Online fiets bestellen

Discussion in 'Mama en gezin' started by Anna009, May 30, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,878
    5,171
    113
    Home
    Wie heeft dit weleens gedaan ?
    Zoek een nieuwe fiets voor m’n dochter
    Online hebben ze echt wel mooie fietsen maar twijfel dan al snel over hoeveel inch en hoe je het in elkaar moet zetten :roflmao:

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    Ik heb dit gedaan vorig jaar bij matrabike. Daar kan je aangeven hoe groot je kind is en dan krijg je de fietsen die kunnen te zien. De fiets werd rijklaar geleverd.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    je kunt online ook wel vinden welke maat fiets voor welke lengte van je kind kan. soms moet je de binnenbeen lengte even op meten.
    Wij hebben online ook al een paar keer fietsen gekocht, ook bij een fietsenspeciaalzaak bij ons in de buurt, die zetten hem dan wel in elkaar.
    Bij sommige andere hoef je alleen de trappers of bijv. de bagagedrager of spatborden erop te zetten. helemaal in elkaar zetten hebben we nooit gehad. maar ik kan me voorstellen dat het bij een goedkopere fiets uit china misschien wel moet...geen idee. marktplaats heeft vaak ook prima kinderfietsen aangezien de meeste kinder fietsen toch maar een korte tijd worden gebruikt.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,185
    23,264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij bestellen altijd online fietsen. Die moeten we dan nog deels in elkaar zetten, zoals wiel erop ofzo. Is altijd zo gedaan en niet moeilijk. Tot nu toe altijd tevreden geweest en ook qua inch goed gegaan.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,878
    5,171
    113
    Home

Ik heb al even op marktplaats gekeken maar de fietsen die ik mooi vind vragen ze tweedehands bijna de nieuwprijs voor ( paar tientjes verschil ) dan haal ik liever zelf een nieuwe

ze is 7 en gemiddeld qua lengte ik zal vanmiddag even kijken

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik heb vorig jaar een fiets gekocht voor onze dochter van toen 5. De 16 inch werd te klein en aangezien ze even lang is als onze dochter van 7, en die fiets op een 20 inch, hebben we een 20 inch besteld. Maar de ene 20 inch is de andere niet en ze durft nog steeds niet op haar nieuwe fiets te fietsen. De 20 inch van de oudste is ook een stuk lager dan de 20 inch van onze 2e dochter.
    Gevolg is dat ze nu helemaal niet meer fiets, ze gaat liever op haar step.
    We gaan binnenkort maar weer eens flink met haar aan het oefenen, want ze is sowieso al erg bang en onzeker.

7. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    Voor een 7 jarige is 22 inch de maat volgens mij. maar dit is een tussen maat. dus dan heb je minder aanbod. je hebt dan 20 of 24 inch waar meer aanbod in is.
    hier staat wel een duidelijke maat tabel.
    Maattabel: Welke maat kinderfiets is geschikt voor mijn kind? | 12GO Biking

Mijn 6 jarige heeft een 24 inch fiets gekregen. onze bijna 9 jarige heeft dezelfde fiets. het scheelt wel dat dit frame een mountainbike is, dan kan het zadel iets lager dan bij sommige andere type fietsen.
    Verder fietsen ze nu met deze wat grotere fietsen een stuk makkelijker een lang stuk met ons mee.

8. mosterd

mosterd Actief lid

Oct 7, 2013
    297
    121
    43
    Hier gekocht bij www.fietsvoordeelshop.nl

Fijne service. Fiets wordt compleet gemonteerd geleverd.
    Staan ook maten bij voor welke lengte geschikt

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik heb er een online besteld maar wel 100% in elkaar gezet en heb er wel eens op gereden in een winkel eerst. Beviel prima

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,007
    113
    Geloof dat wij biketotaal hadden. Moesten t stuur rechtzetten, pedalen opdraaien en het voorwiel vastmaken en de zijwieltjes dan.

Is geen hogere wiskunde ofzo en de sleutel zat er bij, plus montagehandleiding.

Het uitzoeken van t goede model is meer werk en ingewikkelder.

Zou je de wielen eerst moeten gaan spaken, dan wordt t wel vervelend maar dat is bij geen van allen gelukkig. Vroeger wel eens gedaan maar dat is gewoon takkewerk.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,812
    9,319
    113
    Gelderland
    Wij hebben wel eens fietsen online besteld maar doen het voor de kinderen niet meer. Het zelf in elkaar zetten was nog wel te doen maar er waren toch wat dingen die niet fijn waren. Zo hadden we voor onze jongste een net te grote fiets, de remmen waren vanaf het begin slecht en er zat geen verlichting op. Dit kon er ook niet makkelijk op gezet worden.

laatst met zoon naar een fietsenwinkel gegaan en we konden een aantal fietsen proberen en overleggen wat wel en niet fijn was. Zo hebben we nu een fiets waarvan de lampen automatisch aan gaan, ideaal en hadden we online nooit op gelet.

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Voor mijn zoon hebben we net een 18 inch fiets gekocht. De 20 inch fiets van zijn broer was echt nog veel te groot
    Zoontje is 6 (bijna 7) maar iets kleiner dan gemiddeld.

13. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

Jun 24, 2021
    556
    247
    43
    Doe dit altijd. En bevalt goed.
    En anders als je twijfel ga je eerst naar de fietsenwinkel om te passen zodat je weet welke inch je nodig heb.

14. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    Wat een verschil:oops:
    Wij hebben juist de 18 inch van mijn kinderen verkocht. Mijn jongste is normaal van lengte. Maar wat ik al typte een mountainbike frame is soms lager af te stellen. Waardoor ze er al iets eerder op kunnen.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Beide kinderen hebben op dit moment een ‘online bestelde fiets’ (Cortina en Batavus, bekende merken dus). Inderdaad lengte en binnenbeen lengte opmeten en kijken wat daar bij past. Eventueel keer op de fiets van een vriendje of vriendinnetje laten fietsen als die een grotere maat heeft dan je eigen kind.

Wel ook op de framemaat letten, want dat kan enorm veel uitmaken. Zo moest de jongste hier ook van 24 naar 20 inch toen ze een nieuwe fiets nodig had ivm remmen die niet meer werkten en niet te repareren waren (niet gedaan, zijn toen voor 22 gegaan en nu voor 26).

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ik heb een paar jaar terug een fiets bij voordeelfiets besteld. Werd helemaal in elkaar geleverd en samen afgesteld (zadel & stuurhoogte werd door de leverancier thuis nog bijgesteld). Top service en tot heden een goede fiets :)

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,618
    8,364
    113
    Female
    Zouden ze misschien willen wisselen van fiets?

On topic. Ik heb alle kinderfietsen online gekocht. Gelukkig is mijn schoonvader handig, want een aantal dingen waren niet goed afgesteld. Met online kopen mis je wat service.

Mijn 7 jarige rijdt op een 20 inch. Maar 22 inch zou denk ik ook kunnen. Hij reed er op vanaf broekmaat 116. Maar mijn jongste zoon heeft nu broekmaat 116 en kan de fiets nog niet over nemen. Hem zou ik volgend jaar als hij 7 is nog niet op een 22 inch zitten.

Bij de aanschaf probeer ik telkens 4 inch vooruit te gaan. Dan schuiven de fietsen door. Onze dochter krijgt daardoor de fietsen van onze jongens. Is dat geen optie? @Anna009

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    @Zonnestralen heb ik gevraagd, maar dat willen ze dus niet. Ach ja, ooit zal ze er vast op gaan fietsen.

19. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Hadden we hier met de jongste bij de eerste fiets. Op vakantie hebben we alleen de fiets meegenomen, dus had ze geen keuze. Binnen 2 dagen reed ze er zo op weg.

20. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Wij! En kwaliteit = bagger, is onze ervaring. Dat doen we dus niet weer, fiets stond niet vaak in de regen buiten, maar soms ontkom je er niet aan.
    Maar ding roest aan alle kanten. 2e hands fiets van de oudste (Cortina) niks aan het handje en die schuift nu dus door naar de jongste.

Het in elkaar zetten viel trouwens mee, maar mijn man heeft 2 rechterhanden, dat scheelt wellicht ook ;)

Share This Page