Hallo, ik ben vandaag op het cb geweest, en de arts ontdekte een zwelling in de balzak van mijn zoontje. Het lijkt een beetje op een derde bal die wat hoger zit. Mij is het nog nooit opgevallen. Nu wist ze niet wat het was, ze dacht aan een liesbreuk of waterbreuk. Vandaag of donderdag word ik gebeld door het cb, ze heeft dan overlegt met de kinderarts. ik maak me nu uiteraard ontzettende zorgen. Ons mannetje heeft al zo'n ellendige start gehad door reflux en kma, nu dit weer. Gelukkig heb ik volgende week woensdag een controle afspraak bij de kinderarts, dan kan hij er naar kijken. Herkent iemand dit? Was het inderdaad een lies- of waterbreuk?
Gelijk contact opnemen met je huisarts. Je krijgt waarschijnlijk een doorverwijzing naar de uroloog. Ons zoontje heeft dit ook gehad, wij hadden even gewacht met aankijken en eenmaal op controle werd ons verteld om in zo'n geval contact op te nemen. Negen van de tien keer is er niks aan de hand maar het kan dus zijn dat er iets is afgekneld... Dit kan dus wel gevolgen hebben! Dit is noet om je bang te maken maar onze ervaring en wat het advies was. Bij ons zoontje was het een hydrokel, als je het zo schrijft
Mijn huisarts is alleen in de ochtend te bereiken, ik ga morgenvroeg bellen. Is jouw zoontje ook behandeld hieraan?
Nee, ze hebben wel een echo gemaakt. Hierop was duidelijk te zien dat er niks was afgekneld en dat echt een hydrokel was. Daarom was een operatie met spoed niet nodig. Bij mijn zoontje trok het na een paar maanden weg. Ook nooit meer terug geweest. Had het na zes maanden nog steeds niet weggeweest was een operatie wel noodzakelijk. Uroloog heeft ook aangegeven als er ooit nog iets als dit op doet dat we per direct contact op moesten nemen, en in het weekend hadden ze liever dat we de huisartsenpost belden dan dat we drie dagen zouden wachten hiermee.