Zoon 8 wil zijn verjaardag op school niet vieren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavan2SE, 15 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Gisteren, out of the blue, zegt zoon dat hij zijn verjaardag niet wil vieren op school. Ik ga dat de juf morgen zeggen mama zei hij.

heb doorgevraagd en gevraagd hoe het gevierd wordt met andere kinderen. Maar hij had geen reden, gewoon niet mama. Dit jaar niet.

hij zit in groep 4. Ze vieren het als volgt.
    Jarige op stoel op de tafel
    2 vrienden er naast. Instrumenten uitdelen in de klas en er wordt gezongen.
    Hij mag dan naar de directeur, krijgt felicitaties een kaart en mag kadootje grabbelen.

zelfde insteek als in groep123

te kinderachtig? Geen idee
    Hij is in meivakantie jarig, dus wordt verjaardag eerder of later gevierd. Of hij dat geen meerwaarde vind?

hij heeft wel zin in zijn verjaardag thuis. die is 3 dagen .

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik zou het in de vakantie nogmaals vragen en als hij het dan nog niet wil, dan niet, toch? Het is geen verplichting. Het is zo’n gek jaar, er kan zo weinig meer lekker spontaan, dat kan ook best meespelen.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Misschien dat iemand is uitgelachen tijdens het vieren. Hoe is hij algemeen, is hij iemand van de aandacht of wil hij dat soort dingen juist niet. Dan kan ik me voorstellen dat je niet op tafel wil staan en letterlijk alle toeters en bellen om je heen hebt.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Heeft hij wel twee vrienden in de klas die er naast kunnen staan? Of heeft hij misschien teveel vrienden en kan hij niet kiezen (had mijn dochter toen ze klein was wel eens stress van: mochten dan met twee vriendinnen de klassen rond, maar ja, als je er dan wel vier mee wilt nemen is dat natuurlijk lastig en moet je er twee teleurstellen...)

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vieren ze het bv veel rustiger/kleiner als een kind dat wil. Gewoon trakteren en klaar bv, geen staan op een stoel, zingen, kroon, geen klasgenootjes als hulpjes... En soms vieren ze het inderdaad niet, als een kind dat echt niet wil - niks moet.

Ik zou kijken of hij het bv wel kleiner wil vieren, bijvoorbeeld met alleen trakteren.

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier trakteren we niet
    Hij is geen aandachtszoeker en heeft 2 beste maten

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn dochter wil echt op geen enkele manier in de spotlight staan. Op de tafel staan en toegezongen worden zou ze ook echt niet gelukkig van worden denk ik.
    Zou het in de vakantie nog een keer vragen, maar het er verder bij laten als hij het niet wil.

8. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Mijn zoontje wil het ook niet vieren. Hij wilde ook geen kinderfeestje, maar een middagje spelen met zijn vrienden in het park. Dat hele ‘in het middelpunt staan’ vindt hij verschrikkelijk. We mogen ook niet zingen voor hem.
    Dat respecteren we uiteraard :)

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Prima toch, als hij het niet wil, dan niet. Ik zou er geen punt van maken.

Deel Deze Pagina