Sinds een week is mijn dochter geheel op normale melk overgestapt, dus dat is al erg fijn. In 1e instantie spuugde ze het nl meteen uit. Maar nu wil ik dus van die fles af. Drinken uit een open beker kan ze wel, maar geen grote hoeveelheden. Rietjesbeker kan ze goed mee overweg, maar het lijkt wel of ze tijdens het drinken haar adem inhoudt. Ze drinkt het dus nooit in een keer leeg. Dus dan giet ik het maar weer over in een fles met speen en die gaat meteen leeg. Hoe moet ik dit aanpakken? Als ik rigoreus overstap krijgt ze te weinig melk binnen...
Blijven oefenen... en ach, dan krijgt ze nog wat uit een fles.. Is dat zo erg? Wij zijn een week of twee geleden begonnen te oefenen met het drinken uit een (antilek) tuitbeker met wat water. Ik merk dat het steeds een beetje beter gaat, dus de aanhouder wint
Die melk die ze nodig hebben dat schijnt een beetje onzin te zijn hoor. Mensen hebben helemaal niet zoveel melk nodig, en calcium halen ze ook uit ander dingen zoals groente. Mijn dochter is 13 maanden, en sinds een maand zijn wij gestopt met de flessen en dus ook melk. Want ze weigert hoe dan ook gewone melk. Ze krijgt bij het ontbijt nu een rietjesbeker met Arla drinkyoghurt. Ze drinkt alles uit de rietjesbeker, een open beker oefenen we in bad maar dat heeft ze nog niet door. Je kunt toch gewoon alles geven in een rietjesbeker, en haar daar even goed mee laten klooien, dan gaat ze het vanzelf wel doorkrijgen lijkt me. Als je het nu altijd overgiet in een fles, dan hoeft ze er ook weinig moeite voor te doen. En nogmaals, zolang ze een toetje eet en een plakje kaas...dan niet druk maken om melk dat ze te weinig zou krijgen Ik zou zsm stoppen met flessen. Het is niet goed voor de tanden, en rietjesbeker is beter voor de mondmotoriek. Daarnaast wordt het, naarmate ze ouder worden, steeds moeilijker om met flessen te stoppen
Hier 2 x in rietjesbeker en 19:00 nog ff in de fles. Lekker bij papa of mama voor het slapen gaan. Waar al meteen afschaffen?
Ik ben na de fles overgestapt op de anti-lek van avent. Deze heeft nog steeds en wat flexibele tuit. Van mij hoeft ze nog niet gelijk aan een gewone beker. Ik sla dat advies van het cb graag in de wind. Hahaha
Waarom moet ze haar beker melk in 1 keer leeg drinken? Wij drinken toch ook niet in 1 keer onze beker leeg. Mijn dochter drinkt ook uit een rietjes beker en die drinkt in poses en bijna altijd leeg uiteinlijk. Alleen voor het naar bed gaan drinkt ze nog een flesje...
Hoeft toch ook niet in ene leeg en als ze het niet opdrinkt komt ze dan echt zoveel tekort? In kaas, boter, yoghurt zit ook zuivel...en als je oefent met een gewone beker kan je daar toch ook melk in doen.
Mijn dochter drinkt inderdaad ook niet in één keer haar beker op. Volgens mij veranderd dat patroon ook gewoon op een gegeven moment. Ik heb nog tot 1,5 jaar in de ochtend een papfles gegeven. Mijn dochter dronk als dreumes erg weinig en hield niet van zuivelproducten. Dus dan hadden we 2 vliegen in 1 klap. De rest van de dag dronk ze uit de tuitbeker en rietjesbeker. Inmiddels drinkt ze uit de gewone beker, en soms nog wel eens uit de rietjesbeker.
Onze zoon drinkt nog (bijna) elke dag na de boterham een klein flesje warme melk gezellig bij mij op schoot De rest van de dag drinkt hij natuurlijk wel uit een gewone beker, ook de melk die ik hem bij zn beschuitje geef
Koemelk is helemaal niet zo gezond voor mensenbaby's.. Mensen zijn de enige zoogdieren die melk van een ander zoogdier drinken. Ik zou me niet druk maken over hoeveelheden die ze 'nodig' heeft en gewoon zelf laten drinken uit de tuitbeker Als je graag melk wilt geven kun je ook geitenmelk geven, is nog steeds niet super gezond maar gezonder dan koemelk! wel duurder helaas
Thanks voor de reacties! Heeft iemand ervaring met deze drinkbeker? KiddyBoo 360° Anti-Knoeibeker Fuchsia/Lime | KiddyBoo Bekers | Baby-Dump
Nee maar ik heb die van avent, zelfde principe. Maar Siem snapt het nog niet. Ik blijf nog bij de rietjesbeker. Ontbijt en lunch melk erin Tussendoor water/ diksap en dan zet ik hem op de lage tafel en Siem drinkt dan 1-2 rietjesbeker nog op. In zijn eigen tempo. De melk ook, maar die laat ik niet graag lang erin zitten...
Zoals de rest al zegt, komt vanzelf. Ik ken trouwens geen volwassenen die niet uit een bekertje kunnen drinken