Ben benieuwd of hier moeders zijn met kindjes die als baby reflux hebben gehad? En nu dus kleuter of ouder zijn en of deze kinderen nog verschijnselen hebben... Zo ja, welke dan. Dit omdat onze dochter echt een huilbaby was en verborgen reflux leek te hebben (geen medicatie voor gehad) Ook toen ze kon zitten / staan heeft ze dit een periode nog gehouden. Maar nu is ze bijna 3 maar heeft wat dingen waar ik vraagtekens bij zet. Zoals snel overgeven of bijna overgeven als ze bijvoorbeeld springt maar ook zomaar. Met eten wel willen eten maar ook snel spuugneiging. Kan natuurlijk peuter gedrag zijn maar heb echt het idee dat ze soms echt wel wil eten en het lekker vind en ook dan soms spuugneiging. En altijd moeite met ontlasting, vorige week zelfs 3 dagen pijn bij ontlasting wat nu weer over is. (denk dat ontlasting er niks mee te maken heeft hoor maar is wel iets wat ze altijd al heeft) dus graag ervaringen van (ex) reflux kindjes
Hoi Suus. Onze Suus heeft reflux gehad.Ze heeft er vooral het eerste jaar erg veel last van gehad.We zijn erg snel met vaste voeding begonnen.Gelukkig werd het steeds beter,en is ze er helemaal overheen gegroeid.Ze heeft nu nergens geen last meer van. De "problemen" die jij noemt herken ik gelukkig niet.
Hier ook twee refluxkindjes. We konden pas met 14mnd stoppen met nexium. Ze zijn nu 2,5 en mijn zoontje slaapt nog steeds bijna rechtop (bed 20cm schuin en een peuterkussen). Als ie platligt slaapt ie onrustig. Daarnaast heeft hij ook een gevoelige maag. Na teveel eten heeft ie de hele nacht buikpijn, vaak ook diarree. Voor de rest geen klachten. Dochter heeft helemaal geen problemen meer met eten.
Mijn Suus (zou het in de naam zitten) heeft nu ook nog reflux. Spuugt heel makkelijk, beetje rennen of springen hup het is zo ver. In winkels etc niet grappig. Krijgt Motilium, gaat naar osteopaat en is nu 2 jaar en 4 maanden.
onze peuter had reflux.... enige wat me bij haar opvalt... (misschien herkenbaar???)... is dat ze vaak zo'n slechte adem heeft....
Allemaal alvast bedankt voor de reacties. We zijn ook bij de osteopaat geweest. en onze dochter slaapt ook beter met een kussen. mamasuusentessa, klopt ze had er ook het meeste last van het tpt het 1e jaar. maar ze heeft nu zulke "vage restklachten" passiepaard, heeft jou dochter ook spuugneigingen bij het eten?
Hier ook een reflux met medicatie als baby. Ze is nu 7 jaar maar ook altijd last gehad van darmen en obstipatie. Ze gebruikt daar nu medicijnen voor en het gaat beter maar het blijft een zwak punt. Verder geen problemen met maag en spugen. Wel een stinkende adem af en toe.
Hoi Suus, onze zoon had ook reflux en was pas na een jaar medicijnvrij. Hij wordt deze week drie en is ook echt klachtenvrij. Spuugt nooit. Heeft wel af en toe moeilijke ontlasting maar ik denk ook niet dat het aan de reflux gerelateerd is. Wat vervelend dat jouw kindje nog steeds klachten heeft. Geldt ook voor de andere kindjes die beschreven worden. Ik weet hoe vreselijk zwaar zo´n eerste jaar is (rechtop met je kind in je armen slapen, heeelp) dus ik heb te doen met de ouders en kindjes die er nog steeds last van hebben. sterkte!
Hoi, hier ook een refluxbaby, gelukkig maar tot 9 maanden medicatie gebruikt. Eigenlijk weinig klachten meer, alleen vorig jaar een periode van veel overgeven... De kinderarts vertelde toen dat bij refluxkindjes de maag toch vaak wel een zwakke plek blijft.... Van het ruiken uit de mond herken ik ook wel, had het alleen nog niet met de reflux in verband gelegd, zou goed kunnen idd!!
Ja!!hier ook reflux baby...nu peuter moet al kokhalsen als ze dr neusje schoon moet maken echt heel snel... En ook slechte ontlastig jah?!Maar heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat t mss daaraan gelegen kan hebben?!
Allemaal weer bedankt voor de reacties. Goed om te lezen dat de meeste kindjes geen last meer hebben. Maar ook fijn om herkenning te horen. Ben bij de huisarts geweest. En het zou best kunnen dat slokdarm niet goed sluit. (hoeft natuurlijk niet) Alleen op haar leeftijd doen ze hier nog niks aan omdat het komende jaren nog zelf kan herstellen. Voor haar ontlasting hebben we medicatie gehad die ze komende maanden moet gebruiken. En daarna minderen of afbouwen, we moeten zelf een balans vinden.
Mijn dochter, nu 2 jaar en 7 mnd, is met 6 weken oud begonnen met Zantac voor de reflux. Dit heeft ze tot haar eerste verjaardag nodig gehad. Het was een zwaar jaar. Slapenloze nachten, haar niet kunnen laten huilen in haar bedje, want anders spuugde ze alles onder. Ze is nu nog steeds een hele makkelijke spuger. Als ze huilt, komt het geregeld voor dat ze moet spugen. Hetzelfde geldt voor hoesten en als ze iets vies ruikt moet ze kokhalsen. Verder heeft ze geen last met haar stoelgang. Ik denk dat haar maag altijd een zwakke plek zal blijven. Maar het is zo zielig voor haar. Ze voelt zich altijd schuldig als de boel weer opgeruimd moet worden. Ben wel blij met dit topic. Er wordt niet vaak gesproken/geschreven over de toekomst van refluxbaby's.
Ik lees even mee want onze zoon Thijs is inmiddels 11 maanden krijgt nog steeds nexium en spuugt nog steeds regelmatig. als hij verkouden is wordt het erger. Ik begon me af te vragen wanneer het over gaat maar als ik deze verhalen lees kan dat heel erg verschillen.
Lisa heeft ook een verborgen reflux gehad, heeft er geen medicatie voor gehad.. Ze is nu 2.5 jaar en kokhalst snel en stikt op een vage manier heel erg vaak in haar eten.. Ze had vanmiddag gepoept en stond boven haar potje te kokhalsen.. Als ze overstuur huilt dan moet ze altijd spugen.. Tegenwoordig als ze hard huilt dan zegt ze zelf als mama ik wil niet huilen want moet spugen.. Ik heb nooit het verband gelegd met de reflux maar nu ik dit allemaal lees zou het er dus nog mee te maken kunnen hebben?
Hier ook een baby met verborgen reflux gehad, ook Nexium voor gebruikt, zodra ze vast voedsel ging eten begon ze ook snel te spugen. En nu nog, nu ze 3 jaar is. Beetje druk, hard lachen, huilen, springen, erg enthousiast en haar eten ligt er uit. Tevens ook als ze lekker zit te eten vaak neiging tot braken. Moet zeggen dat mijn dochter ook kippeneiwit en pinda allergie heeft dus ze heeft aardig wat gespuugd in haar leven, maar het spugen na een allergische reactie of doordat haar maagklepje niet sluit is zeer goed te herkennen. Ik moet wel zeggen dat het de laatste 3 maanden minder is, maar kan ook komen omdat ze zeer slecht eet!
Hm typisch toch... Hier ging het echt niet zonder medicatie... Rond 11 maanden geprobeerd te stoppen zonder succes.. 2 maanden later wel. Nu eigenlijk geen problemen meer...
@ts: je hebt het over verborgen reflux en nu spuugt ze veel/gauw? Het kenmerk van verborgen reflux is dat er juist niet gespuugd wordt. Mijn zoontje had ernstige verborgen reflux (spoedopname, slokdarmontsteking bij 4,5 mnd) en vlak na de start van bijvoeden konden we de medicatie afbouwen. Hij heeft nooit gespuugd.