Wij zijn rond de 5 en een halve maand begonnen met groente met onze kleine man. De 4 maanden-potjes gingen er goed in. Nu zijn we bezig met het aanbieden van de 6 maanden-potjes, maar deze vindt hij helemaal niet lekker... Hij draait zijn hoofd weg en laat duidelijk merken dat hij het niet lust. Wat is handig? Een paar dagen hetzelfde potje aanbieden? en dan de helft (de andere helft de volgende dag) of zal ik gewoon doorgaan met de 4 maanden-potjes? Nu heb ik zelf ook al eens geprobeerd wat te maken; alleen krijg ik het (door de blender) niet helemaal gepureerd. Er zitten dus wat stukjes in. Ook dat krijgt hij niet weg; hij moet ervan kokhalzen en krijgt het niet weg. Is dit ook een kwestie van wennen? En hoeveel moet hij ongeveer eten van de 6 maanden-potjes? bedankt alvast!
Hallo, Het kan inderdaad zijn dat je zoontje hier even aan moet wennen. Zowel aan de smaak als aan de structuur, de stukjes. Soms moet een kindje iets wel 10 keer proeven/proberen voordat hij aan de smaak/structuur gewend is. Paar dagen achter elkaar hetzelde geven is prima. Eventueel tussendoor kan je smaken geven die je kindje lekker vindt/goed gaat, evt. vanaf 4 maanden. Er is geen max/min hoeveelheid dat je kindje mag eten. Je kunt nog gewoon kijken hoe het gaat. Groetjes Angélique