Wij hebben een buikslapertje. Eerste 2 maand bij ons in bed en op ons geslapen. Daarna eigen bedje. Ze was meteen al erg sterk in haar nek en verwisseld vaak haar hoofdje van kant naar kant. Ze is nu bijna 7 maand en ik vroeg me af of ze in haar eigen kamerthe kan? Ik wil het eigenlijk niet, vind het geweldig haar glimlach als we wakker worden. Snachts woelt ze soms wel en moeten we muis stil zijn, omdraaien kan bijna al niet hihi. Ik vind het alleen zo eng omdat ze een buik slapertje is. Ik check haar regelmatig maar altijd licht ze goed. Maar zo bang dat het dan wel geneurd en ik niet op tijd ben! Ervaringen met buikslapers en eigen kamer?
Mijn zoontje slaapt al vanaf de 2e week op zijn buikje en heeft altijd op zijn eigen kamertje gelegen en nooit bij ons op de kamer maar dat was mijn keus. Jij moet doen waar jij je prettig bij voeld. Je kindje is echt sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen als ze het benauwd krijgt dat is een reflex wat elk kindje heeft. Maar als jij er nog niet klaar voor bent om haar op een andere kamer te leggen doe je het niet. Je moet doen waar jij je prettig bij voeld maar ik zou niet bang zijn om het buikslapen.
Ten eerste: Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Onze buikslaper is een week na haar eerste prikken op haar eigen kamer gaan slapen 's nachts (overdag sliep ze al op haar eigen kamer). Hier geen aerosleep of iets dergelijks, maar ik vertrouwden er gewoon op dat het op haar eigen kamer net zo goed zou gaan als bij ons op de slaapkamer.
de eerste 3 weken heeft Nina bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagen bak. Tot wij er achter kwamen dat ze heerlijk op haar buikje sliep. Sindsdien is ze in haar ledikantje met aerosleep gaan slapen op haar eigen kamertje. Nu slaapt ze nog steeds op haar buik en gaat erg goed.,
mijn zoontje werd dus (jammergenoeg) ook sneller wakker van onze geluiden...en merkte dat hij ehct volledige rust nodig had snachts, wa sook al lang van nachtvoedingen af...dus is met 5/5,5 mnd al naar zn kamertje gegaan...ook een buikslaper...maarja ik heb hem zooo veel kunnen observeren toen hij naats mij in zn wiegje sliep..dat ik het wel aandurfde... Sowieso toen hij naar zn buik kon draaien, was het toch nie meer tegen te houden... Ik zorgde gewoon altijd dat hij luchtig gekleed was, en had nooit te warm kon krijgen.of had...dat vind ik dan wel weer een eng idee.. Maar met 7 mnd kon hij al rollen
Joh ze is 7 maanden, ze kan ongetwijfeld al lang en breed zelf draaien dus ik zou het op eigen kamer laten slapen niet laten afhangen van het wel of niet buikslapen. Hier ook een buikslapertje eigenlijk al vanaf de eerste weken en die is vanaf 2 maanden op haar eigen kamer gaan slapen. Zonder aerosleep of dat soort dingen, daar geloof ik niet in. Gewoon een goed geventileerde kamer, goed bed met stevig matras en geen troep in bed (knuffels etc)
Dankje! Draaien kan ze inderdaad al. Sinds ze 3.5 maand is. Kruipen ook al anderhalve maand. Maar eenmaal haar eigen kamer betekend dat ik het nooit terug krijg hihi. Ze is zo snel met alles, ze is mijn mini baby niet meer. Niet gedacht dat het moeilijk zou vinden! Ook ik dacht dat wiegendood tot een jaar nog veel voorkwam. Minder dan 6 maand maar toch he..
omdat mijn zoontje met 3 mnd al doorsliep, heb ik het toen ook geprobeerd, maar hij en ik konden beid eniet slapen...dus terug gehaald... Nogmaals geporbeerd met 5 mnd, en toen vond ik het zelf ook fijn...maar idd doordat hij lichter ging slapen...gewoon proberen!
Wiegendood heeft niks te maken met slapen op de buik. Wiegendood is het overlijden van een kindje op onverklaarbare manier. Zoiets kan altijd gebeuren ook al slaapt ze op je kamer vlak naast je. Kleine kindjes worden groot en helaas gaat dat soms veel; te snel.
daniel pas met 13maanden, maar dat was vanwege ruimtegebrek (met 2weken op de buik gaan slapen) Lydia heeft 2 nachten bij ons gelegen maar wilde niet slapen, dus dr eigen kamer in en na 5nachten op de buik.
Hier een buikslaper vanaf 6 maanden en toen ook gelijk op haar eigen kamer. ging perfect, maar we gingen wel vaak kijken of alles nog goed ging 's nachts hoor