Zoon 7 zo bang

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emm27, 12 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Bedankt voor alle reacties. Ik zal vanmiddag eens bespreken wat hij zelf zou vinden helpen. Een slaapverhaal zal ik ook eens proberen en evt het grote licht aan.
    Die app van tuc kost maandelijk geld, dus ik ga even op zoek in Spotify.

Ik hoop dat het hem helpt

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    G slaapt met fases met t grote licht aan, maar dan wel weer met een slaapmasker (action heeft een eenhoorn bij de reisafdeling, maar er lagen ook andere).

Zo nu en dan gaat t grote licht ook uit, doet ze zelf. Het is een 7watt ledlamp, dat overleven we wel.

Hoe ze slaapt maakt mij inmiddels niet meer uit, ALS ze maar slaapt. Dr zijn ook boeken van een Deense schrijver het konijn dat slapen wilde (of de tractor er zijn wat varianten) die moet je volgens een bepaalde instructie voorlezen. Op bol.com had ik een inkijkexemplaar waar ik na 2 pagina's ook zat te gapen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je kunt de app Insight timer downloaden. Die hebben wij ook gebruikt. Er staan verhaaltjes/meditaties op, maar ook muziek. Ook speciaal voor kinderen. Met de zoekfunctie kun je zoeken op kinderen of kids (bij muziek maakt taal niet uit ;) ) .

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hadden een anti monster spuitbus, net zoals je bijvoorbeeld een anti muggen spuitbus hebt.
    Deze spuitbus was gewoon een plantenspuit gevuld met water, maar even spuiten in de hoeken van de kamer en onder het bed werkte perfect.

Zo hadden we na een nachtmerrie als de kinderen niet meer durfde te slapen anti nachtmerrie crème (een of andere smeriger bodylotion die ik ooit gekregen had), paar stipjes op hun voorhoofd en klaar.

Leve het placebo effect. :D

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dat doet mn broer met vit C tabletjes.

"Om beter te slapen"

Soort melatonine maar dan door vitamine C. :roflmao:

Mocht iemand nou denken, "dat is een mooi moment om toch die Vit D er nog in te knallen opdat we m niet vergeten". Dr was hier jaren geleden een draadje over vit D en stuiteraars. Maar of dat nou olie of de water variant was staat me niet meer bij. Tip was om m in de ochtend te doen in elk geval.

Cin85 vindt dit leuk.
  6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn middelste dochter kon soms helemaal vast gaan zitten in haar hoofd. Voetenmassage, rustig de dag doorspreken, een hartje op haar hand tekenen en 'opladen' met een kus van mama, slapen met deur open (en licht op gang aan) en kinderyoga heeft hier geholpen.

7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon slaapt ook met de grote lamp aan en nog een klein lampje, grote lamp gaat uit als ik naar bed ga.Hij is ook bang geweest voor van alles en nog wat, ik heb ooit een "zorgenmonstertje"gekocht (knuffel in de vorm van een monster met een rits als mond) en die heeft wel geholpen.Het kleine schattige monster houd de grote monsters weg ,dat idee.
    Verder slaapt hij al jaren met muziekknuffels in bed, op dit moment 4.Als hij wakker word midden in de nacht zet hij ze weer aan.
    Ik heb slaapspray gekocht (etherische olie) en dat werkt bij hem goed, ik geef hem dan bij het instoppen een slaapspuitje en hij word er rustig van.
    Het is geen garantie omdat het ook afhangt van wat hij meegemaakt heeft overdag, op de vorige school werd hij veel gepest en daar sliep hij echt slecht van en hij was bang voor een ander kind omdat die gezegd had dat hij alle ramen kapot kwam schieten,ieder geluidje was aanleiding voor een paniek reactie.We hebben toen het "kletskwartiertje" bedacht, voor het slapen gaan nog even de dag doornemen en dan met name de minder fijne ervaringen omdat hij kleine dingen altijd groot maakt in zijn hoofd.Door erover te praten kreeg hij niet de kans om het te groot te maken en dat maakte hem ook rustiger en minder bang.Wat ook hielp was symbolisch de vervelende gedachten/angsten uit zijn hoofd plukken en weg gooien.

Deel Deze Pagina