Lastig een titel verzinnen Mijn zoon is 6 zit in groep 3 en leest al wat verder vooruit, hij is getoetst op E5 en mag op school nu op M6 lezen. Nu is het vrij lastig om boekjes te vinden die aansluiten op zijn leeftijd en zijn belevingsniveau zoals de juf ook zegt. Was benieuwd of hier iemand tips heeft voor een leuke serie boekjes of losse boekjes die wat moeilijker maar toch leuk zijn voor hem om te lezen? Alvast bedankt
Mijn zoontje leest graag Koen Kampioen boekjes, gaan over voetbal (zijn grote hobby). Is geloof ik m5 niveau, dus misschien nog wat makkelijk voor jouw zoontje? James Blond heeft hij ook, ziet er ook erg leuk uit (is voor mijn zoontje nog een beetje lastig, dan kan hij het verhaal niet meer volgen).
Hij vind het erg leuk om een verhaallijn te lezen en te proberen om ook te begrijpen wat er dan gebeurd, dat lukt nog niet altijd natuurlijk. Voetbal is niet echt zn ding maar natuur boekjes is wel een leuk idee ja. Zal james blond ook googlen!
Mijn dochter van 6 verslindt de boeken van Geronimo Stilton. Zowel de serie Fantasia en Reis door de tijd als de losse boeken. Ze heeft inmiddels E7 gehaald, maar begon deze boeken te lezen toen ze op M6/E6 zat.
Je hebt voor deze lezers een speciale serie. Dit zijn Bolleboosboeken. Hoog AVI niveau, maar een verhaal passend bij de leeftijd. Zwijsen Ouders - Nieuwe titels in de serie Bolleboos: boeken met hoog AVI-niveau
De juf zei idd dat ze bolleboos op school is begonnen, maar dacht voor thuis misschien een andere serie om het spannend te houden .Ik ga met jullie tips aan de slag bedankt!!
Ja moeilijk, dat probleem hebben wij hier ook. Ik laat hem gewoon uitkiezen in de bieb. Soms leest hij stripboeken ( Suske en Wiske ), dolfje weerwolfje, de griezelbus. Ik kijk niet eens zoveel meer naar avi niveau omdat hij eigenlijk alles wel kan lezen. Op school leest hij tegenwoordig veel informatieve boeken. Over Egypte, of de Amazone bijvoorbeeld. Onze oudste is sinds oktober 7 en zit in groep 4.
Eva loopt ook wat voor. En ze kan bijna alles wel lezen en als het niet lukt help ik haar en leert ze weer wat bij. Gister kwam ze thuis met 'we hebben de sch gehad vandaag op school'. Maar die kende ze allang. En tijdens het 10 minutengesprek een tijd terug zei ik dat het volgens mij wel goed ging, maar dat ze nog wat moeite met de ch had, maar die hadden ze toen ook nog helemaal niet gehad Eva zit in groep 3 trouwens en zit op M4/E4 niveau denk ik (heeft een boek wat tot M4 gaat maar dat leest ze zonder problemen).
Haha cool! Ja das een idee keer naar de bieb met hem , ga zelf eigenlijk nooit naar de bieb dat is niet eens in me opgekomen.. hoe stom
Hier ook een zesjarige die beheersingsniveau E5 heeft en dus e5 en m6 boeken zou moeten lezen. Ik let persoonlijk niet erg op welk avi het is. Hij houdt van Dolfje weerwolfje, alle mees kees boeken, en de serie van schrijfster Vivian den Hollander dat gaat over voetbal.
Als je boeken zoekt die op niveau zijn qua lezen maar ook passen qua belevingswereld, zijn de Bolleboos reeks en de Villa Alfabet reeks geschikt. Mees Kees boeken lezen is ook een optie.
Mijn dochter zit ook in groep 3 en leest nu ongeveer op M5/E5 niveau, al kan ze eigenlijk alles wel lezen (ik let dus ook niet echt op het niveau van de boeken). Het is inderdaad lastig om iets te vinden wat aansluit, maar onmogelijk is het niet. Ik breng soms een paar avonden op internet door waarbij ik titels, schrijvers of series zoek en die reserveer ik dan in de bieb. Daarnaast ga ik, alleen of met mijn dochter, naar de bieb en lenen we daar gewoon het eea. Ik zou dus inderdaad gewoon met hem naar de bieb gaan of vooraf boeken bestellen in de bieb. Een deel is dan misschien niets, dat gaat dan gewoon ongelezen terug, maar andere boeken misschien wel. Behalve de Bolleboosserie heb je voor goede lezers ook Villa Alfabet. Plusleesboeken van Delubas of andere informatieve boeken vindt mijn dochter ook leuk.