Wij willen komende zomer een tuinset kopen voor onder onze overkapping. Tot nu toe hadden we een paar eenvoudige plastic stoelen met stoelkussens van de action, omdat de overkapping nog afgemaakt moest worden. Idee is een hoekbank met salontafel (set) om te beginnen. Probleem is alleen: hoe bewaren we dat 's nachts en bij afwezigheid. Achter onze tuin is een bos en we hebben een muis. Het lijkt gelukkig een veldmuis of bosmuis, ziet er niet uit als huismuis. We zien hem alleen buiten. Daar staat nu nog een grote open kist met resthout erin. Daar zit hij vlg mijn vriend. De stoelkussens die we nu hadden zijn van binnenuit door de muis/muizen opgevreten, complete voering is eruit. Alleen een rafelig buitenlaagje is over. Die lagen bovenop die houtbak. Hoe doen anderen dit met hun buitenkussens? Helemaal afdekken altijd als je er niet zit? Inspuiten met iets? Bepaald materiaal wel of niet? De muis kunnen we natuurlijk wel vangen, maar daar komt er gewoon een voor terug natuurlijk. De houtbak gaat wel weg, maar of dat de muis ontmoedigt om in onze tuin te wonen.... Iemand advies?
Haal je ze elke keer eraf en pak je ze in? Ook als je een paar uurtjes weg bent en er daarna weer gaat zitten? Wij willen echt zo'n set met een hoekbank, die kussens zijn best groot. In de winter gaan ze sowieso naar binnen denk ik. We hebben geen schuur maar wel een bijkeuken. Onze buren hebben ook zo'n set, plus een hond en kat. Lijkt me dat daar ook muizen komen, aangezien wij geen huisdieren hebben (nou ja, geen gewenste ) buurman zit in de winter ook gewoon daar om te roken, die laten de kussens erop liggen. Steeds als ik hem zie vergeet ik dat te vragen, vandaar de vraag hier maar daarom vroeg ik me af of dat speciaal materiaal was ofzo
Wij hebben speciale kussens die tegen regen kunnen, loopt er gewoon doorheen. Voel je verder niets van, zit heerlijk en is gewoon zacht. In de zomer liggen ze er dus altijd op. Zodra we niet meer dagelijks buiten zitten gaan ze in speciale opbergzakken in de schuur.
Hier liggen ze in de garage. Onze garage heeft een achterdeur die uitkomt op de tuin dus ze zijn zo gepakt.
In de schuur of zolder in opbergzakken. Hier in de zomermaanden in de garage en in de winter gaan ze op zolder.
Je hebt van die speciale opbergbakken ervoor. Maar wij hebben een lounge set met opbergruimte erin. De tafel en de hoek van de hoekbank kan open zeg maar. Is waterdicht. In de winter liggen ze op zolder.
Wij hebben zo’n tuinhuisje waar ze in gaan. In de zomer gewoon zo en voor de winter pak ik ze in in grote containerzakken. Voorheen gingen ze in de winter de vliering op.
In de zomer haal ik ze er savonds af en leg ik ze in de schuur (als ik tijd heb netjes in de zak en anders los) kan vaak volgende ochtend weer erop
In de winter gaan ze op zolder en in de zomer leg ik ze `s avonds binnen. Dan staan ze op hun kant tegen de verwarming onder het raam.
Als je de kist weghaalt is de muis waarschijnlijk ook weg. Wij hebben de kussens van de loungeset in de garage liggen.
Wij hebben een loungeset met veel (dikke) kussens. Hiervoor hebben we speciaal een kunststof schuurtje aangeschaft (naast ons houten schuurtje voor fietsen ed). We zijn superblij met het kunststof schuurtje! Zo veel ruimte! En niet heel makkelijk te bereiken voor muizen.