zoon (6) zit continu aan piemel om hem 'goed te doen'

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Laure80, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons zoontje van 6 zit al heel lang werkelijk de hele dag door aan zijn piemel. Waar hij ook is, overal moet hij 'even zijn piemel goed doen'.
    Zit volgens hem dan scheef of zo en moet hij recht doen.
    Maakt niet uit waar hij is, overal zie ik hem bezig 'de boel recht te leggen' om dit een paar minuten later opnieuw te doen want zit dan weer niet goed volgens hem. En zo de hele dag door.

Wie herkent dit en wat doe je hier aan.
    (is dus geen friemelen in zijn broek zoals ik her en der op dit forum lees)

2. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Misschien helpt het om hem wat strakkere onderbroeken aan te geven, zodat het vanzelf beter op z'n plaats blijft zitten? Verder kan ik je echt geen tips geven. Misschien is het een fase en gaat het vanzelf weer over. Kinderen van die leeftijd hebben wel vaker vreemde 'tics'.

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb zelf ook wel sterk de indruk dat het een tic is, maar wel een die al erg lang duurt en waarvan ik me af begin te vragen of het wel vanzelf over gaat.
    Strakkere onderbroeken heeft niet echt effect. (Alleen wijde broeken, dat heeft een negatief effect. In pyamabroek of joggingbroek doet hij het nog veel erger).

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het is inderdaad een tic. Zoontje van mijn zus heeft dat ook gedaan en is toen ook bij de huisarts geweest etc. toen. Maar goed, je kan er niet zo veel mee behalve uitleggen dat het niet netjes is als iedereen het kan zien. Geloof wel dat het even duurde bij mijn neefje maar goed. Uiteindelijk gaat het wel weer over.

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Kan het zijn dat hij zoiets bij papa/grotebroer heeft gezien en wil imiteren?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Anders probeer je af te spreken dat als het nodig is, hij hem recht mag leggen, maar dat hij daarvoor even naar de wc/slaapkamer/hal loopt, omdat het wel iets prive's is?
    Als het een tic is, dan is de lol er snel vanaf..

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijn zoontje nu 8 heeft heel lang gehad dat onderbroek niet lekker zat vam achter en dus continue eruit aan het trekken was zeg maar terwijl die echt goed zat

Heb grotere geprobeerd strakke boxer bleef het zelfde uiteindelijk is het opgehouden

Vond dat ook zo irritant gezicht vreselijk

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft hij het ook als hij bloot loopt?
    Anders zou ik toch samen met hem gaan zoeken naar onderbroek waar alles wel 'goed zit'.

Deel Deze Pagina