hoe langzaamaan overgaan op voeding met "stukjes" erin?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kawaii, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hallo,

even iets wat ik me afvraag.
    Mijn zoontje (bijna 7 maanden) eet al prima, een 200grs potje gaat meestal leeg, of een soortgelijke hoeveelheid vers. hoewel hij de voorkeur geeft aan potjes, haha. Nu merk ik dat hij eigenlijk alleen glad gepureerd eten wil. Toevallig gaf ik hem gisteren een potje (6+) bloemkoolrisotto, die was niet heel glad gepureerd maar zaten echt stukjes rijst in zeg maar. Hij vindt dat echt helemaal niks, blijft kokhalzen en wil daarna helemaal niks meer. Dat zelfde merk ik met stukjes brood die net iets groter zijn, ook dan kokhalst hij heel erg en vertikt het om nog verder te eten.
    Ik maak me er nog geen zorgen om, voorlopig krijgt hij het lekker glad gepureerd, hij is nog klein. maar over een tijdje zal hij het wel moeten leren.. hoe ga ik dat aanpakken?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Het wennen aan vaste voeding duurt ongeveer een half jaar. In het begin is het prima om het hapje fijn te prakken, maar het is goed om geleidelijk ook kleine stukjes te geven, hij leert daarvan dat hij moet kauwen. Dit gaat natuurlijk niet in 1 keer, je kunt het langzaam opbouwen. Succes.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina