Ervaringen met lage bloedsuiker/insulinoom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmyra, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Er gaat onderzocht worden of ik wellicht een insulinoom (meestal goedaardige insulineproducerende tumor) heb. Bij bloedonderzoek komen al sinds 2015 telkens een lage (niet nuchtere) bloedsuikerwaarde naar voren. Tot nu toe was daar nooit aandacht aan besteed maar mijn huisarts heeft me twee wekene geleden toch doorverwezen naar een internist.

Ik loop al jaren met lichamelijke klachten als chronische (extreme) vermoeidheid, spierklachten en maagdarmklachten. Heb af en aan antistoffen in mijn bloed (ANA’s en U1RNP) en ben daarvoor onder controle bij een reumatoloog. Die er vooralsnog ook niet uitkomt wat er nu precies speelt. Nu vraag ik mij af, zouden al deze klachten ook verband kunnen houden met een te lage bloedsuiker? Is er iemand die daar ervaring mee heeft.

Zondag moet ik vasten. Ik mag een ontbijt maar daarna moet ik proberen niets te eten tot maandagochtend. Het idee is dat dan mijn bloedsuiker heel laag is maar ook mijn insulinespiegel zou dan laag moeten zijn. Is mijn insulinespiegel hoog dan wijst dat in de richting van een insulinoom.

Omdat ik eea best een beetje spannend vind, dacht ik hier eens te vragen of iemand er ervaring mee heeft. Als het vasten goed gaat is de uitslag van het bloed goed te interpreteren en weet ik woensdag as meer, lukt het me niet dan moet ik drie dagen opgenomen worden en word er tijdens perioden van vasten mijn bloedsuiker en insulinespiegel gemeten.

Deel Deze Pagina