Tips gevraagd ontbijt 1 jarige

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetbabygirl, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen ! M'n dochtertje is inmiddels alweer een jaar dus we geven haar af en toe halfvolle melk, ze moet hier echt niks van hebben en gooit iedere keer haar beker weg en gaat dan huilen. Ook eten smorgens is best een probleem. De papjes die je aanmaakt met flesvoeding wil ze niet, ook brood wil ze niet smorgens en fruit vult haar niet genoeg heb ik t idee. Ze is alleen tevreden met n fles ;) de fles hoeft niet gelijk vervangen te worden maar wil wel gaan afbouwen en wat andere dingen uitproberen. Het nadeel is dat ze smorgens ook geen geduld heeft waardoor bijvoorbeeld eerst een ei koken of smoothie maken veel stress oplevert. Wat geven jullie voor eten/drinken en hoe hebben jullie dit geïntroduceerd?

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Hier een zeer makkelijke eter. Maar hij eet s ochtends altijd pap voor ontbijt.
    Eerst obv bv. Daarna met aanmaakmelk. Nu gewoon met halfvol.

heb je al verschillende pap soorten geprobeerd? Je hebt ook met fruit of vanille.
    En ook die je gewoon met water aan kan maken.
    wellicht dat er 1 wel in de smaak valt.

3. Delta

Delta Niet meer actief

Brinta mogen ze ook vanaf 1 jaar. En anders misschien bambix, kan zelfs nog in de fles, met een beetje pap, en steeds opbouwen.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    #4 MnnW, 22 aug 2014
    Laatst bewerkt: 22 aug 2014
    Wij hebben ook zo'n mevrouwtje ongeduld. Ze is nu bijna 16 mnd en begint de dag nog steeds met een fles pap (halfvolle melk met bambix) bij ons op bed. Als wij daarna ontbijten eet zij nog fruit en stukje brood. Werkt prima voor ons en het is de enige fles die ze nog krijgt..

5. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon nog de fles ( hier moet het wel ivm allergie )
    Maar wat ik deed toen we even dingen moesten testen is de ochtend beginnen met een yoghurtfles.... Yoghurt met water en dat geven...
    Krijgen ze zuivel binnen en vult ook...
    Dan na een half uurtje een sneetje brood....werkt hier erg goed!
    Nu krijg hij ook eerst in bed lekker bij ons de fles, half uurtje boven spelen en dan naar beneden voor een sneetje brood....misschien fruit op brood doen? Dat het dan wel gegeten word?

6. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier gewoon een boterham en bekertje melk.. Maar krijgt ze al sinds 8 maanden geloof ik dus kan je verder niet helpen.. Denk meegaan in wat zij aangeeft.. En nieuwe dingen blijven proberen.. Succes!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gewoon een boterham met beker melk.

Wat je kunt doen om gewone koemelk te laten drinken is het mengen met poedermelk.
    Dus als je normaal 180/6 geeft maak je bijv eerst 150/5 en voeg gewone melk toe tot 200 cc. Door kleine stapjes te maken heb je kans dat het zonder problemen gaat.
    Melk wordt hier door de jongste nog steeds alleen warm gedronken, maar dat vind ik geen probleem ;)

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Eens een keer wat extra lekkers op het brood doen? Zoals jam...

9. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ons zoontje is bijna 13 maanden en wij geven sinds kort Bambix acht granen met halfvolle melk. Gewoon van de een op de andere dag geprobeerd en hij smulde er gelijk van. Je hebt deze ook met vanille-smaak. Misschien is dat een idee om mee te beginnen? Andere soorten pap die je moet aanmaken met FV vond ik altijd ontzettend erg klonteren, dat heb ik bij deze niet.

10. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

ff vraagje over de pap.
    Als ik de pap aanmaakte met halfvolle melk en 2 scheppen bambix bleef deze dun. Als ik hem aanmaak met opvolgmelk en 2 scheppen bambix wordt ie wel dik. Hoe kan dit? En hoeveel scheppen moet ik eigenlijk gebruiken bij halfvolle melk? Ik heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd, maar misschien heeft iemand het hier wel gedaan :)

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik geef een pap fles en een boterham/ontbijtkoek.. van gewone melk moet hij ook niks hebben, ik blijf het aanbieden maar als hij niet wil houdt het op.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'.

13. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik geef s ochtends vaak havermout (gewoon koemelk uit een pak met havermout in pannetje even koken).
    Hij eet het gewoon zo of soms met banaan erdoor of geraspte appel met kaneel. Of met bosbessen.

Soms een boterham voor de afwisseling maar havermout blijft favoriet!

14. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier elke keer verschillend.

- pap met fruit
    - havermoutpap
    - baby muesli
    - beschuitje met beleg
    - rijstwafel met beleg
    - smoothie
    - brood

15. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Karnemelk? Hier ook geen melkfan maar alleen karnemelk

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier deed ik wel 6 eetlepels Bambix 8 granen bij 200 ml halfvolle melk!
    Je kunt toch zelf een beetje experimenteren met hoeveel scheppen erbij moeten tot de juiste dikte?

TS je kunt inderdaad mengen en haar eerste honger stillen met melk. Dan lust ze daarna misschien nog wel een boterham/cracotte/stuk fruit?

Deel Deze Pagina