ik vroeg me af hoe jullie kindje deed toen ze kiesjes kregen. Mijn zoontje is namelijk al een hele poos niet zichzelf, heel druk met slapen. Wat osn opvalt is dat hij steeds zit te kauwen terwijl hij niks in zijn mond heeft. Ook heeft hij de bekende rode billen bij het krijgen van tandjes en kiesjes en sinds gisteren koorts. Ik hoop dat ik door jullie antwoorden misschien wat duidelijkheid krijg.
ik lees even mee... Die van mij heeft nu 8 tanden. Hij moet volgens mij dus nog zijn hoektanden... Nu heeft hij al dagen last, dus er zit wat aan te komen; alleen is het nu zoveel heftiger dan anders...(kan ook een combi zijn met het sprongetje) Kunnen kiezen ook eerder komen dan hoektanden?
Kiezen komen meestal eerder dan hoektanden. Beide doen meer pijn dan snijtanden om door te komen (tenminste, bij mijn kids). Bij m'n dochter komen haar kiezen zelfs al voordat snijtandjes 3 en 4 onder er zijn... maar da's wel een beetje gek. Dochter zit midden in het kiezen krijgen (de 4e kies is er sinds gisteren doorheen). Ze heeft dan één dag duidelijk veel pijn, dat is de dag dat ze echt doorbreken. Daarvoor kauwt ze al tijden op haar vingers, die drukt ze ook echt tegen de zere plek aan. Zeg maar een week voordat hij doorbreekt is ze slecht in d'r hum, mekkert veel en huilt snel. Chamodent of dentinox helpt haar goed. En als het heel erg wordt een paracetamol voor de nacht (anders wordt ze 3 keer in de nacht wakker, da's voor niemand fijn) Je ziet vervolgens een dikke plek in het tandvlees, die steeds dikker en witter wordt. En ineens is er dan een stuk kies. Ook daarna kan het nog wel pijn doen, het duurt even voordat de kies er helemaal doorheen is. Voorzichtig met poetsen dus.
Hoi! Lijkt sterk op kiesjes inderdaad Mijn dochter ( nu 16 mnd) worsteld ook altijd zo met kiesjes ze kauwt dan ook veel op haar handjes en vingertjes en heeft last van rode billetjes en is huilerig het zijn nare dingetjes die erbij horen helaas ze heeft ze nu bijna allemaal het is zo naar voor een ukkie Groetjes!
bedankt voor jullie reacties. Ik heb net even in zijn mondje gevoeld maar kan nog niks ontdekken. Geen andere plekken dan gewoon tandvlees. Hij is overigens wel al een aantal weken uit zijn hum. Pas sinds gisteren heeft hij echt rode billen en koorts. Net was ik hem aan het tempen, toen hij begon te poepen. Ergere diarree heb ik echt nog nooit gezien. Het was gewoon water en kwam zo`n 1,5 meter verder ( je wil ook niet weten hoe het eruit zag ) Nog steeds flinke koorts. Hij trekt overigens ook steeds aan een oortje. Vind het zo zielig. Als dit wel een kiesje is en we krijgen dit bij elke zijn we nog lang bezig. Hij is echt al 4 weken aan het rommelen ondertussen, slapeloze nachten voor ons dus.
Het kan ook gewoon een buikgriepje zijn, maar kiezen kan ook. Hier wel een maand of 2 uit haar hum geweest hoor, gelukkig heeft ze er nu 4 en hoeven we er nog maar 4...
die van krijgt nu 1 kies onder,en beide hoektanden boven. wat een drama zeg!! pfff het arme mannetje heeft echt pijn. ik geef chamodent druppels en dentinox dat vind hij fijn als ik met het wattenstaafje aankom doet hij zijn mond wijd open. en in de nacht idd een zetpil. hij eet ook veel slechter,doet volgensmij ook pijn. en hij krijst heel driftig en smijt de hele dag zijn speelgoed boos weg,zo zielig diarree kunnen ze er ook zeker van hebben hoor! en ook overgeven enzo is hier ook een dag geweest.
Het kunnen de kiesjes zijn inderdaad. Zeker met de luieruitslag en de koorts.. Hier gingen de voorste 4 kiesjes moeilijk, de hoektanden en de achterste kiezen bijzonder makkelijk. Alleen een beetje uitslag en toen waren ze al door.. Het kan ook erg verschillen per kies/tand..