Hoeveel komt een baby gemiddeld aan per maand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zara75, Jun 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn dochter is in een maand tijd 645gram aangekomen.
    Geboortegewicht was 3240 en nu weegt ze 4285.
    Arts op het CB zei dat ze onder het gemiddelde was qua groei, terwijl ze 1.5week geleden nog netjes aankwam volgens het gemiddelde.
    Probeer me er niet druk om te maken, meestal drinkt ze heel netjes en soms een dag dat het te weinig is. Maar goed, zelf heb je toch ook dagen dat je minder eetlust hebt nietwaar? Volgens mij heeft ze ook last van een sprongetje...
    Maar wat hoort een baby gemiddeld aan te komen en moet ik me zorgen gaan maken?
    Ze wilde btw ook dat ik van 6 flessen naar 5 zou gaan.
    Beetje vreemd,aangezien ze niet alle flessen leegdrinkt. Dan moet ik toch niet de flessen ophogen en een fles minder gaan geven?
    Dan weet ik zeker dat ze niet genoeg binnen gaat krijgen.;)

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

Feb 23, 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Geef je bv of kv?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Heb 2 weken bv gegeven, maar dat werd niks helaas.
    Sindsdien geef ik kv.

4. adi

adi Niet meer actief

Kijk in het boek van CB hoe haar lijntje loopt op de curve, daarop kun je zien hoeveel zij 'zou moeten' aankomen om haar lijntje te blijven volgen.
    Mijn kinderen groeiden ong 1kg per maand de eerste 6 maanden, maar zij moesten gewicht inhalen, dus dat zegt niks.

Volgens mij was ong 150gram per week wel een redelijk gewichtstoename.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter groeide in het begin ca 700-900 gram per maand. Nu was ze 600 gram aangekomen. Ach ook zij heeft wel ns een mindere dag. Ik maak me er nooit zo druk om. Ik spaar mijn energie voor de echte grote zorgen. Klinkt cliché ;)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wellicht dat ze nu d'r flesje niet leeg drinkt, omdat ze nog verzadigd is van t vorige flesje.
    Als je dus iets meer tijd tussen de flessen laat, kan ze wellicht meer drinken en drinkt ze d'r flesje misschien wel leeg.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Onze kleine jongen kwam 1 kilo aan in de 4 weken maar goed... Die is ook lang. Ikndenk dat je na 1 keer wat minder groei nog niet hoeft te stressen. Hier was het later ook de ene keer meer als de andere keermalleen is het bij jou toevallig in het begin. Volgende keer ismze vast weer meer aangekomen.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als ze het verder 'goed doet' dus alert en levendig is dan is er niets aan de hand hoor.. pas als ze halve flessen laten staan etc. dan moet je je zorgen maken..

9. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Nou, ik vind het best veel hoor! Zolang ze haar lijntje volgt en tevreden is, is het toch prima. Vooral naar haar kijken ;).

Hier groeide Q de eerste twee maanden zo'n 700 gram per maand, maar die moest flink inhalen (van 1500 naar 3000 gram).
    Daarna ongeveer 400 gram en nu nog wat minder. De afgelopen 3 weken is hij zo'n 200 gram gegroeid geloof ik. Cb en ka vinden het eigenlijk wel prima. Hij is wel wat te licht, maar hij groeit in z'n eigen lijntje (hij is nu 6 kilo). Z'n curve buigt nu zelfs wat af bij de ka, maar dat was niet erg.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Jullie kindje heeft toch een hersenafwijking waardoor eten/slikken/vast voedsel moeilijk gaat?
    Is wel handig om dat er bij te vertellen. Als ik verkeerd heb excuses.

Dochter groeide de eerste 6 weken ook niet zoveel totdat ze over was op Pepti ivm reflux/KMA/eczeem en toen kreeg ze een groeispurt.
    Dit wel icm de dr.Brownfles waar ze beter uit dronk/minder langs de monhoek liep dan de Avent en Difrax.
    Als ik jullie was zou ik lekker op jullie meisje vertrouwen dat ze dit zelf wel regelt.
    Zolang ze groeit, goede plasluiers heeft, tevreden is zou ik me er niet druk om maken. Luister ook goed naar je moedergevoel, daar kun je beter op vertrouwen dan je denkt. Kan maar zo zijn dat ze straks wel weer een spurtje krijgt!

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn kids kwamen de eerste 4 mnd op bv 2 tot 2,5 kilo aan.
    Maar ik had echt slagroom erin zitten.

Na die 4 mnd gemiddeld een kilo per maand.

De enige die minder hard groeide kwa gewicht is mijn meisje.
    Maar die was telkens erg ziek.
    En viel extreem af telkens.

Nu gaat het eindelijk al 1,5 mnd goed en is ze alleen wat verkouden.

Ik vind je kindje goed aangekomen hoor.
    Ze rekenen 150 tot 250 gr per week.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier was het in het begin 500 a 600 gram per maand (bv). Vanaf 3 maanden begon dat echt af te zakken, en toen we startten met bijvoeding kwam er helemaal een dip. Ook omdat ze toen veel beweeglijker werd.

Tussen 6 en 9 maanden is ze bijvoorbeeld 'maar' 400 gram aangekomen.
    Toch volgt ze haar lijntje prima. Zit qua gewicht op -1 en qua lengte op het gemiddelde. Pas als ze opeens gaan fluctueren met hun eigen lijn is er reden tot bezorgdheid. Niet bij kleine dipjes/dalingen.

13. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Mijn dochtertje groeit 1 - 1, 5 soms 2 kg per maand..
    Nu nog steeds ben benieuwd wanneer dat wat minder hard gaat.

Maar idd ze volgt der eigen lijn zowel met gewicht op +1 als met der lengte

14. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Klopt! Maar tot een maand terug dronk hij meestal netjes z'n flessen leeg. Dit is dan wel verdikt net jbpm voor het slikken, maar dat is niet schadelijk voor de groei. Pas sinds we met bijvoeding gestart zijn en kv geven ipv bv zijn de problemen echt begonnen ;).

15. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    In het ziekenhuis werd er verteld dat 150 gram per week goed is.

Mijn dochter komt trouwens wel meer bij.

16. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    hier is ze de eerste 4 weken 1216 gram aangekkmen en 4 weken later was ze 1050 aangekomen.

volgens mij is gemiddeld dat ze per 4 weken ong. 600/1200 gram aankomen.
    jouw meisje is in 8 weken een kilo aangekomen... dus in princiepe is dat net iets te weinig...maar ik zou mij er niet zo druk om maken...hoe zit het met haar lengte? als die ook iets lager als gemiddeld is..dan is ze misschien gewoon een kleintje... ach en die kids hebben afentoe een dip.
    mijn oudste was tussen 7 en 9 maanden maar 50gram aangekomen...

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

150 is gemiddeld volgens mij en 100 is het minimale wat ze per week aan moeten komen.
    Met 645 zit je prima dus hoor... CB weer eens in de bocht ;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

mijn zoontje kwam de eerste weken 200 gram per week aan. Na een maand was hij bijna precies een kilo zwaarder dan toen hij geboren is, nu is hij bijna 5 maanden en weegt 3 kilo meer dan zn geboortegewicht.

Hier werd laatst ook gezegd dat hij weinig aankwam de afgelopen weken maar hij is tevreden, slaapt door...ik vind het wel prima.

19. Sempje

Sempje Niet meer actief

Volgens mij de eerste maanden 150-200 gram per week. Als ze haar eigen lijntje volgt zou ik me niet druk maken hoor :)

20. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ong 500 gram per maand.. Maar dat was allemaal goed, de eerste twee weken echt heel veel, maar toen moest hij ook inhalen..

Share This Page