Kindje wel of niet of kinderfeestje uitnodigen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tamtam78, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje word volgende week 5 jaar.
    De zaterdag erna willen we zijn feestje vieren.
    Hij heeft 3 jongetjes uitgenodigd uit zijn klas waar hij ook buiten school wel is mee speelt.
    Nou heeft hij vorige week een uitnodiging van een meisje uit zijn klas gekregen.
    Hij speelt niet met haar buiten school en op school hoor ik hem ook niet over haar.
    Zouden jullie haar uitnodigen? En zo ja er dan nog een meisje bij uitnodigen omdat ze anders het enige meisje is?
    Mijn zoontje vind het leuk om naar haar feestje te gaan, maar zegt zelf niet dat zij ook bij hem op het feestje moet komen.
    Hij zegt altijd dat meisjes niet lief zijn.
    Ik zit zo in twijfel, omdat hij eigenlijk niks met haar heeft en aan de andere kant ik het zo sneu voor haar vind als ze er achter komt dat zij niet uitgenodigd is voor zijn feestje.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik neig altijd wel naar ook uitnodigen. Misschien eens met hem over hebben en kijken wat hij zegt? Ik zou er trouwens niet nog een meisje bij uitnodigen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Als jouw zoontje er niks mee heeft zou ik het niet doen. Mijn dochter heeft het afgelopen jaar 15 kinderfeestjes gehad, maar mocht zelf toch maar 5 kindjes vragen, dus allemaal terug vragen kan toch niet.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee ik zou het zo laten..

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit dus.. Mijn dochter is als laatste jarig op school, dus dan zou ze niet zelf kunnen kiezen...? Sterker nog: Vorige week had ze een feestje en ik heb de moeder al laten weten, dat tot nu toe, dat meisje niet in het lijstje van m'n dochter voorkomt, maar het jongere zusje wél... Erg sneu enerzijds, maarja.. Als het nu echt een beste vriendinnetje was, maar ook niet echt.. gewoon. Ik ga misschien nog wel een beetje sturen, maar zit ook met een meisje waar ze net zo veel mee speelt die bijna niet op feestjes komt.
    Dochter heeft zo 3 of 4 kindjes in haar lijstje die telkens wisselen (vandaar dat ik het al een paar weken van te voren vraag :p - zodat ik weet wie ze écht wil) . En dat voor '1 plekje' nog.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Je wilt het meisje dus alleen uitnodiging omdat jou zoontje op haar feestje mag komen? Lijkt me toch niet dat je iedereen moet uitnodigen waar je kind ook voor uitgenodigd word?
    Ik zou dus gewoon aan je eerste lijstje houden.

7. misa

misa Niet meer actief

Lastig lijkt me! Maar ik zou het denk ik ook zo laten. Zoals velen hierboven ook zeggen.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier juist precies andersom. zoonlief werd maar voor 1 feestje gevraagd afgelope jaar. maar wilt t liefst nu met zijn eigen feestje a.s zaterdag, íedereen uitnodigen. hier 5 kids op het feestje. vind t meer dan genoeg. hij wil er graag nog 1 bij maar vind het wel goed zo.

als jouw zoontje haar niet op het feestje wilt hebben zou ik het niet doen. als hij close is met aantal kids en zij valt beetje buiten de boot, vind ik dat voor haar absoluut niet leuk om dan aanwezig te zijn waar niemand haar wilt hebben

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nou, dat is hier ook een actueel thema. Hier is mijn dochter ook op verschillende feestjes geweest maar ze wil niet dezelfde kindjes uitnodigen. Als ik dus iets lastig vind in het leven van mijn kind (of eigenlijk binnen mijn eigen normen en waarden met als handicap volwassen zijn en denken te weten hoe het hoort... zucht) zijn het dit soort dingen :D. Je wil ook weer niet dat ze straks voor helemaal geen feestje wordt uitgenodigd, dat vind ik ook zo sneu.

Ik ga deze week met haar zitten en overleggen. Drie zijn er al duidelijk. Dat scheelt en komt goed overeen met wie ze altijd speelt. Misschien vind ze het wel genoeg zo. Ze wordt ook vijf. Dus mag max. vijf kindjes uitnodigen. Maar komt ze tot drie of vier, vind ik het prima.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zijn 3 kindjes uit de klas niet heel weinig? ik zou wel nog eens goed praten met mijn eigen kindje.
    mijn zoontje mocht bij 2 feestjes. maar hij wil bijna iedereen uitnodigen. dan ga ik kijken wat nu mogelijk is. mijn zoontje krijgt weinig uitnodigingen omdat hij met 6 jarigen speelt en de ouders altijd voornamelijk voor de leeftijdgenoten kiezen. volgend jaar gaat dat veranderen verwacht ik omdat de oudsten weg zijn. mijn zoontje snapt dat wel gelukkig. maar de ouders moeten misschien niet zoveel bepalen. laat het kindje zelf beslissen.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Maar als je eigen kind drie kindjes nou genoeg vindt dan? Wie ben je dan als ouder om te zeggen "er moeten er nog meer komen?".

Dat vind ik dus het lastige; je probeert ergens eigen keuzes te laten maken, maar gelijktijdig weet je ook wel weer dat anderen daar wel wat van kunnen vinden en dan wil je het weer doen zoals het hoort en alles.. en ondertussen vergeten we de wensen van het kind.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lijkt me juist handig ;) kun je met een klein clubje toch nét wat anders doen dan met veel kinderen. Dan is je budget per kind misschien net iets meer. Met een klein groepje kinderen zou ik sneller ergens naar toe gaan dan met de 8 of 9 die wij in totaal hebben straks.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bleef het bij ons maar bij 3 :p lekker klein idd. en als je kind dat zelf wil, waarom niet? gewoon doen

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij hebben besloten om haar niet uit te nodigen.
    Hij vraagt er ook niet om.
    Hij heeft met 3 goed contact, de rest waar hij mee speelt zijn buurkinderen en die zijn allemaal ouder, dus dat doen we zo wie zo niet.
    Met hem en zijn zusje erbij zijn het er 5, dus mooi groepje:)
    Bij dat meisje op het feestje waren 10 of meer kindjes 3 jongetjes en de rest meiden dat vind ik echt teveel.
    Hij is vandaag trouwens jarig :D Zaterdag is zijn feestje.
    We gaan maskers maken, cake versieren en als het goed weer is naar een speeltuin anders binnen spelletjes doen.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    lijkt me ook handig hoor, we moeten het pas in november hebben voor het eerst. ik weet dus ook niet hoe dat allemaal werkt. kado kopen vind ik ook moeilijk als zoontje naar een feest moet.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, je nodig kinderen uit die je kind leuk vindt niet om een soort misplaatst wederkerigheid principe.. Dochter is ontzettend populair bij partijtjes maar ik heb toch niet meer dan 3 meisjes uit laten nodigen en zij mocht het bepalen (mits redelijk natuurlijk)

Dit is niet een kwestie van beleefd zijn ofzo. Je wilt niet weten op hoeveel huwelijksfeesten ik ben geweest... echt niet dat ik al die mensen uit beleefdheid ging uitnodigen voor mijn eigen trouwen.

Deel Deze Pagina