Ik heb besloten vandaag met de borstvoeding te stoppen. Al is het eigenlijk zo dat mijn dochter het heeft besloten, ze wil gewoon niet meer. Sinds ik zwanger ben vind ze het niet meer lekker en duwt elke keer de borst weg. Bij elkaar drinkt ze drie slokjes en is daarna helemaal happy met een boterham met appelstroop. Het was dus vanochtend de laatste keer. Het vreemde is dat ik het er moeilijker mee lijk te hebben dan zij. Ik had gehoopt dat ze nog een tijdje door wilde drinken. Toch ben ik wel blij dat ik nu zover gekomen ben, ik ga alleen die momentjes samen zo missen. Zijn er meer moeders die een jaar bv hebben gegeven en er ook moeite mee hadden met het stoppen?
Met 1 jaar was ik in tranen toen ze 5 dagen weigerde. Met bijna 2 had ik er vrede mee. Kwam hier ook door de zwangerschap, er kwam niks meer en toen was zij er klaar mee. Dat ging ook war geleidelijker, met 1 jaar ging ze van 5/6 voedingen naar niks maar dat kwam door een oorontsteking.
Jazeker! Ik had het er erg lastig mee, maar ook ik was zwanger en toen was het schijnbaar voor haar een andere smaak? Ze duwde ook de borst weg en wilde niet meer... ik vond het erg jammer en heb er best van gebaald, maar ik heb het geaccepteerd. Het was wel een hele mooie tijd... ik denk er met veel genoegen aan terug! Gelukkig kwam mijn zoontje snel om het stokje weer over te nemen. Wel weer heel anders, zo'n kleintje aan de borst in plaats van een éénjarige die al best groot en sterk is...
Ik ben blij om te lezen dat het niet gek is het een beetje moeilijk te vinden. Mijn man vind het namelijk vreemd dat ik het jammer vond en was juist van mening dat ik trots kon zijn omdat ik het al zolang heb volgehouden ipv de eerste twee weken vol te houden. Ik hoop dat mijn volgende kindje ook zo lang of langer kan voeden. @Mama Jude gefeliciteerd met je zwangerschap.