Online heb ik een erg leuk pakje gezien.... mijn zoon draagt nu maat 74 en is ong 72 lang. Dit pakje is echt een zomerpakje, korte mouwtjes en beentjes.. en ik denk dat ik hem het beste in maat 80 kan kopen toch? hij wordt in september 1 jaar! bij maat 80 van petit bateau staat echter 18 monate? moet ik van petit bateau dan toch maat 74 nemen? snap het niet..
Petit bateau valt lang en smal. Mijn dochter past hier nog prima in mt 81. Zou dus voor je zoontje gaan voor het maatje wat hij nu heeft.
Le petit Bateau is Frans en Franse kindjes zijn klein. Uitgaan van maat: 74 cm dus (maat daarna is 81) Het merk valt smal en niet lang (daar denk ik dus anders over dan mijn voorgangster. Mijn dochter is 77 cm en draagt 81 cm en dat past prima.
Welke maat je moet hebben hangt helemaal af van de bouw van je zoontje. Is het net als mijn mannetje een iel mannetje of heeft hij een hoop spekjes op zijn lijfje? In het eerste geval zou ik maat 74 nemen hoort bij 1 jaar en in het andere geval mt81 hoort bij 18 mnd. Petit Bateau valt mooi smal en is daarom een ideaal merk voor mijn smalle kindjes, bij dikkere kindjes heb je al snel een maat groter nodig. Bij mijn kinderen kloppen de maten ook altijd met hun leeftijd. Ik vind het een erg fijn merk.
petit B valt eigenzinnig vind ik. mijn zoontje past nu perfekt in maat 94, ik heb een mollige grote jongen. 4 maanden oud was petit B maat 74 erg goed tot 7 maanden oud. hij was met 7 maanden oud 73 cm en 10 450gr. toen zijn we naar 81 gegaan.
De Franse maten zijn anders dan de standaard Europese; 1 maand = 54cm 3 mnd = 60cm 6 mnd = 67cm 9 mnd = 71cm (niet elk Frans merk heeft deze maat erbij) 12 mnd = 74cm 18 mnd = 81cm 24 mnd = 86cm 2 jaar = 92 of 94 cm Ik houd hier altijd de cm's aan bij het kopen van Franse kleding, dus ook Petit Bateau. Dat betekent dat ik in jouw geval voor een 81cm ofwel 18 maanden maatje zou gaan. Dan weet je zeker dat het in de zomer gaat passen. Het valt over het algemeen vrij smal en zeker niet groot.
Ik zou inderdaad ook voor de maat groter gaan. Het zou jammer zijn als het te snel te klein zou zijn.