Is dit een van de zeldzame bijwerkingen van Ritalin????

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mariska1976, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste dochter heeft ADHD.

Ze heeft van de arts ritalin voorgeschreven gekregen.Ik ben daar geen voorstander van,maar mijn man wilde het :x
    Ze moet 3 maal daags een halve pil nemen.Ook heeft de arts vermeld,dat ze een paar dagen ook last van hoofdpijn kon hebben,vooral emotioneel(huilen) kon zijn en weinig eetlust.

Maar nu vraag ik me af of de weinige eetlust veel is of niet en of er koorts bij hoort.

Normaal eet mijn dochter van 6 dit op een dag.

Ochtend: 1 snee brood en 1 beker melk
    tussendoor: 1 stuk fruit en beker water
    middag: 3 sneetjes brood en een beker melk
    Tussendoor: stuk fruit of koek en beker water
    Avond: 2 aardappels,2 opscheplepels groente en een beker water soms een toetje
    Tussendoor: beker water voor het slapen gaan.

Dit at ze gisteren:
    Ochtend: niets,alleen 1 beker melk
    tussendoor: 1 peer en beker water
    Middag: 1.5 stuk brood.Dit had ze volgens de juf met grote moeite op en een beker melk
    Tussendoor: beker water
    Avond:(we hadden pasta,haar lievelings eten) niets en een beker water
    Tussendoor: beker water

Dus ze had die dag 1 peer en 1.5 boterham op.Nog minder dan haar zusje van 2,die ook nog eens 1 stuk fruit en een warme maaltijd naar haar maatstaven op had.

Ook was ze aan tafel behoorlijk heet en was ze 38.6 en ze hing alleen op de bank en wilde het liefste slapen.

vanmorgen was ze gewoon 37 graden en heeft ze een klein bakje cereal met melk op.Ik heb haar daarna de medicatie gegeven,maar is dit normaal dat ze zo weinig eet en verhoging heeft?Ik weet dus ook niet of het met de verkoudheid of de Ritalin te maken heeft?Overigens als ze verkouden is,eet ze nog steeds goed.

Wie kan mij dit vertellen.

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Weet wel dat het een paardenmiddel is en dat het opstarten vervelend kan zijn en ja ook minder eten maar zo veel minder.
    Misschien eens vragen of ze zin heeft in iets.
    En de huis arts even informeren.
    En slapen en rustig zijn komt hier ook door het remt.

Wat ik wel wilde zeggen ga nu ook echt elk half jaar na de tandarts.
    En bij elke pijn gaatje ook gelijk me broer heeft heel erg last gehad dat hij kapotte tanden kiezen had (melk gebit).
    Ook kreeg hij vaak bloedneuzen en was hij rustig.

3. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    eetlust word idd minder! Wat ik doe bij de kinderen op mijn werk is eerst brood geven en daarna de ritalin. Dan eten ze vaak nog een broodje op. het is echt even wennen aan de medicatie!

groetjes en succes Ylona

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ylona,dat kan ik wel in het weekeinde en vacanties doen,maar het is helaas zo,dat mijn dochter haar school continue rooster heeft.:( om 12 moet ze de medicatie nemen en om half 1
    eten ze gezamelijk in de klas een boterham en je kan niet maken dat een kind eerder eet,dan een ander.In de avond idem.We moeten van die arts haar 3 maal daags geven,dus ook om 4 uur.we eten tussen 5 en half 6.(vanwege de jongste)Dus dit gaat erg moeilijk worden dan

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou degene die het voorgeschreven heeft even bellen
    Er zijn ook andere middeltjes en misschien is het enkel de eerste dagen en trekt het daarna weer bij.
    Daar kan diegene je alles over vertellen. Gewoon telefonisch :)

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik geen ervaring met het gebruik van Ritalin. Wel zoon van een vriendin van me die ook totaal geen eetlust had overdag, maar die haalde dat 's avonds in. Maar dat is voor een jong kindje natuurlijk geen optie.

Op een andere forum las ik iets over het gebruik van Floradix kindervital. Dat is een drankje wat eetlustopwekkend werkt en waar ook voedingsstoffen en vitamines in zitten. Het schijnt goed resultaat te geven. Misschien is dat het proberen waard?

Ik weet alleen niet waar het te krijgen is. Misschien even navragen bij drogist of zo'n vitamineshop ofzo.

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    eens naar kijken.

en vandaag weer raak,

in de ochtend heeft ze gewoon een klein(peuterbakje) cereal gegeten,
    in de middag pakje sap met een kleine peer.

in de middag dacht ik haar lekker te verwennen met croissantjes.Dus 2 voor haar gekocht.Ze had net een halve op,ze loopt naar de bank en plof daar neer.Ze zegt ook behoorlijk weinig,als ik iets vraag,geeft ze heel zacht of geen antwoord.

8. Saskia78

Nouja, ze is ook een stuk rustiger dan jij gewend bent :)
    Dat is de bedoeling van de ritalin uiteindelijk

Maar.... Voor sommige kinderen zijn andere middelen beter.
    Er zijn verschillende mogelijkheden.

Heb je er al een telefoontje aan gewaagd? Want je maakt je toch wel zorgen uiteindelijk. Die mensen zijn er voor he.. Om je te helpen.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het is echt rotzooi hoor.. Ik heb het zelf een tijdje geslikt en ik vind het vrij vergelijkbaar met speed (de drugs dus). Niet iets wat je aan je kind wilt geven.
    Ik bedoel dit niet verwijtend maar ik wil je er wel op attent maken.

10. Saskia78

Eh.. Het IS (een vorm van) speed :)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat weet ik maar ik zag de reacties al komen van verontwaardigde moeders (niet perse ts) dus ik dacht ik breng het wat milder..

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn man slikt medicanet, officieel gemaakt voor kinderen met minder bijwerkingen.

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    @Ratatosk,het was ook niet mijn keuze.Ik ben Anti Ritalin en al die andere zooi,wilde aan het pelser dieet,maar dat wilde mijn man in eerste instantie wel,maar naderhand niet,want hij wilde geen jaar wachten.:x

Nu had ze gisteren dit op

Ochtend: klein bakje cereal(daarna medicatie)
    tussendoor :banaan en beker water
    lunch: 1 snee brood en 1 beker water
    tussendoor:(half4) een mini zakje chips(klein glaasje water voor medicatie)
    Avond 1/4 kom soep(net zo veel als haar kleine zusje van 2) en half broodje en beker water(voor medicatie.)
    we aten om 6 uur dit keer.

Vanmorgen was het helemaal prut.

Ochtend: 1 hapje brood met boterhamworst,wat ze lekker vind.Ze heeft hier 30 min over gedaan.meer wou ze niet en daarna heeft ze de medicatie ingenomen.:(

Ik heb vanmorgen naar het ggze gebeld,daar was de arts niet,ik moest maar tot maandag wachten.En eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in.Ik moet morgen als ze naar de scouting en moet ze ook van die arts de medicatie innemen.En ik krijg zo zin om die medicatie niet te geven en haar eens gewoon te laten eten.Maar dat werkt niet.

Ik ben gewoon radeloos.Volgende week heeft mijn man middag dienst en ik moet voor 3 mensen koken.Ik ben dus bang dat ik iedere keer eten in een bakje voor mijn man moet doen,alleen om het feit,dat ze zo weinig eet.

Volgende week krijg ik zelf van mijn onderzoeken ook een diagnose.verwacht ook ADHD,als zij ook willen dat ik aan medicatie moet,hebben zij dikke vette pech.Ik ga er niet aan.Ik zie nu hoe het bij mijn dochter is.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien is het tijd voor nog een pittig gesprek met je man? Hij wilde medicijnen proberen, dat hebben jullie gedaan, maar hij moet toch ook zien dat zijn dochter nu bijna niets meer eet?
    Laat hem anders zelf een week ritalin slikken, dan weet hij hoe het is. Geloof me, dan krijgt ze het niet meer!

15. Saskia78

Hihi nahja.. Het klinkt ook gek..
    Je kind is druk.. Laten we het iets geven waar je drukker van wordt.
    Maar stiefzusje heeft sinds kort de diagnose ADD en daarbij ook ritalin en die kon heel goed uitleggen hoe dat werkte.

Overigens.. Ze is na 2 weken begonnen met andere medicijnen... Want ze sliep niet meer.
    Ze was wel moe.. Maar d'r hoofd bleef maar doorgaan waardoor ze niet kon slapen.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik zou een pittig gesprek aangaan met je man. Jij staat er niet achter, simpel. Ritalin valt onder de opiumwet, en niet voor niks, laten we eerlijk zijn, als jij je kind een joint zou geven en de buren krijgen er lucht van heb je zo BJZ op de stoep staan. Ritalin daarentegen wordt in de media opgeblazen als HET wondermiddel tegen ADHD. En iedereen die het normaal vind wanneer een 5 jarige een medicijn krijgt wat onder de opiumwet valt :( Want jaaaah: het kind is druk........

Mijn oudste (nu 16) wilden ze ook ritalin voorschrijven toen hij 4 was, ik heb het hem nooit gegeven, ook wilden ze toen (ben even de naam kwijt, ik geloof Clomid) aan hem geven, maar dat was een middel tegen depressies en niet getest onder de 16 jaar. Je begrijpt dat ik dit ook geen optie vond. Hij heeft dus ondanks zijn autisme/ADHD nooit medicijnen geslikt, wel veel trainingen gevolgd, speciaal onderwijs en enorm veel geoefend, bijgespijkerd etc. Het gaat nu heel erg goed met hem, zonder medicijnen.

Want hoe je het ook wend of keert, het lijkt mij niet de bedoeling dat je kind niet eet en nauwelijks boeh of bah zegt.

Deel Deze Pagina