Onze zoon van 8 maanden wordt nog standaard om de 3 uur (soms iets eerder en heeel soms iets later) wakker om te drinken. (borstvoeding)Ik zou graag willen dat hij door gaat leren slapen of in ieder geval iets langer achter elkaar leert slapen. Wie heeft er een goede tip? Tot nu toe geprobeerd: extra veel eten tijdens avondeten, laatste fles vervangen door flesvoeding met extra rijstebloem en pyjamapapje (lijkt wat te helpen maar ben er niet zo'n voorstander van, af en toe kan het .maar niet structureel) Zou het ook kunnen dat het een gewoonte is geworden voor hem??
Misschien is gewoon even troosten genoeg? Of een speentje? Als hij z'n buik goed vol heeft natuurlijk. Kan me voorstellen dat je wel eens lekker door wilt slapen
Komt hij overdag ook om de 3 uur? Voed je op verzoek? Hoe gaat het 's avonds? Hoe eet hij verder? En inderdaad, wat gebeurt er als papa gaat troosten?
Hoe gaat het overdag? Mijn dochter deed namelijk precies hetzelfde op die leeftijd en ze gaan door heel veel fases, waardoor ze 's nachts meer behoefte kunnen hebben aan troost. Ze heeft dit tot 13 maanden gedaan, daarna heb ik papa laten troosten en dat ging eigenlijk direct goed. Toen had ze het ook niet meer nodig. Ik zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken, aanleggen en weer verder slapen.
Pittig voor jullie! Wij hadden ook een dame die rond de acht maanden nog steeds voor nachtvoeding kwam (bv). Ik was het zelf toen zo zat, ook icm met werk, dat wij er gestopt mee zijn. Als ze dan huilde gingen mijn man of ik er naar toe. Even aai over haar bol, ff knuffel en dan liepen we de kamer uit. uiteraard ging ze dan weer huilen, na een paar minuten liep 1 van ons dan weer terug. Weer aai en of knuffel. Vaak waren we hier zo een anderhalf uur mee bezig. De verleiding om even aan de borst te leggen was dan ook groot, dan wist ik zeker dat ik na 5 minuten weer kon slapen. Dit alles heeft een week geduurd, toen sliep ze door. Ik ben van mening dat een baby van 8 maanden fysiek geen nachtvoeding meer nodig hebt, maar misschien wel emotioneel.... Ik had heel sterk het gevoel dat het bij ons een gewoonte was geworden.