Zoon alleen thuis met oudere broer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 28 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik heb twee zonen van 10 en 15. Jongste gaat 1 dag in de week naar de Bso. Over twee weken hebben we vakantie.
    Jongste vind het niet leuk op de Bso. Vriendjes zijn er nu niet , veel jongere kinderen.
    Oudste stelde voor om op te passen. Is van 08.00-13.00. Ze slapen uit, gaan samen ontbijten en dan waarschijnlijk gamen tot mijn man thuis is. Zouden jullie dit aandurven? Ik vertrouw het wel maar merk dat ik het wel spannend vind

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou het met die leeftijd zeker wel aandurven.
    Ik neem aan dat jullie bereikbaar zijn indien nodig? Dan zou het prima kunnen toch? :)

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ja dat zou ik wel durven. Zeker als oudste het zelf aanbiedt en je eigenlijk ook wel verwacht hoe de ochtend zal verlopen.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ja dat zou ik wel durven. Toen ik een jaar of 13 was begon ik met oppassen bij mijn kleine neefjes en nichtjes, dus met 15 zou ik dat gerust aandurven
    Maar ik ken jouw kinderen niet, kan me voorstellen dat het bij sommige kinderen niet zo goed gaat.
    Onze kinderen waren vandaag voor het eerst de hele dag alleen thuis. Jongste bijna 11 en oudste 12. Ze zijn wel vaker een paar uur of zo alleen. Maar ik zou dat denk ik op deze leeftijd niet gedaan hebben als ik niet op 2 min. fietsen werk en mijn man op een kleine 10 min.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Ja ik zou dat wel aandurven, mits ze iemand kunnen bereiken/er snel kan zijn.
    Het is maar 5 uur waarvan ze ook nog een deel slapen denk ik, gezien het uitslapen?

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Ja hoor, leuk! :) er is bij acute nood waar puber geen oplossing voor heeft altijd wel een buur of familielid bereikbaar.

Met 15 paste ik al een hele avond op jongere buurtkinderen haha

bosi333 vindt dit leuk.
  7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja hoor, dat zou ik wel aandurven.
    Mijn dochters (10 &13) zijn het afgelopen jaar al een aantal keer een ochtend of middag alleen thuis geweest of gekomen. Soms kan het niet anders. Ze kunnen altijd naar de buren als er wat is.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.879
    5.171
    113
    Home
    Oh ja hoor
    Zolang ze een telefoon hebben en je bereikbaar bent prima toch

Toen ik 15 was paste ik ook op bij verschillende buurkinderen

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn kinderen van 13 en 10 zijn 1 keer per week de hele dag alleen samen, ik zie het probleem dus niet.

Athina en bosi333 vinden dit leuk.
  10. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Bedankt, had even dat laatste zetje gewoon nodig omdat ik het toch wel een spannend vond.
    We zijn bereikbaar, mobiel ligt op mijn werk bij mij. in 20 minuten ben ik zeker thuis als er iets zou zijn.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou ook kijken of je iets met een van de buren of iemand anders heel dichtbij af kan spreken, zodat ze daar naar toe kunnen als er wat is. 20 minuten is in sommige situaties erg lang.

12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier zou dat zeker kunnen, gebeurt nu soms wel eens. Oudste brengt de jongste wel eens naar school, of haalt haar op en blijft dan even thuis. We maken er geen gewoonte van, en als oudste er geen zin in heeft dan zoeken we wat anders. Doen het ook alleen voor noodzakelijke dingen, niet om uit eten te gaan.
    Oudste is erg zelfstandig en bleef toen ze 9 was wel eens thuis als wij aan het werk waren, jongste was dan wel bij m’n ouders/schoonvader. Wilde ze zelf ook graag.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Jahoor, mijn dochter gaat sinds ze 9 is al niet meer naar de BSO, het was toen coronatijd dus werkten we beiden thuis. Maar dit schooljaar werken we weer meer op kantoor, wel probeerden we de 2 dagen per week dat mijn toen 10 en 12 jarige alleen thuis waren in vakanties te beperken door alsnog wat thuis te werken, maar de afgelopen 3 weken waren ze steeds 1 dag samen thuis, nu 13 en 11, en dat gaat prima. Ze computeren dan meer dan ik zou willen maar ach, als dat het ergste is...;)

TotalBella en owly vinden dit leuk.
  14. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ja hoor, dit zou ik wel aandurven. Zolang een van jullie bereikbaar is, zie ik het probleem niet :)

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Als ze normaal goed kunnen communiceren en door 1 deur kunnen zou ik dat wel doen.

Ik zou zoals iemand al schreef wel kijken of er in nood iemand dichterbij is in geval van problemen.

Ze kunnen je ook nog op de hoogte houden. Even een simpel berichtje wanneer ze wakker zijn.

16. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Toen ik vijftien was paste ik al op drie kinderen. Dus ik denk dat je oudste het prima aan zou kunnen. Misschien dat je iets van een cadeautje voor hem kan doen, want het is natuurlijk wel heel lief dat hij het aanbiedt.

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Oh gewoon doen. Die van mij 10, 12 en 14 zijn vandaag ook zolang alleen geweest. Ik was in het dorp, dus zo thuis indien nodig, maar ze redden zich prima.

18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Mijn 8-jarige komt regelmatig alleen thuis uit school (met sleutel) en is dan even alleen thuis. Ze stuurt mijn man en mij een berichtje zodra ze thuis is. Gaat prima. Met mijn 10-jarige erbij zijn ze ook gerust een tijd alleen. 10 en 15 zou ik dus geen probleem mee hebben, tenzij ze bv vaak enorme ruzie hebben.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Leuk he, die volgende stap in je ouderzijn:)

Hier zijn ze pas (13 en 11) van 8-1400 alleen geweest terwijl ik op en neer reed 125 km verderop met de kleinste 2.

Na al het thuiswerken van mijn man, was dit wel even wennen.
    Voor hun niet, die waren blij en gedroegen zich vrij normaal, haha

20. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Mijn oudste is vorige week 16 geworden en past regelmatig op op haar broertje van 7. Gaan in de efteling ook samen op stap, gaan samen naar de dierentuin etc. Dus 10 en 15 kan makkelijk, met 10 was mijn oudste van de basisschool af en bleef ze gerust een hele dag alleen thuis trouwens.
    Enige criterium zou zijn hoe ze met elkaar omgaan qua ruzie maken etc. Masr dat is bij ons niet aan de ordecmet 9 jaar leeftijdsverschil.

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina