Ik ben 5 weken geleden bevalling van een prachtige zoon. De bevalling zelf was ingeleid ivm bekkenklachten. Dit was mijn 2de bevalling. Ik heb nog een dochter die bij de geboorte 4435 gram was. Mijn zoon was 5095 gram dus hij was een hele flinke jongen. De bevalling is heel snel gegaan, binnen 2,5 uur was hij er. Ik heb ongeveer maar 2,5 week gevloeid en dat was helemaal niet heftig. Daarna na de sex een keer iets roze verlies gehad. Nu ben ik sinds afgelopen zondag voor de eerste keer ongesteld geworden en nu loop ik gewoon leeg, met kleine stolseltjes ertussen. Ik moet mijn tampons en maandverband rond het half uur a uur vervangen anders lek ik echt door en dit al de hele week. De tampon (super) kan ik normaal inbrengen, maar als ik hem eruit wil halen dan zit hij al bijna bij de uitgang. Bij wijze van spreke kan hij er zo uitvallen is dit normaal? Ook heb ik nog ander problemen, zo voel ik pas dat ik moet plassen als mijn blaas heel vol is, als ik dan ga plassen dan heb ik een beetje een pijnlijk gevoel vlak bij de ingang van de vagina, maar dit heb ik niet altijd. Bij de grote boodschap voel ik mijn kringspier niet goed. Ik voel wel de aandrang om te gaan poepen, ik voel ook dat ik ben begonnen, ik voel alleen niet dat ik bezig ben en ook niet wanneer ik moet stoppen. Zijn mijn klachten nog "normaal" of is dit iets waarmee ik naar de huisarts of gyneacoloog moet? Mijn nacontrole bij de gyneacoloog staat pas voor 11 december. Gr.
Hoi Allyssa, het zijn geen rare, maar wel vervelende klachten voor je. Als je vakr bent bevallen zien we vaak dat vrouwen slappere bekkenbodemspieren hebben. Dit is de oorzaak van de tampon voor de uitgang en het moeizaam ophouden van de ontlasting. Het is belangrijk datje wel weer maximale controle krijgt en ik zou echt contact opnemen met een (bekkenbodem)fysiotherapeut. Niet mee wachten, maar maandag gelijk bellen. Het kan eventueel ook via de HA, maar dat hoeft niet. Het pijnlijke gevoel bij het plassen kan ook hiervandaan komen, maar wellicht is het ook wel verstandig even je urine na te laen kijken voor de zekerheid op een urineweginfectie. Je eerste menstruatie trouwens is na de bevalling vaak heftiger dan je gewoon bent, dus ook dat is niet vreemd. Groetjes Brigitte