dochter heeft de Mex-griep...!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zonnestraal, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hoi meiden,

Net terug met mijn meisje van de huisartsenpost.

Conclusie: Mexicaanse griep.!

Ze is zo ontzettend zielig. Ze heeft al hoge koorts sinds donderdag en ze werd eigenlijk alleen maar beroerder.

Ik dacht zelf dat ze misschien weer oorontsteking en keelonsteking had, want dat heeft ze veel. Daar is ze ook altijd erg ziek van met hoge koortst. Met het idee van de mex-griep in mijn achterhoofd ben ik vanmorgen gaan bellen met HP.

Uit voorzorg en omdat ze 2,5 jaar is, wilden ze haar toch even zien. Ik moest wel zorgen dat er nog iemand meekwam, want ik mocht niet aan de balie komen in wachtkamer om haar aan te melden. Ik de buurvrouw gebeld, om even mee te komen en dan maar wachten in de "isolatiekamer".

Dan zit je daar geisoleerd van de rest, iedereen kijkt dan zo naar je alsof je een kindje bij je hebt met ik weet niet wat voor "enge" ziekte!

Ze had geen oorontsteking, keelonststeking maar de griep. Tegenwoordig testen ze niet meer of je het hebt vertelde de doktor. Bij alle griepgevallen waarvan een kweek word afgenomen, blijkt de mex-griep de boosdoener.

Tamiflu geven ze in bijna alle gevallen ook niet, omdat de bijverschijnselen van Tamiflu vaak nog erger zijn dan de griepsymptomen zelf. Dit wilde hij dan ook liever niet voorschrijven. Hooguit zal de Noa er een dag minder koorts van hebben. Nou, dan laat je dat wel achterwege.

Ze zal het zelf moeten uitzieken, maar wat voelt ze zich ziek zeg. Het is een hoopje ellende, wat alleen maar in bed wilt blijven liggen. Normaal als ze ziek is, wil ze tegen mij aanhangen of in elk geval mij in de buurt hebben. Nu begint ze te huilen als ik haar oppak, ze wil in haar eigen bedje en met rust gelaten worden. Zo gek he! Zo ken ik haar niet.

Ik moet haar van de doktor goed in de gaten houden of ze niet zieker word. Dan moet ik aan de bel trekken. Als ze maandag nog ziek is weer met de eigen huisarts bellen. Ze zit in een risico-catogorie, aangezien ze wel eens bronchitis heeft gehad en veelvuldig oorontsteking heeft.

Afwachten dus! en dit gezin maakt zich op voor de ziekenboeg, dikke kans dat wij ook ziek worden! pffff.......de "R" zit weer in de maand hoor!

2. Alita

Alita Niet meer actief

pff jeetje!!!
    Sterkte ermee......

3. Seth

Seth Niet meer actief

Zonnestraal
    Heel veel beterschap voor je dochtertje....

Vind het toch een van de enge dingen van nu hoor...
    heb ook een peuter en een baby... en begin hmm toch een beetje te knijpen...
    Moet ik mn zoontje thuishouden van de psz.... maarja zelfs dan voorkom je niets....
    enige wat je kan doen is hopen dat als ze het krijgen, het meevalt...

sterkte ermee... en hopelijk worden jullie niet aangestoken... want als moeders ziek is.. ligt het huishouden echt op zn gat...

4. Och meisje wat erg zeg! Dat is wel even schrikken!

Heel erg veel sterkte! :(

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Beterschap!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Eh getsie, hopelijk knapt ze snel een beetje op en blijven jullie gespaard.

"knuffel"

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Beterschap,ik hoop dat ze snel opknapt!!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ahhh die arme kleine meid! Hoop dat ze gauw opknapt en jullie gepasseerd worden!

Mijn dochter was ook ziek, mét griepverschijnselen, maar zij hoefde gisteren helemaal niet in een geisoleerde ruimte :( Vond het wel een beetje gek hoor! Dus heb haar maar op afstand gehouden van de rest van de wachtenden...
    Zij had volgens de dokter geen m. griep, gelukkig, maar wel een infectie in de luchtwegen en een oorontsteking.

Nou beterschap voor je meissie!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

beterschap meissie
    ik hoop dat de kleine snel beter word hoor

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    beterschap, en hopelijk is ze snel weer beter...!! hier is iedere moeder bang voor.... veel liefs rensje

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ahh wat zielig, hopelijk wordt ze niet zieker en valt het bij jullie mee!

12. Seth

Seth Niet meer actief

Jij ook beterschap met je dochtertje...
    het valt me trouwens wel op dat ik opeens ook heel veel " gewone luchtweginfecties hoor".... jullie ook??
    toch een verkapte mex. griep???

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oh getsie....veel sterkte..lijkt me toch best eng, hoor!!!

Hier bestaat de kans ook dat mijn kleintje ziek gaat worden aangezien onze huisgenoot dus ook de mexicaanse griep blijkt te hebben (aangestoken door een collega!)

Het gaat dus echt heeeeeeel snel rond, die rotgriep!

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja dat hoor ik ook, en oorontsteking!

Gek trouwens want mijn dochter heeft maar 1 dag over oorpijn geklaagd en later over kloppen in haar oor. Maar de dokter was helemaal verbaasd dat ze geen loopoor had gehad zo dicht zat het!

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Sterkte! wat zielig voor je kleine meid! ik zou echt angst hebben als 1 van mijn kids het zou krijgen volgens mij zou ik m'n matrasje naast hun neer leggen en er naast gaan slapen

16. Carretje29

4 nov 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap voor je kleine meid! Hopelijk knapt ze snel op.

17. Heel veel beterschap! Hoop dat ze snel weer opknapt! En waar moet je precies op letten dan als ze al zo ziek is... Dat de temp niet nog meer stijgt ofzo??

18. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Nou ik denk niet dat dat allemaal verkapte mexicaanse griep is hoor. Alleen iedereen gaat nu gewoon eerder naar de dokter. Normaal zouden die mensen misschien gewoon thuis blijven en zeggen dat ze "griep" hebben. Nu gaan ze naar de dokter omdat ze denken dat ze misschien mexicaanse griep hebben.

Edit: Heel veel beterschap voor je dochtertje natuurlijk!

19. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    ik vind het toch best knap van die dokter dat hij met het blote oog kan zien dat je dochtertje de mexicaanse griep heeft, op dit moment zijn vele griep varianten in omloop die verdacht veel lijken op de M-griep.
    mijn dochtertje is er wel op getest doormiddel van een kweek en heeft 'gelukkig' niet de mexicaanse griep, maar een ander variant ervan(en een longontsteking), maar ze is er helaas niet minder beroerd/ziek door.
    heel veel sterkte gewenst voor je kleine meissie!!! hopelijk zakt de koorts, en voelt ze zicht snel beter!!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Meid, beterschap voor je dochtertje.

Hier heeft vriendlief waarschijnlijk ook MG. Alle symptomen. k hoop dat Isabella niet ziek gaat worden.

Houd je meisje goed in de gaten.

Deel Deze Pagina