keer en mijn dochter drinkt sinds 1 week zelfs 180 cc per keer! (was eerst steeds 150). Ik kolf in ieder geval 3 keer per dag terwijl dochterlief in die periode maar 2 keer drinkt. Ook kolf ik 's avonds nog even wat bij. Misschien helpt dat? Het werkt vaak beter om vaker eventjes te kolven dan een paar keer heel lang. Misschien heb je daar nog wat aan. En probeer inderdaad te ontspannen tijdens het kolven. Dat werkt bij mij het beste. Een boekje lezen, tijdschrift lezen etc. Ik probeer ook wel eens wat te werken tijdens het kolven maar dan is de opbrengst echt super minimaal.... Dus, relax, je hebt recht om te kolven en voel je niet schuldig en ga ontspannen. Kopje (borstvoedings)thee erbij, boekje erbij en rustig kolven. Raak er niet gestressed van als je minder kolft want daardoor ga je nog minder kolven (snap je).

En wil het echt allemaal niet, dan kun je altijd nog KV geven op de dagen dat hij bij de GO of bij papa is. Dat is ook niet het einde van de wereld en betekend al helemaal niet dat je faalt.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,823
    5,958
    113
    Female
    Precies! Het is mij helaas nooit gelukt om genoeg te kolven. Alles geprobeerd.Had een prima kolfruimte,geen stress qua collega's, goede kolf.
    Ik had,bij alle drie, altijd net te weinig.Ik heb het losgelaten op een gegeven moment.
    Dus doe wat je kan doen en dat is al super!
    Hier ook de bekende 4 maanden dip.
    Toen die achter de rug was, gingen mijn dochters opeens doorslapen.En de bv ging weer als een tierelier! :)))

Share This Page