Ik herken het ook mijn zoontje is ook erg huilerig, en snel boos. Wij zijn nu bezig met onderzoeken hoe de prikkelverwerking gaat bij hem hiervoor zijn er 3 werken achter elkaar onderzoeken geweest. Ze hebben gekeken naar hoe hij dingen voelt en hoe geluiden bij hem binnen komen.
Mijn dochter is ook onderzocht op haar prikkelverwerking en deze lijkt op prikkelverwerking van autistische kinderen: geen goede filter (alles komt binnen) en geneigd om dingen als puzzelstukjes/details waar te nemen en dan in hoofd moeten puzzelen om het 'grote geheel' te zien. Dit kost energie (en tijd) en ze raakt dus ook makkelijk overweldigd/overprikkeld. Daar moeten wij (en school) rekening mee houden.
Super lief dat je eraan dacht! Vanmiddag de uitslag gehad. Er kwam helemaal niks bijzonders uit, alleen motorisch mag hij verbeteren maar de prikkelverwerking was prima, hij kan dan niet goed tegen harde geluiden maar dat kwam verder niet naar voren. Z'n intelligentie was 120 helaas laat hij dat niet altijd zien maar we weten in ieder geval dat dat erin zit
Minder goede motoriek kan best frustrerend zijn voor een kind. Maar is vaak wel goed te verbeteren. Gaan jullie iets van fysiotherapie doen of is dat niet nodig?
Ja dat gaan we zeker doen, het zou ongeveer 8 behandelingen zijn zei ze en inderdaad het kan heel frustrerend zijn