Zoon 6mnd+ krampen van rijstebloem, granen en brood

Discussie in 'Voeding' gestart door gusto, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Met 4,5 maand hebben wij voor het eerst een theelepel rijstebloem door de melk gedaan. Eigenlijk zonder echte reden, meer als eerste stap naar vastere voeding. Hier kreeg zoon ontzettend krampen van en verstopping. Gelijk gestopt en verder gewacht met bijvoeden.

Met 5,5 maand begonnen met een soort pap (wij wonen niet in nl dus weet niet zo goed waar het mee te vergelijken is maar het is geschikt vanaf 4mnd). Ook hier erge krampjes, windjes e.d. van. Ook maar niet meer gedaan.

Van de week heb ik hem, toen ik zat te lunchen, een paar mini stukjes brood gegeven. Vond ie heerlijk, maar later weer hetzelfde verhaal. Krampen, windjes laten en erg onrustig.

Wat kan dit zijn? Een allergie? Voor gluten? Herkent iemand dit? Of zou het wennen zijn en moeten we doorzetten? Ik vind het zo zielig.

Groente en fruit gaat van het begin gewoon goed, zonder problemen. Hij krijgt nog 4x 180/6 flessen.

2. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Ik kan je niet adviseren voor wat betreft mogelijke allergieën, maar mijn dame kreeg ook krampen van gewone pap.
    Ik heb nu rijstemeel (ipv rijstebloem) van biobim en sindsdien geen krampen meer.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoe lang heb je de rijstebloem en pap gegeven?? De darmpjes hebben wel even tijd nodig om er aan te wennen. Het moet geen week duren maar geef het op z'n minst een paar dagen

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou alles waar hij krampen van krijgt even laten voor wat het is. Rijstebloem is niet noodzakelijk.

Gluten etc even laten en over een paar weken kun je wellicht iets van de fijne granen pap (vanaf 6 maanden, als je dat kunt krijgen) geven. Als je biobim kunt krijgen is dat wellicht nog fijner.
    Geef daar 1 hapje van en laat het voor die dag. Geef dag 2 een paar hapjes en als het goed gaat dag 3 nog wat meer.
    Zodra het niet goed gaat stoppen en een maandje later opnieuw proberen.

De reactie zoals je omschrijft doet mij denken aan intollerantie of allergie. Dit zal niet door gewenning beter gaan, maar alleen maar slechter.

Als je brood geeft geef dan tarwe brood.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Ik heb alledrie een dag of 4/5 geprobeerd en het werd eigenlijk eerder erger dan beter.:)

6. gusto

gusto Niet meer actief

Dank voor je uitgebreide reactie.

Ik laat het nu idd even voor wat het is. Denk zelf ook dat het meer is dan alleen wennen, aan groente en fruit moest hij ook wennen maar dat was toch echt heel anders dat dit.

Ik ga het dan over een tijdje opnieuw proberen met wat hapjes, benieuwd hoe het gaat. Ik hoop geen glutenallergie, nogal onhandig in een pastaland ;)

7. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Over het algemeen wordt geadviseerd te wachten met brood en granen tot 8 maanden.
    Vanwege dr gluten en het is zwaarder verteerbaar. Ik zou het voorlopig even laten.

Deel Deze Pagina