feestje dochter 8 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Snoopy1983, Jan 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Na 3 jaar het kinderfeestje van mijn dochter thuis te hebben gevierd met speurtochten, spelletjes, knutselen, taarten maken, themakist etc wil ze nu graag een keer weg.
    Ze wordt 8 jaar en wil ongeveer 8 kindjes uitnodigen. Maar overal waar ik kijk schrik ik zo van de prijzen dat ik bijna weer neig naar een feestje thuis. Wie heeft er nog tips voor een feestje buiten de deur maar ook redelijk betaalbaar? Zwemmen valt af want nog niet iedereen heeft een diploma. Of eventueel toch thuis maar dan wat anders dan speurtochten en spelletjes?

Alvast bedankt :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het ligt eraan wat je duur vindt ;)
    Bv. monkeytown kost 10 euro per kind, voor minimaal 4 kinderen. Zit dan drinken en frietjes bij.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, wat leuk! :)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Wat vindt je duur inderdaad? En bedenk ook dat een feestje thuis vaak ook ongemerkt bestel een hoop geld kost. :)

Wij hebben een keer een dansfeestje gedaan bij een dansschool, een keer een circusfeestje (dat was duur) en dit jaar (8) gaan we zwemmen. Bowlen en glow in the dark golf hoor ik hier ook regelmatig en de binnenspeeltuin inderdaad. Paardrijden ook al een paar keer gehoord, maar geen idee hoe duur dat is.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Ik stel btw afhankelijk van wat ze wil doen ook grenzen aan het aantal kinderen dat ze uit mag nodigen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Bowlen is ook leuk. En ipv dat je een arrangement neemt met frietjes e.d erbij kun je ook besluiten om alleen de baan te huren en dan thuis van te voren taart eten en avondeten ook weer thuis. Dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten.

Hier heeft dochter laatst een feestje met een fotoshoot gehad...was ontzettend leuk, helemaal niet over the top. Geregeld bij een fotograaf.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Een feestje op een boerderij vonden mijn kinderen geweldig!

7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,301
    10,271
    113
    Overal wat ik zie is vanaf 7.50 en het meeste 10 pp. Als je voor minder wil gaan dan misschien eens wat anders thuis.

(Op de boerderij en een fotoshoot klinkt ook gaaf!)

8. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Vorig jaar ging mijn oudste naar een boerderij met binnenspeeltuin, dat was 60 euro voor 8 kinderen inclusief soesje en drinken.

Dit jaar gaan we met ze bowlen, en daarna thuis gourmetten. Hij viert het met zijn beste vriendje, maar ook zonder dat zouden we al gaan bowlen en gourmetten. Bowlen is 20 euro voor een uur, gourmetten is ook niet zo duur, veel pannenkoekmeel, dat kost amper wat, en wat vlees, stokbrood, rauwkost en ei. Het hoeft dan ook niet zo uitgebreid.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Dank je wel;)
    Ik heb ook even gekeken omdat mijn dochter heel graag naar ballorig wil en dat is hier idd ook 10 pp. Ik dacht dat dat alleen voor entree was maar zie nu dat hier ook drinken en frietjes bij zitten dus dan valt het zeker mee.

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties, ik vind 10 euro pp echt maximaal zeker omdat er 8 kinderen komen.

@Niekekris, ja daar heb je ook zeker een punt. Ik was vorig jaar voor een feestje thuis ongemerkt ook een hoop geld aan spullen voor alle taartjes, schortjes die ze mochten versieren etc.

@Tuc, oh bowlen is ook een leuk idee daar ga ik ook eens naar kijken dank je wel:)

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik heb destijds mijn dochter de keuze gedaan (die wilde naar de film) en er pastte 3 meiden (totaal 4) in mijn auto, het is toen toch de film geworden en ze heeft er 3 gekozen.
    Hier nodigen ze er ong 4 of 5 uit, maar meer niet, ik vind het anders veel te duur worden.

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    Wij doen uit principe de feestjes thuis.. (Ik heb dat zo in mijn hoofd, haha)

We pakken een thema en verzinnen alles erom heen. Toen ze 8 was hebben we een high tea gedaan. (Met verschillende gangen) , daarna een speurtocht met vragen (uitbreiding op vorig jaar) daarna een bingo met cadeautjes. Dikke hit:)

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met zoon vorig jaar naar een museum geweest ( marine musuem, zijn eigen keuze) dat was 3,50 euro pp. met rondleiding/begeleiding en knutselen erbij. :D

ook picknicken/ravotten in het bos en ijsje deden het hier erg goed. mar dat moet bij je kind passen.

met dochter vorig jaar cupcakes versiert :p, maar dat heb jij vast al gedaan met haar.

ik zou kijken naar

- een museum (kinder style uiteraard)
    - bowlen
    - bonbons maken
    - fotoshoot
    - ballorig ( en dan evt minder kids)
    - dagje strand/frietje

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je het te duur vind hoef je natuurlijk niet het frietjes-en-ijs arrangement te doen. Bij mijn zoontje z'n zesde verjaardag hebben we eerst thuis gegeten en kadootjes uitgepakt en een spelletje en zijn we daarna naar de speeltuinvereniging gegaan. (Niet dat ik goedkoop uit was hoor, toch nog veel teveel in huis gehaald)

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bioscoop hebben wij afgelopen keer gedaan. Omdat het qua tijd niet helemaal uit kwam om ook ergens wat te eten hebben we thuis na school eerst patatjes gegeten en kadootjes uitgepakt en zijn we daarna naar de film gegaan.

Kinder kook café is ook leuk! Maken ze zelf een gerecht en dan opeten.

Of bonbons / taartjes maken en versieren.

De lokale bakker houdt hier ook kinderfeestjes; rondleiding door de bakkerij, zelf zoete broodjes bakken, cupcakes versieren en iets van bonbons / marsepijn maken oid.

16. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

Jan 2, 2017
    281
    2
    18
    Hier worden ook max 4 kids uitgenodigd zou niet weten hoe ik Hey anders moet doen net vervoer ik heb al zelf 4 kids die gewoon mee moeten en mijn moeder gaat dan vaak mee

Afgelopen keer naar monkey town was heel leuk met bowlen erbij frietjes onbeperkt drinken snoepje ijsje alleen had tegelijk verjaardag van mijn zoontje gedaan omdat tussen hun 3 dagen zit en 2 jaar en heb ik ieder 4 kids gedaan en was om de hoek bij school dus ben twee keer gereden ideaal

Was 15 euro per kind en de ouders hebben ze daar gehaald

17. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ons eerste kinderfeestje was bij een binnenspeelparadijs, de 2de gingen we hier in de buurt wandelen met ezels in het bos incl. chips,patat, drinken!
    In februari word Chloe 7 jaar en dan geeft ze een theaterfeestje, ze zit ook bij theater!

Denk dat je gewoon eens moet googelen bij kinderfeestjes bij jouw in de buurt!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Hier heb je in de buurt best wat betaalbare feestjes buitenshuis.
    Pannenkoekenboerderij is 6 Euro per kind, inclusief eten en drinken, rondleiding door keuken, cadeaumuntjes waarmee iedereen wat uit kan zoeken en er zit een indoor speeltuin bij.
    Monkeytown heeft regelmatig bonnen op groupon waarmee je 50% korting krijgt.
    We zijn wel eens gaan zwemmen, daarna gewoon thuis wat gegeten.
    Verder heb je ook kinderboerderijen of boerderijen die betaalbare kinderfeestjes aanbieden.
    Bij de (banket)bakker kun je vaak bonbons maken of wat bakken, musea met kinderarrangementen etc. Soms echt best goedkoop.

Share This Page