Zoon 7 waarschijnlijk ADHD, medicatie ervaringen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Martini, 6 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Moeilijk hè?
    Hier moet ik zeggen dat afgelopen week voorbeeldig is verlopen, ook op school ging het alleen maandag een beetje mis, rest van de week prima, ook thuis. Wel kost het afmaken van taken en opletten moeite, maar hij heeft op school geen woedeuitbarstingen gehad oid. Ook het afscheid ging goed.

    Vanmiddag wel even een gesprek met de juf hoe we hem het beste kunnen helpen op school en ook deze week de schoolobservatie.
    Ik ben benieuwd.

    Hoe lang dit gaat duren, die rustige periode zal mij benieuwen met de intocht van de Sint in het vooruitzicht....
     
  2. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Hoi @mama079 , hoe lang duurde het voordat je verbetering zag met de LTO3?
    En zijn dit capsules of een drankje en kun je het eventueel door de limonade oid mengen (smaakloos?)

    Ik zit een beetje te twijfelen om met Omega 3 visolie of met de LTO3 te beginnen. De Omega 3 visolie heb ik nog niet echt zonder smaakje kunnen vinden en met smaakje krijg ik er echt niet in bij mijn zoon.
     
  3. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18

    In LTO3 zit ook omega 3 dus dan zou ik dat nemen. Wijngebruiken smaakloze capsules. Misschien kan je die ook wel open maken en door t toetje roeren
     
    Martini vindt dit leuk.
  4. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Het zijn capsules. Innemen ging hier prima en zoon merkte snel rust in zijn hoofd. Toch heeft hij nu in groep 7 op school meer ondersteuning nodig. We hebben volgende week een gesprek over een proef met medicatie en starten in januari met een impulscontrole training. Omega 3 deed bij onze zoon niets. Ik zou je aanraden zeker LTO3 (wij hebben die van Luvovitaal: L-theanine Omega 3) te proberen! Het heeft ons thuis veel rust gebracht
     
    Martini vindt dit leuk.
  5. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ipv 4 maanden te wachten werden ik afgelopen dinsdag al gebeld en we hebben volgende week het intake gesprek. Vanavond heb ik alle vragenlijsten ingevuld. Ben heel erg benieuwd naar aankomende week.
     
    Martini vindt dit leuk.
  6. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Spannend! Succes!
     
    dreumesje en chrystel73 vinden dit leuk.
  7. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    We starten morgenochtend met 1 x 5 Mg Medikinet kortwerkend. Ik vind het zo spannend! Wie heeft na een tablet al een terugval gemerkt bij hun kind en hoe was dat? De arts zegt, gewoon morgen beginnen. Maar ik vind het moeilijk om heg observeren uit handen te geven.
     

Deel Deze Pagina