Zoon, 6 jaar met autisme, 's nachts niet zindelijk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Koningsgezin, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bedankt voor de meisjes onesie tip van de c en a, de link werkte niet (misschien uitverkocht?) en op de website zag ik alleen een roze met capuchon, roze vind ik nog niet zo erg, maar de capuchon wel ;). Maar, ik heb onesies gevonden bij bonprix die tot grotere maten gaan, zelfs 2 echte jongens onesies en dan de echte pyama variant :).

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Even heel anders gedacht: is er misschien iets wat hem weerhoudt om uit bed te gaan? Ligt hij net lekker warm, is het te donker, heeft hij geen zin uit bed te komen bijvoorbeeld?
    Misschien kan hij jullie roepen en dat jullie dan met hem naar de wc gaan? Of is dat geen optie omdat de andere kinderen dan wakker worden?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Tot 7 jaar is "normaal" daarna kun je hulp krijgen bijv plaswekker etc. ( of matje op matras wat je wekt als nat wordt)

Zoontje met autisme en was tot 6 jaar niet nacht zindelijk. Overdag met 3 jaar. Luiers maat 6 gingen tot 30 kg en paste net.
    Drynites gingen ook.
    Uiteindelijk heb ik matjes gebruikt ipv luiers. Wel meer werk, elke keer verschonen maar werd wel wakker. Luier werd hij niet wakker van en sliep gewoon door met natte luier. Uiteindelijk was het gewoon ineens over.
    Hij had ook angst om naar de wc te gaan dus snachts bleef overloop lamp aan. Nu als hij wakker wordt om te plassen durft hij te gaan ipv ophouden en weer in slaap vallen

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Koningsgezin@ Mijn zoon was toen 6 1/2 jaar.
    Nu is overdag helemaal fris ruiken nog wel een dingetje. Zijn broek ruikt in de avond vaak naar de urine. Hij gunt zichzelf geen tijd om naar de wc toe te gaan, wil graag afmaken waarmee hij bezig is. Waardoor hij het plas signaal negeert en als hij dan daarna aandrang krijgt is hij net te laat....... Inmiddels is hij 7 maar wat voor mijn dochter vanaf 2 jaar zo vanzelf sprekend was blijft bij hem gewoon erg lastig.

Deel Deze Pagina