Hallo, Ik heb een vraag, ons jongste dochtertje heeft ook koemelkallergie. Net als onze oudste dochter, die er na 9 maand overheen was. Zij heeft de nutrilon pepti gekregen. Alleen geef ik nu volledig borstvoeding, de eerste vier weken heb ik alleen de melk in pure vorm weg gelaten. (vla, melk, kaas etc.) Door dit na vier weken te introduceren zijn wij er achter gekomen dat ook zij hier allergie voor heeft. Nu ben ik mijn dieet aan het aanpassen, door al het melk, ei en noten weg te laten. Ook reageert ze erg heftig op Lactose, die in 'de pil', en vitamine Tabletten kan zitten. Wie kan mij helpen om echt alle producten uit mijn dieet weg te halen. Ik zit vooral met het vinden van brood, en smeerboter. Wij hebben qua winkels beschikbaar c1000, lidl, aldi, en de jumbo. Wie heeft tips? Bedankt!
Hoi, Hiervoor kan je het beste even contact opnemen met een dietist. Zij kan kijken naar wat je nu eet en drinkt en dit zodanig aanpassen zodat je wel zelf ook alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Via het voedingscentrum kun je ook merkartikelenlijsten aanvragen, koemelkvrij, lactosevrij etc. Groetjes Angelique
Ik heb inderdaad al een afspraak staan bij de dietist. Alleen duurt dat nog even, en had graag wat info gehad om nu verder te kunnen om al het koemelk uit mijn voeding te halen. Ik heb nu brood kunnen bestellen bij de bakker, die ook gewoon in de vriezer bewaard kan worden. We zijn weer een klein stapje verder.
Dat kan ik me voorstellen! Je zou via Webshop Stichting Voedingscentrum Nederland een merkartikelenlijst aan kunnen vragen. Zo kan je precies per product/merk zien waar er koemeleiwit in zit. Zo kan je gerichter boodschappen doen. Hopelijk kan je hier wat mee. Groetjes Linda