Een 'bouwfeestje' (hut bouwen van pallets e.d.). Wie heeft ervaring?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by hanna76, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ons zoontje wordt eind van het jaar 7 jaar. Omdat ik er van houd om alles op tijd bedacht te hebben zit ik nu al over z'n verjaardagsfeestje na te denken... Btje vroeg.. maar goed, anders raak ik enorm gestresst. ;)

We willen niet met het kinderfeestje op pad gaan, zoals een grote binnenspeeltuin o.i.d. Gewoon thuis of in de buurt.

Ik kwam zonet op het idee om misschien hutten van pallets te gaan bouwen. Een soort 'bouwfeestje'. Wie heeft dit al eens op een feestje gedaan? Is dat wat?
    En is het ook wat als het hartje winter is en dus koud...
    Die kinderen bevriezen dan buiten zowat.... Als het bijv. -5 graden is... :)

Groetjes,
    Hanna

2. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    Dat klinkt wel heel leuk, maar idd, als het steenkoud is of pijpenstelen regent...
    Geen ervaring mee op feestjes, weet wel dat de bso hier in de herfstvakantie vaak een huttendorp bouwt met pallets en afvalhout.

Kinderen vinden dat wel heel leuk...

3. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee maar vind het wel een erg leuk idee! Door de kou zou ik je niet tegen laten houden, gewoon warm aankleden en lekker warme choco of iets dergelijks uitdelen. Ze zijn lekker in beweging en hebben het vast naar hun zin dus dan zal de kou erg meevallen en of ze vrij weinig interesseren :) zou echter wel rekening houden met het feit dat het wel kan regenen, dat zou het erg lastig maken, dus voor de zekerheid een plan b opstellen?

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Idd. warme chocolademelk.
    Mja, en regen... misschien van die partytenten..? Maar bedenk ik nu, die zijn zeker niet in de winter te krijgen? Wij hebben ze nl. niet. Dus of nu kopen of lenen.

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Wij hebben dit gedaan dit jaar met scouting kamp, de kinderen vonden het geweldig leuk. Ik zou me door het weer niet tegenhouden als die kinderen aan het timmeren en het sjouwen zijn hebben ze het zo warm. Mijn ervaring is wel dat je niet met te veel kinderen aan een hut moet gaan timmeren max 5. We hadden ook grote dikke spijkers die ze gemakkelijk erin konden slaan en voor net dak hadden we gewoon zo een blauw afdek zeil bij de action gehaald, eerst wat tairaps ( hopelijk goed geschreven) door de gaten van het zeil on de balken vast gemaakt en de kinderen verder vast laten timmeren in het hout.
    Zorg oom voor de ehbo doos bij de hand voor kleine ongelukjes.
    Misschien is het ook leuk om erna bv pannenkoek te bakken die ze dan in hun eigen gemaakte tent kunnen op eten
    Veel plezier alvast

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Oeh! Wat klinkt dit leuk! Ik krijg er zowaar zin in! 😁
    Dat afdekzeil! Slim!

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Oh ja wat ook heel leuk was was dat we voor alle kinderen een bouwhelm geregeld hadden, dat vonden ze zo leuk. We hadden een oproep geplaatst in op een verkoop pagina van Facebook . We hebben van verschillende mensen bouwhelmen gekregen of voor een klein prijsje kunnen kopen.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Cool! Wat een leuk idee! :D

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Klinkt als een supergaaf feestje!!! Kinderen hebben veel minder last van kou/regen als wij volwassenen :D lekker laten timmeren dus;)

Als het echt mega koud is, kun je altijd nog een wedstrijdje sneeuwpoppen bouwen doen ;)

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Wat een leuk idee!!!!

Share This Page